ارسال به دیگران پرینت

شخصیت | شخصیت شناسی

شخصیت شناسی بر اساس رژیم غذایی | افراد گیاهخوار و گوشتخوار چه تفاوتی دارند؟

نتایج تحقیقات جدید پژوهشگران نشان می‌دهد خوردن گوشت زیاد نشانه برونگرا بودن است. در این میان، گیاهخواران و وگان‌ها بیشتر احتمال دارد که درونگرا باشند.

شخصیت شناسی بر اساس رژیم غذایی | افراد گیاهخوار و گوشتخوار چه تفاوتی دارند؟

شخصیت شناسی

یافته‌های جدید پژوهشگران نشان می‌دهد افراد متمایل به گوشتخواری، بیشتر برونگرا هستند و گیاهخواران تمایلات درونگرایانه‌تری نسبت به عاشقان گوشت دارند. البته طی این مطالعات مشخص شد گیاهخواران لاغرتر از همسالان گوشتخوار خود هستند؛ این تفاوت وزن احتمالا به این دلیل است که اجتناب از غذاهای حیوانی باعث کاهش مصرف چربی و قند می‌شود.

دکتر ورونیکا ویت، یکی از نویسندگان مطالعه فوق اعلام کرد: دقیقاً مطمئن نیست که چرا گیاهخواران بیشتر درونگرا هستند. وی در این رابطه گفت:‌ موضوع فوق می‌تواند به این دلیل باشد که افراد درونگراتر تمایل به عادات غذایی محدودتر دارند یا به دلیل عادات غذایی که دارند از نظر اجتماعی جداترند.

این نتایج حاصل از مطالعه ۸۹۴۳ نفر در آلمان است که به همراه سایر معیارها تحت آزمایش شخصیتی قرار گرفتند. محققان انتظار داشتند که بین رژیم غذایی و روان رنجوری ارتباط پیدا کنند، اما این ارتباط به طور مشهود وجود نداشت.

دکتر ویت در این رابطه گفت: تحلیل‌های قبلی نشان داده بود که افراد عصبی معمولاً بیشتر از گروه‌های خاصی از غذاها اجتناب کرده و رفتار محدودتری دارند. ما در اینجا فقط بر روی اجتناب از محصولات حیوانی تمرکز کردیم و نتوانستیم هیچ ارتباطی را بین رژیم غذایی و مشکلات روانی مشاهده کنیم. البته طی مطالعات پیشین مشخص شده بود افرادی که روان رنجور هستند بیشتر در معرض افسردگی و اضطراب قرار دارند و از سوی دیگر، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه با افسردگی مرتبط است. با این حال، هیچ مدرکی در این مورد طی مطالعه فعلی به دست نیامد.

دکتر ویت درباره این مساله گفت: این امکان وجود دارد که در تحلیل‌های قبلی عوامل دیگری از جمله شاخص توده بدنی یا ویژگی‌های شخصیتی بارز که با افسردگی مرتبط هستند، نتایج را مبهم کرده باشند.

اویلن مداوار (شرپرست این تیم مطالعاتی) در رابطه با یافته‌های فوق می‌گوید:‌ بررسی‌های ما به طور مشخص نشان داد وزن افراد گیاهخوار از افراد گوشتخوار کمتر است و  احتمالا دلیل موضوع فوق، این باشد که رژیم غذایی گوشتخواری در برخی موارد بیش از حد غنی از چربی و قند بوده و چاق کننده هستند.

شایان ذکر است که افرادی که عمدتاً غذاهای گیاهی می‌خورند ممکن است انرژی کمتری جذب کنند که این مساله نیز در لاغری آن‌ها موثر است.

شرح کامل این مطالعه در  مجله تخصصی Nutrients منتشر شده است.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه