ارسال به دیگران پرینت

خورش فسنجان | طرز تهیه خورش فسنجان

طرز تهیه غذایی با طعمی باورنکردنی | آموزش قدم به قدم تهیه خورش فسنجان

خورش فسنجان را می توانید به دو روش درست کنید.

طرز تهیه غذایی با طعمی باورنکردنی | آموزش قدم به قدم تهیه خورش فسنجان

خورش فسنجان

خورش فسنجان را می توانید به دو روش درست کنید. خورش فسنجان با مرغ و خورش فسنجان با گوشت چرخ کرده و قلقلی که در هر دو صورت خوشمزه می شود. در ادامه با طرز تهیه خورش فسنجان با گوشت همراه ما باشید.

خورش-فسنجان-رو-سبک-سر-67819

مراحل دستور پخت خورش فسنجان با گوشت

مرحله اول

برای شروع، ابتدا مغز گردوها را به وسیله چرخ گوشت یا گوشت کوب برقی پوره می کنیم تا کاملا پودر شود.

مرحله دوم 

سپس در یک قابلمه مقداری آب سرد ریخته و گردوی پودر شده را هم در آن می ریزیم و قابلمه را روی حرارت می گذاریم تا با حرارت زیاد به جوش بیاید.

مرحله سوم 

وقتی که آب قابلمه به جوش آمد، حرارت را کم می کنیم و حدود 2 ساعت صبر می کنیم تا گردوها در آب بجوشند و روغن شان کاملا خارج شود.

مرحله چهارم

در این فاصله که گردو در حال روغن انداختن است، پیازها را پوست گرفته و با رنده ریز رنده می کنیم و آب پیاز را کامل می گیریم.

مرحله پنجم

سپس گوشت چرخ کرده را به همراه نمک، زردچوبه و فلفل به پیاز رنده شده اضافه می کنیم و حسابی مواد را ورز می دهیم تا مواد به خوبی با هم یکدست شود.

مرحله ششم

حالا گوشت را حدود یک ساعتی در یخچال می گذاریم تا کاملا مزه بگیرد و استراحت کند. بعد از 1 ساعت گوشت را از یخچال برمی داریم و آن را در اندازه های تخم مرغ قلقلی می کنیم.

مرحله هفتم

سپس در یک تابه مقداری روغن ریخته و روی حرارت می گذاریم تا داغ شود. بعد هم گوشت قلقلی ها را در روغن با حرارت کم سرخ می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله هشتم

پس از 2 ساعت جوشیدن، وقتی که گردوها کامل به روغن افتادند، رب انار را به گردوها اضافه کرده و هم می زنیم تا رب رنگ باز کند.

مرحله نهم

در انتها شکر، مقداری نمک و فلفل و گوشت قلقلی های سرخ شده را هم به خورش اضافه می کنیم و حدود 2 ساعت دیگر صبر می کنیم تا خورش با حرارت کم به خوبی بپزد و جا بیفتد.

خورش آماده شده را در ظرف می کشم و همراه با برنج سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این خورش فسنجان خوشمزه و مجلسی با گوشت لذت ببرید.

خورش فسنجان روغن انداخته

برای اینکه خورش فسنجان به خوبی جا بیفتد و به اصطلاح به روغن بیفتد، باید در ابتدا گردوها را در آب خیلی سرد بریزیم تا به گردوها شوک وارد شود و روغن گردوها آزاد شود. این کار باعث روغن انداختن گردوها و خوشمزه و لعابدار شدن خورش فسنجان می شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه