ارسال به دیگران پرینت

بازکردن در قوطی‌ کنسرو | قوطی‌ کنسرو

ساده‌ترین راه برای بازکردن در قوطی‌ | یک ترفند معرکه برای خانم ها

ساده‌ترین راه برای بازکردن در قوطی‌ بدون دربازکن چیست؟

ساده‌ترین راه برای بازکردن در قوطی‌ | یک ترفند معرکه برای خانم ها

ساده‌ترین راه برای بازکردن در قوطی‌ کنسرو بدون دربازکن چیست؟

شاید این جمله را شنیده باشید که انجام هرکاری با ابزار مناسب آسان است و انجام کار بدون ابزار تقریبا غیرممکن است مثال بارز این جمله دربازکن است. اگرچه از سال 1962 درهای آسان بازشو (زبانه کششی) طراحی شد اما هنوز می‌توانید قوطی کنسروهای زیادی را که  فاقد این طراحی هستند در قفسه مواد غذایی فروشگاه‌ها پیدا کنید. دربازکن فقط یک تیغ تیز است که درپوش پلمپ شده قوطی را برش می‌دهد.

چگونه یک قوطی کنسرو را بدون استفاده از دربازکن باز کنیم؟

اگر برای باز کردن در قوطی حتی یک قاشق و یا چاقو ندارید، ناامید نشوید چرا که پس از تنها چند دقیقه تلاش می‌توانید به هدفتان دست پیدا کنید. در این شرایط تنها چیزی که نیاز دارید یک سطح ناهموار مثل سنگ یا بتن است. قوطی را وارونه کنید و برای ایجاد اصطکاک بین سنگ و قوطی از حرکت رفت و برگشتی استفاده کنید. وقتی احساس کردید که کمی رطوبت از آن خارج شد، سریع آن را برگردانید. این نشان می‌دهد که یک حفره کوچک در سطح آن ایجاد شده است. این کار و اصطکاک بین سنگ و قوطی، فلز نرم قوطی را می‌سابد و نازک می‌کند و در نهایت با یک فشار پلمپ قوطی باز شده و در قوطی جدا می‌شود. باید حواستان به مقدار سابیدن باشد چرا که اگر مراقب نباشید ممکن است تمام محتویات آن را بریزید. همچنین حین انجام این کار حواستان به براده‌های فلزی باشد که وارد محتویات داخل قوطی نشود.

در قوطی‌های کنسرو طوری طراحی شده است که بتوان آن را با چندین ضربه سوراخ کرد اما برای سوراخ کردن نیز شما به ابزار نیاز دارید. قوطی را روی یک سطح صاف و ثابت قرار دهید و دورتادور قسمت بالایی و لبه در قوطی را با یک چاقوی تیز و محکم به مراتب سوراخ کنید و سپس با نوک چاقو در قوطی را باز کنید و محتویات داخل آن را خالی کنید. حین کار با چاقو احتیاط کنید به محض آنکه دستتان بلغزد ممکن است به خودتان آسیب بزنید. استفاده از پیچ‌گوشتی سرصاف و چکش ایمن‌تر از استفاده از چاقو است. 

برای باز کردن در قوطی کنسرو با استفاده از قاشق ابتدا قوطی را روی سطح صاف و ثابت بگذارید و نوک قاشق فلزی را روی لبه داخلی قوطی قرار دهید و با فشار و به‌طور مداوم نوک قاشق را به در قوطی بکشید. اصطکاک بین قاشق و در قوطی باعث می‌شود تا در قوطی نازک و در نهایت سوراخ شود. به کشیدن قاشق به لبه قوطی ادامه دهید تا بتوانید در قوطی را بردارید و محتویات آن را خالی کنید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع : 55 آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه