ارسال به دیگران پرینت

ایران | تیم ملی ایران

اسکوچیچ در سکوت مطلق از تیم ملی ایران خداحافظی کرد!

آخرین روز کاری دراگان اسکوچیچ در مرکز ملی فوتبال و مجموعه پک، بعدازظهر امروز به پایان رسید.

اسکوچیچ در سکوت مطلق از تیم ملی ایران خداحافظی کرد!

تیم ملی ایران

" اسکوچیچ طبق معمول از صبح امروز در الیت‌سنتر مجموعه پک حاضر بود و در شرایطی که آماج شدیدترین شایعات پیرامون آینده‌اش در تیم ملی قرار داشت، سعی کرد کار روتین و روزانه خود را ادامه دهد. اگرچه با فضای ایجاد شده دیگر دستیاران او به سختی می‌توانستند به وظایف روزانه برسند. چرا که شایعه جانشینی کارلوس کی‌روش خیلی زود و از امروز صبح گوش به گوش و دهان به دهان چرخیده و بدل به یک خبر قطعی شده.

با این حال آنها گوش به زنگ اخبار تا بعد از جلسه هیئت‌رئیسه ماندند و زمانی که احسان اصولی و منصور قنبرزاده بیرون از فدراسیون فوتبال درباره این موضوع کوچک‌ترین حرفی به زبان نیاوردند، اندکی امیدواری به جمع کادر مربیان ملی بازگشت اما خیلی زود خبرهای موثق‌تر از جلسه جای این امیدواری را گرفت.

شکست برابر الجزایر، فرجام حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی ایران بود؛ سرمربی کرواتی که در مدت زمان هدایت تیم ملی تنها دو بار برابر کره و الجزایر شکست خورد.

برای اسکوچیچ شرایط همانی بود که در جریان دیدار کوتاهش با تاج در مراسم نمایش کاپ جام جهانی در ظهر پنج‌شنبه رخ داده بود. لبخندی گرم اما در برخوردی کوتاه بدون کوچک‌ترین صحبت و گفت‌وگو در مورد آینده، آنهم در شرایطی که مهمترین تصمیم فدراسیون فوتبال برای دو سال و نیم آینده به همین مسئله اختصاص داشت. اسکو باید همان روز می‌دانست که در ذهن تاج آینده‌ای برای او در نظر گرفته نشده و چه‌بسا با انتشار یک نامه استعفا می‌توانست شرایط بهتری برای خودش رقم بزند.

وی که در روزهای گذشته با جملاتی مثل "روی کارم متمرکزم" از دست خبرنگاران فرار می‌کرد، حالا مجبور است با واقعیت روبه‌رو شود و احتمالا هرچه سریع‌تر ایران را به مقصد کرواسی ترک کند. این پایانی بر دوره کاری او در فوتبال ایران خواهد بود. در شرایطی که صعود ایران به جام جهانی همواره به‌عنوان سریع‌ترین و ارزان‌ترین صعود در ذهن‌ها باقی خواهد ماند.

بیانیه گروهی از بازیکنان تیم ملی که در آن به صراحت از وضعیت بغرنج تیم در آن مقطع(بعد از پایان اردوی قطر) شاکی بودند، یکی از نقاط عطف روند برکناری اسکوچیچ از مسند سرمربیگری تیم ملی ایران بود.

اسکوچیچ که در یک پنج‌شنبه زمستانی و در ساعاتی پیش از آغاز دربی تهران( احتمالا برای کم کردن آثار منفی خبر) به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد، ماموریت خود را از نظر ریاضی خوب به پایان رساند اما او هرگز به آن اندازه که شایسته‌اش بود در فوتبال ایران مورد احترام قرار نگرفت و در نهایت اتفاقات رخ‌داده در اردوی قطر منجربه اتمام دوران کاری‌اش در سمت سرمربی تیم ملی ایران شد.

او در یکی از سخت‌ترین روزهای زندگی حرفه‌ای حالا باید به دنبال ابلاغ حکم برکناری و آغاز مراحل اداری قطع همکاری‌اش با تیم ملی فوتبال ایران باشد درحالی‌که او قرار بود به‌همراه ملی‌پوشان عازم اردوی اتریش بشود. البته از همان زمانی که احسان حاج‌صفی، کاپیتان تیم ملی برای رای دادن به تهران آمده و نام مهدی تاج را داخل صندوق انداخت، مشخص بود که به سختی می‌شود روی آینده کاری دراگان به‌عنوان سرمربی تیم ملی شرط بست. به خصوص که او نام احسان حاج‌صفی را پس از اردوی قطر از فهرست تیم ملی خط زده بود.

 
 
آخرین حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی؛ دیداری که در مشهد با برتری تیم ملی ایران برابر لبنان به پایان رسید.

اسکو که دشواری‌های بسیاری را در روزهای پس از صعود به جام جهانی تجربه کرد، حتی مثل برانکو در سال 2006 خوش‌شانس نبود که از سمت یک رئیس مستقر و قاطع حمایت شود و با تیمش به جام جهانی برود. او که مثل هموطن فقیدش تومیسلاو ایویچ پیش از آغاز آخرین فاز اردوی آمادگی جام جهانی، سمت خود را از دست داد؛ در آینده شاید در یک باشگاه یا تیم ملی جدید حقانیت خودش به طرفداران فوتبال ایران را ثابت کند. طرفدارانی که هرگز به اندازه کافی به او علاقه‌مند نشدند که اگر چنین بود اخراج او به این سهولت اتفاق نمی‌افتاد.

آخرین واکنش اسکوچیچ به حواشی امروز

photo_2022-09-06_23-44-11

«دراگان اسکوچیچ» نام ایران را از توضیحات صفحه خود در اینستاگرام‌ حذف کرد و اینگونه به شایعات امروز واکنش نشان داد.

منبع : ورزش3
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • داریوش ارسالی در

      خدا روشکر از دست مربی اصلی و در سایه تیم یعنی استیلی هم راحت بشیم با اومدن کیروش نون خیلیا تخته میشه

    • علی ارسالی در

      سکوتی که چند روز دیگر صدایش با شکایت به فیفا در میآید! و دولت باید چندین میلیارد تومان از قرارداد اسکوچیچ را بدهد

    • Hasan ارسالی در

      آه اسکوچیچ دامن ما رو میگیره از گذشته تجربه حاصل نکردیم که دقیقه نود مربی عوض کردن تیم رو بدبخت میکنه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه