ارسال به دیگران پرینت

سردار سیلمانی | روایت ترور سردار سلیمانی

روایت داماد ترامپ از لحظات پیش از ترور سردار سلیمانی

کوشنر میافزاید که لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه یک شب قبل به او گفته بود که رئیس‌جمهور می‌خواهد به‌کاری دست بزند که بازی را تغییر می‌دهد اما در ادامه می‌نویسد که متوجه منظور گراهام نشده است.

روایت داماد ترامپ از لحظات پیش از ترور سردار سلیمانی

جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در کتاب خود با عنوان «شکستن تاریخ» جزئیاتی را درباره لحظات پیش از حمله هوایی آمریکا به خودروی حامل سردار حاج‌قاسم سلیمانی و همراهانش در نزدیکی فرودگاه بغداد، پایتخت عراق ارائه داده است. کوشنر در کتاب خود که به‌تازگی منتشرشده، آورده است: «در سوم ژانویه ۲۰۲۰ درحالی‌که ترامپ در جلسه‌‌‌‌‌‌ای برای تدارکات انتخابات ریاست‌جمهوری حضور داشت، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی وقت آمریکا وارد اتاق شد و خطاب به ترامپ گفت: آقای رئیس‌جمهور، وقتش رسیده است.‌» کوشنر می‌‌‌‌‌‌افزاید: «ترامپ از جای خود برخاست و به‌دنبال اوبراین از اتاق بیرون رفت. او پیش از آن خطاب به ما (حاضران در جلسه) گفت که همین‌جا منتظر باشید.‌» این مشاور ترامپ در ادامه می‌‌‌‌‌‌نویسد: «تیم ترامپ در حال بررسی یک آگهی تبلیغاتی بودند که قرار بود در طول مسابقات فوتبال که انتظار می‌رفت ۸۰‌درصد رأی‌‌‌‌‌‌دهندگان آن را ببینند، پخش شود.‌» جرد کوشنر در کتاب خاطرات خود ادامه می‌دهد: «من به آنها گفتم که او تا چند دقیقه دیگر برمی‌گردد.‌»

کوشنر می‌‌‌‌‌‌افزاید که لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه یک شب قبل به او گفته بود که رئیس‌جمهور می‌خواهد به‌کاری دست بزند که بازی را تغییر می‌دهد اما در ادامه می‌نویسد که متوجه منظور گراهام نشده است. کوشنر می‌نویسد: «ترامپ در مدت زمانی کوتاه‌تر از آنچه فکر می‌کردیم به اتاق برگشت و بحث درباره تبلیغات را از سر گرفت و هیچ‌توضیحی درباره خروج ناگهانی خود از اتاق ارائه نداد.‌» در خاطرات داماد ترامپ آمده است: «در این میان، دن اسکاوینو، یکی از مشاوران رئیس‌جمهور که او را در جریان اخبار فوری قرار می‌داد، توییتر خود را نگاه کرد و گفت: «تصاویری از یک انفجار در عراق منتشرشده که می‌گویند نزدیک فرودگاه بوده، جالب است.» ترامپ جواب داد: «حواست به اخبار باشد و هر خبر تازه‌‌‌‌‌‌ای شد به من بگو.» پنج دقیقه بعد مشاور ترامپ گفت: باید این را ببینید، یک روزنامه‌‌‌‌‌‌نگار ایرانی تصویری از یک دست آسیب‌دیده، درمیان خاکستر منتشر کرده که مزین به یک انگشتر با سنگ سرخ بزرگ و خونی است و برای مقایسه، عکس جدیدی از قاسم سلیمانی منتشر کرده که نشان‌دهنده همان دست است.‌» سردار حاج‌قاسم سلیمانی در دی‌‌‌‌‌‌ماه سال‌۱۳۹۸ در اقدام تروریستی نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، درحالی‌که به‌همراه ابومهدی المهندس از رهبران حشدالشعبی و چند‌تن دیگر از افراد نزدیک به او در خودرویی در حرکت بود، هدف حمله موشکی پهپادهای آمریکایی قرار گرفت و به شهادت رسید. مقامات پیشین آمریکایی بارها بدون آنکه برای این جنایت غیرقانونی خود مسوول دانسته شوند از ترور سردار سلیمانی و همراهانش دفاع کرده و مدعی شده‌‌‌‌‌‌اند که این کار برای محافظت از جان شهروندانشان بوده است.

 

منبع : اقتصاد آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • فدایی رهبر پیرو ولی فقیه ارسالی در

      سخن شهید بهشتی که فرمودن بکشید ما را ملت ما بیدارتر میشود

    • عبدالله ارسالی در

      انا منتقمون

    • علی نشاط ارسالی در

      دشمن نادان و زبون اگر چه مخفیانه و بزدلانه دست به ترور زد آیا می‌داند که خود را با همان فرضیه غوطه در هراس و از پشت ، بزانو در خواهد آمد . بی شک تقاص این جنایت را خدا خواهد گرفت .

    • خسرو ارسالی در

      راستی انتقام سخت چی شد؟
      خخخخ

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه