ارسال به دیگران پرینت

ترور سردار سلیمانی | صلح اعراب و اسرائیل | دونالد ترامپ

پمپئو: سردار سلیمانی مانع سازش اعراب و اسرائیل بود

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی عرب زبان "یَلا" بار دیگر اذعان کرد که دولت سابق واشنگتن برای تسهیل در برقراری سازش میان اعراب و اسرائیل دست به ترور فرمانده وقت نیروی قدس سپاه ایران زد زیرا سردار سلیمانی سدی در برابر معاهده صلح اعراب و اسرائیل بود.


پمپئو: سردار سلیمانی مانع سازش اعراب و اسرائیل بود

مایک پمپئو در این مصاحبه گفت که سران کشورهای عربی امضاکننده معاهدات سازش با اسرائیل میل به خطرکردن داشتند و افزود: آمریکا گام هایی را برای ایجاد اعتماد(برای طرف های پیمان سازش اعراب و اسرائیل) برداشت که از جمله آنها ترور سردار سلیمانی به عنوان سدی در مسیر قراردادهای سازش میان اسرائیل با امارات متحده عربی و سودان بود.

این مقام ارشد دولت دونالد ترامپ بهار پیش نیز گفته بود که ترور سردار شهید قاسم سلیمانی «ارتباط عمیقی با توافق‌های صلح ابراهیم» داشته است.

سرلشگر قاسم سلیمانی ۱۳ دی ۱۳۹۸ و دقایقی پس از خروج از فرودگاه بغداد به همراه ابومهدی المهندس، از فرماندهان بسیج مردمی عراق و جمعی دیگر از یارانشان به وسیله موشک های پهپادهای آمریکایی به شهادت رسید.

ماه های پس از ترور سردار سلیمانی، دولت وقت جمهوریخواه آمریکا تحت عنوان "پیمان های ابراهیم" تلاش های گسترده ای را برای نزدیکی بیشتر تل آویو و برخی از کشورهای عرب منطقه در پیش گرفت و در نتیجه آن تعدادی از کشورهای عربی به صورت رسمی اقدام به سازش با تل آویو و برقراری روابط با رژیم صهیونیستی کردند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه