ارسال به دیگران پرینت

کالابرگ | کالابرگ الکترونیکی | یارانه نقدی | حذف یارانه نقدی

حذف یارانه نقدی قطعی شد ؟ | مردم دریافت کالابرگ را به یارانه نقدی ترجیح می‌دهند

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی تصمیم دولت منبی بر اصلاح پرداخت ارز تخصیصی به کالاهای اساسی پرداخت.

حذف یارانه نقدی قطعی شد ؟ | مردم دریافت کالابرگ را به یارانه نقدی ترجیح می‌دهند

۵۸ درصد مردم دریافت کالابرگ را به یارانه نقدی ترجیح می‌دهند

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی تصمیم دولت منبی بر اصلاح پرداخت ارز تخصیصی به کالاهای اساسی پرداخت.

در این گزارش آمده است: تصمیم دولت برای حذف ارز تخصیصی به کالاهای اساسی یکی از مهمترین تصمیمات اقتصادی دولت طی دهه‌های اخیر به شمار می‌آید. برای جبران پیامدهای اقتصادی این تصمیم، مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱، دولت را مکلف به ارائه کالابرگ الکترونیکی کرده است. پس از واریز چند مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های اول تا نهم، این پرسش در مجلس مطرح شد که مردم بین دریافت یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی، کدام یک را ترجیح می‌دهند؟

 باتوجه به اهمیت این موضوع، مراجعه به افکارعمومی می‌تواند برخی ابهام‌ها در این خصوص را برطرف نماید. در این راستا موسسه افکارسنجی ملت وابسته به مرکز پژوهش‌های مجلس، به اجرای یک پروژه با عنوان «افکارسنجی درباره نگرش مردم به طرح اصلاح یارانه‌ها و توزیع کالابرگ» در کل کشور اقدام نموده است.

نتایج این افکارسنجی نشان می‌دهد ۶۰.۶ درصد مردم نسبت به کلیت طرح اصلاح یارانه‌ها نظر منفی دارند که مهمترین دلیل آن، افزایش قیمت کالاهای دیگری است که قرار نبود براساس اجرای این طرح، گران شوند. با توجه به همین موضوع می‌توان فهمید که چرا ۸۸.۶ درصد مردم میزان یارانه واریزی را کافی نمی‌دانند. بالطبع خانواده‌های پرجمعیت بیشتر تحت تأثیر فشار اقتصادی ناشی از افزایش قیمت‌ها قرار می‌گیرند که نتایج این افکارسنجی نیز مؤید آن است.

 یافته‌های دیگر این نظرسنجی حاکی از آن است که قدرت خرید کالاهای اساسی از سوی خانوارها‌ نسبت به قبل از اجرای طرح (ابتدای سال)، کاهش یافته است.

۵۸ درصد مردم دریافت کالابرگ را به یارانه نقدی ترجیح می‌دهند

بنابراین نظرسنجی و مطابق نظر مردم، ۵۸.۵ درصد از مردم ترجیح می‌دهند دولت هفت قلم کالای اساسی را به قیمت سال قبل و از طریق کالابرگ عرضه کند و در مقابل ۲۸.۶ درصد ترجیح می‌دهند به ازای هر فرد ماهانه مبلغ ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزارتومان یارانه نقدی اختصاص یابد.

گفتنی است براساس نظرسنجی موسسه افکارسنجی ملت، در بین افرادی که کالابرگ را به یارانه نقدی ترجیح داده‌اند، ۵۶.۲ درصد اظهار کرده‌اند که حتی اگر کالابرگ فقط در فروشگاه‌های مشخصی قابل استفاده باشد، باز آن را به یارانه نقدی ترجیح می‌دهند.

منبع : افکار نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      دروغ محض است!!!!

    • ناشناس ارسالی در

      اکثریت مردم خواستار یارانه نقدی هستند نه کالا برگ !!!
      چرا مسوولان از عواقب کار خود نمیترسند؟!!!
      چرا از خدای خود ترس ندارید؟!!!

    • ناشناس ارسالی در

      دروغ و افترا به مردم برای القای طرح کالا برگ و تحمیل ان بر مردم عاقبت خوشی برای مسوولان و نظام ندارد!!!
      توصیه اکید ما به شما این است که از عواقب این کارها بترسید و گفته های خود را اصلاح!!!!

      • دادا ارسالی در

        اقای نمایندگان مجلس از طرف ملت دروغ نگوئید ملت خواهان یارانه نقدی است نه کالابرگ شما ها چقدر شیاد و ربون نفهم هستید ملت را بیچاره کردید خجالت نمیکشید از طرف ملت دروغ هم میگوئید اگر یارانه نقدی نباشه ملت توان ققققققققپرداخت قبوض ای و برق و گاز را ندارند ایا به بهای برق ماکارونی میدیم یا شیر ملت یارانه میخواهند اگر میخواهید دزدی بکنید جاهای دیگری است نه از یارانه ملت یارانه برای حاملهای انرژی است نه خوردو خوراک چرا خودتانرا زدید به خنگی

    • ناشناس ارسالی در

      نه اصلا هم اینطور نیست یارانه فقط نقدی این حرف اکثریت مردم هست ول کنین این اراجیف رو شما هرکاری دوس دارید میکنید دولت ایران مردم سالاره دیگه از کجا آوردین چرا و پرت میگین کالا برگ به چه درد مایی که دخلمون با خرجمون یکی نیست میخوره آخه یه بار بگین دل بخواهی دولته کالا برگ بده یا یارانه آخرشم کالا برگو حذف کنه کی به کیه

    • ناشناس ارسالی در

      چرا اینقدر دروغ به خورد مردم میدید شما چه وقت بین مردم امدید که 60درصد مردم گفتن مایارانه نقدی نمیخایم وکالابرگ میخام چقدر دروغ به خدا ما خسته شدیم شما خسته نمیشید اینقدر دروغ میگید یک بار هم به حرف مردم گوش کنیدچرا فقط حرف خودتون را به کرسی مینشونید از خدا نمیترسد یک بار هم به فکر مردم باشید اگر دلسوز مردم هستید نه جیبه خودتون واقعان برای این مردم واین کشور متاسف هستم

    • ناشناس ارسالی در

      مگه کسی از مردم نظر خواست؟ چرا دروغ میگویید این آمار غلط رو کجا درآوردید؟ یارانه نقدی ۷۰ درصد جمعیت ایران اجاره نشینن بیشتر نیازش دارند شما جای مردم نظر نده خواهشا

    • یه شاکی ارسالی در

      غلط کردیدکمتردروغ بگید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه