ارسال به دیگران پرینت

یارانه نقدی | زمان واریز یارانه نقدی | یارانه نقدی شهریور ماه | یارانه جدید

یارانه نقدی 2 میلیونی واریز شد | خبر فوری برای یارانه بگیران

آخرین جزئیات از نحوه واریز یارانه نقدی جاماندگان و یارانه جدید رئیسی را با هم می خوانیم.

یارانه نقدی 2 میلیونی واریز شد | خبر فوری برای یارانه بگیران

 یارانه شهریور ماه به دهک دهم پرداخت نمی شود ولی این دهک بندی سوال برانگیز شده است. یارانه قرار بود به دهک های پایین جامعه پرداخت شود. یارانه هر ماه به حساب سرپرستان خانواده واریز می شود.  یارانه  با روش جدید فقط به زنجیره آخر یعنی مردم پرداخت می شود.​

شهروندانی که در تیر ماه به فهرست یارانه بگیران اضافه شده‌اند ماه مرداد معوقات ماه‌های گذشته را دریافت کرده‌اند اما با کسانی که در مرداد به این فهرست اضافه شدند نحوه تسویه یارانه معیشتی چگونه خواهد بود؟

 

چهارمین موعد واریز یارانه معیشتی مطابق روال جدید شامگاه بیستم مرداد پرداخت شد، در دو ماه گذشته استحقاق شماری از شهروندان برای دریافت این یارانه تایید و به فهرست یارانه‌‎بگیران اضافه شدند.

 

طبق قرار قبلی دولت متعهد است تا به این افراد یارانه معیشتی جدید را از اردیبهشت ماه پرداخت کند اما سازمان هدفمندی یارانه‌ها به چه صورت معوقات یارانه‌ای را پرداخت می‌کند؟

 

براساس پیگیری‌های از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، این گروه از شهروندان اگر در تیرماه به جمع یارانه بگیران اضافه شده‌باشند، معوقات یارانه‌ای دو برج قبل را همزمان با واریز یارانه مرداد ماه دریافت کرده‌اند.

ولی اگر این گروه از شهروندان در ماه مرداد به فهرست یارانه‌بگیران شده باشند، معوقات یارانه‌ای ۳ ماه گذشته را همزمان با واریز یارانه شهریور ماه دریافت خواهند کرد.

اما در خصوص آن گروه از شهروندان سرپرست خانواری که مدعی هستند امکان برداشت از حساب بانکی خود را ندارند و یا اینکه با وجود داشتن احراز صلاحیت دریافت یارانه معیشتی جدید، مبلغی به حساب بانکی آنها واریز نشده است، می‌توان از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها علت را جویا شد.

 

براین اساس افرادی که در چنین وضعیتی به سر می‌برند باید از طریق سامانه https://refahi.ir/ ( متعلق به سازمان هدفمندی یارانه‌ها) از وضعیت یارانه‌های واریزی خود مطلع شوند.

از طریق این سامانه ریز اطلاعات مربوط به یارانه‌های پرداخت شده سازمان هدفمندی یارانه‌ها مشخص می‌شود.

نتیجه این استعلام برای شخصی که مستحق دریافت یارانه است اما ادعای نگرفتن آن را دارد از دوحالت کلی خارج نیست: یا در زمان ثبت اطلاعات اشکالی در ثبت مشخصات حساب بانکی روی داده است که در این صورت فرد می‌تواند با مراجعه به یکی از شعب بانکی این موضوع را اصلاح کند.

 

اما در حالت دوم اگر مشخص شود یارانه واریز شده اما توسط صاحب حساب قابل برداشت نیست، آنگاه فرد متقاضی باید در مرحله اول با مراجعه به بانک علت را جویا شوند و در صورت لزوم در مرحله دوم با مستندات و مدارک لازم به سازمان هدفمندی یارانه مراجعه کنند.

از سوی دیگر شهروندانی که همچنان به حذف شدن از لیست یارانه بگیران و نحوه دهک بندی خود و خانوارشان معترض هستند، می‌توانند از طریق سامانه hemayat.mcls.gov.ir در جریان ریز اطلاعات مالی خانوارهایشان قرار بگیرند.

یک گروه در تیرماه و یک گروه در مرداد ماه به جمع یارانه‌بگیران اضافه شدند و دولت اعلام کرده که یارانه‌های قبلی، یعنی از اردیبهشت‌ماه امسال را به آنها پرداخت خواهد کرد.

 

در حالی تقریبا ۴ ماه از جراحی اقتصادی دولت و افزایش قیمت کالاها می‌گذرد که در این مدت تاکنون ۴ مرحله نیز یارانه نقدی نیز برای سرپرستان خانوار واریز شده است.

پرداخت یارانه نقدی از اردیبهشت امسال با رویه جدید و مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به تناسب دهک‌بندی صورت گرفته برای ۹ دهک پرداخت شده؛ به‌طوری که برای سه دهک اول به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار و مابقی دهک‌ها ۳۰۰ هزار تومان است.

این در شرایطی است که برای دهک دهم درآمدی یارانه‌ای وجود نداشته، اما دسترسی آنها مانند دیگر شهروندان به یارانه نان، انرژی و دارو برابر خواهد بود.

البته در این مدت، راه را برای اعتراض گروهی که یا یارانه دریافت نمی‌کردند و یا یارانه آنها حذف شده بود، باز گذاشته شده بود. بر همین اساس، یک گروه در تیرماه و یک گروه در مرداد ماه به جمع یارانه‌بگیران اضافه شدند و دولت اعلام کرده که یارانه‌های قبلی، یعنی از اردیبهشت‌ماه امسال را به آنها پرداخت خواهد کرد.

 

آن‌طور که در گزارش‌ها مشاهده می‌شود، این گروه که تازه به جمع یارانه‌بگیران افزوده شده‌اند، اگر در تیرماه وارد جمع یارانه‌بگیران شده باشند، معوقات یارانه‌ای دو برج قبل را همزمان با واریز یارانه مرداد ماه دریافت کرده‌اند.

اما اگر در ماه مرداد به فهرست یارانه‌بگیران افزوده شده باشند، معوقات یارانه‌ای سه ماه گذشته را همزمان با واریز یارانه شهریور ماه دریافت خواهند کرد.

در این‌میان، اشکان میرمحمدی، بازرس کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفته است؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مبادی مختلف مبادرت به بررسی اعتراضات شهروندان کرده و اخیرا سامانه جدیدی را نیز تحت عنوان سامانه حمایتی فعال کرده تا افراد با مراجعه به این سامانه وضعیت خود را در ارتباط با شاخص‌های مختلف مورد ملاحظه و بررسی قرار دهند.

 

به گفته او، چنانچه در خصوص هرکدام از شاخص‌ها اعتراض داشته‌ باشند، با مراجعه به مبادی ذی‌ربط اعتراض خود را پیگیری و مشکل را مرتفع کنند تا با به‌روزرسانی وضعیت خود، زمینه اظهارنظر مجدد در دهک‌بندی را از طریق سامانه فراهم و در صورت استحقاق و برخورداری از شرایط و شاخص‌ها، امکان دریافت یارانه در ماه‌های آتی برای ایشان فراهم شود.

به نظر می‌رسد یارانه شهریورماه، آخرین یارانه‌ای باشد که به حساب مردم واریز خواهد شد و پس از آن، اقتصاد ایران با یارانه‌های نقدی خداحافظی خواهند کرد.

در حالی معاون وزیر اقتصاد از احتمال اجرای آزمایشی طرح کالابرگ خبر داده که به نظر می‌رسد یارانه شهریور ماه، آخرین یارانه‌ای باشد که به حساب مردم واریز خواهد شد و پس از آن، اقتصاد ایران با یارانه‌های نقدی خداحافظی خواهند کرد.

 

این در شرایطی است که مردم در واکنش‌های متعدد درباره انتخاب میان کالابرگ و یارانه، یارانه را انتخاب کرده و عنوان می‌کنند که یا پول یارانه‌ها مشکلاتی چون پرداخت قسط، هزینه بیماری و... را می‌توانند انجام دهند.

باداین حال، معاون وزیر اقتصاد در مورد زمان اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: در حوزه کالابرگ نیز با توجه به اینکه این موضوع قانون است دولت می‌خواهد زیرساخت ها را فراهم کند. این موضوع با مسئولیت مستقیم وزارت رفاه دنبال می‌شود. زیر ساخت های فنی آماده شده و امکان اجرای آزمایشی آن برای برخی اقشار فراهم شده است.

سید هادی سبحانیان، در صورتی که طرح اجرایی در دولت به تصویب برسد، از تاریخ یک مهر ماه این امکان وجود دارد که به صورت آزمایشی اجرایی شود.

 

گفتی است یارانه نقدی مردادماه، چهارمین یارانه نقدی پس از جراحی اقتصادی دولت و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است.

پرداخت یارانه نقدی از اردیبهشت امسال و به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالای اساسی با رویه جدید و مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به تناسب دهک‌بندی صورت گرفته برای ۹ دهک پرداخت می‌شود؛ به‌طوری که برای سه دهک اول به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار و مابقی دهک‌ها ۳۰۰ هزار تومان است.

البته برای دهک دهم درآمدی یارانه‌ای وجود ندارد، اما دسترسی آنها مانند دیگر شهروندان به یارانه نان، انرژی و دارو برابر خواهد بود.

 

به نظر می‌رسد اقتصاد ایران به دوران حذف یارانه‌های نقدی و تولد دوباره کوپن نزدیک می‌شود.

آن‌طور که از اظهارات مقامات می‌توان برداشت کرد، احتمالا طراح کالابرگ الکترونیکی شهریورماه تعیین تکلیف خواهد شد. به نظر می‌رسد دولت بیشتر تحت فشار مجلس به این سمت کشیده شده است و همچنان ترجیح به پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی دارد.

براساس آنچه بهارستان‌نشینان بر آن اصرار دارند، دولت باید پرداخت یارانه نقدی را متوقف و به جای آن برای چهار قلم محدود کالای اساسی کالابرگ الکترونیک توزیع کند که قیمت این کالاها نیز باید براساس شهریور سال گذشته باشد.

برهمین اساس طی هفته‌های اخیر دولت و مجلس برای بررسی ابعاد مختلف این موضوع درحال برگزاری جلسات مختلف در سطوح کارشناسی و مسئولان هستند. این در شرایطی است که نظرات مردمی نشان می‌دهد آنها یارانه نقدی را بر کالابرگ ترجیح می‌دهند.

فشار مجلس به دولت

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس بیست و سوم مردادماه امسال در جلسه علنی مجلس در پاسخ به سوال نایب رئیس کمیسیون اقتصادی که تاکید کرده بود افزایش قیمت‌ها به صورت لجام گسیخته روزانه افزایش می‌یابد، این در حالیست که کالاهای اساسی باید بر اساس قیمت.های شهریور ۱۴۰۰ به دست دهک های پایین جامعه برسد، تاکید کرده بود: موضع مجلس همان حفظ قیمت سبد خانوارها از طریق کالا برگ مطابق با شهریور سال گذشته است.

رییس مجلس همچنین از عدم تصویب هر گونه تصمیمی در سران قوا برای لغو این مصوبه خبر داده بود.

آخرین وضعیت کوپن الکترونیکی

در این میان، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در آخرین اظهار نظر درباره آخرین وضعیت ارائه کالابرگ الکترونیک به جای یارانه نقدی به مردم گفته؛ وزارت رفاه وعده داده است که در شهریور ماه پیشنهاد رسمی کالابرگ الکترونیک را به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه می کند.

وی عنوان کرده: قرار شده است که با توجه به اجرای آزمایشی و پایلوت در برخی نقاط کشور، ایراد این طرح رفع و سپس برای توسعه آن به کل کشور تصمیم گیری شود.

خاندوزی درباره اینکه ارائه کالابرگ به مردم چه زمانی انجام خواهد شد، متذکر شده؛ به نظر می رسد که نتیجه این موضوع در شهریور مشخص شده و قابل اعلام باشد.

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز در در واکنش به پرداخت یارانه بعدی نقدی یا کالایی عنوان کرده، تا زمانی که ابلاغ رسمی صورت نگرفته باشد، یارانه‌ها به صورت نقدی پرداخت می‌شود و هنوز هم ابلاغی صورت نگرفته است.

یک از پرسش‌هایی که پس از حذف ارز ترجیحی همواره شنیده می شود این است که یارانه نقدی بالاخره ادامه‌دار خواهد بود یا خیر و اگر ادامه ندارد، کالابرگ چه زمانی جایگزین یارانه نقدی خواهد شد؟

منبع : خانه فوتبال
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • شهرام ارسالی در

      اقای مخبر اگر ممکن است بخاطر باز گشایی مدارس وکمک به نوادگا ن فرزندان خود چند روز زودتر بدهید که شرمنده بچها نشویم خداوند همیشهسر بلند و با عزت با شید

    • ناشناس ارسالی در

      درست نیست سایت شما فشار روحی و روانی را نثار مردم زجر دیده بنماید !!!
      به مسوولان نظام راست و حسینی اعلام بفرمایید مردم شما با طرح کالا برگ مخالف هستند،و فقط خواستار پرداخت نقدی یارانه ها میباشند!!!
      دفاع از مردم ستمدیده و افراد ضعیف جامعه و کمک به حل مشکل و خواسته انها باعث قرب و رضای الهی میشود.پس کار را برای رضای خدا انجام دهید.
      با تشکر.

    • ناشناس ارسالی در

      اصلا دولت از حال مردم خبر نداره .اقا ما یارانه ی نقدی میخواهیم باهاش هزار تا زخمو درمان میکنیم

    • علی ارسالی در

      چرا یارانه معوقه اردیبهشت ماه متعرضان رفع مسدوی نمی شود

    • علی ازمشهد ارسالی در

      سلام اگه به گوش مسئولین میرسد شما رابه خدایی که میپرستید قسم اینقدر مردم رابا قطع کردن یارانه ودادن کوپن نترسانید کشوربا اینهمه ثروت وسرمایه. ومعادن ومنابع وزیرساخت نباید وضع مردم اینقدر بد وافتضاح باشد نباید پولمان بی ارزش ترین پول دنیا باشد حداقل یارانه چهار دهک نیازمند راقطع نکنید وچندبرابرکنید تاذره ای ازبار مشکلات اقتصادیشان کم شود شاید باورنکنیدولی کسانی که حقوق ثابت وشغل ودرآمدی ندارند دارند باهمین اندک یارانه زندگی میکنند این کوپن وکالابرگ هیچ نتیجه ای غیرخشم وآه مردم رابدنبال ندارد یاحق

    • هموطن ارسالی در

      بخدا همش جنگ زر گری آقای قالیباف ما دیگه خر نیستیم رفیق دیگه کودن نیستیم خودمون رو به خریت زدم شاید یه روزی تحریم برداشته شه اما نه حتی کور سوی امیدی هم نیس تا آخر دنیا سیاهیه

    • کهکشان ارسالی در

      خدایاپیش کی بایدبریم وبگیم مایارانه نقدی میخوایم. ماملت فقیروبدبخت ایران چطوبگیم کوپن نمیخوایم
      چرانظرمردم براتون مهم نیس وهمش کوپن کوپن میکود. والله بقران به امام حسین بهمون خدایی ک خودتون میپرستیدیارانه نقدی بدسن یشتربه زخم مردم میاتاکوپن

    • مسلم.حاجیزاده ارسالی در

      سلام می‌خوام بدونم برا چی از دورغ مینویسید یارانه‌ امشب به حساب سرپرست خانوار واریز شد مگه معرض دارید با روان مردم بدبخت بازی میکنید

    • ناشناس ارسالی در

      شمارو به قرآن و14معصوم یارانه نقدی قطع نکنین مردم کپن میخوان چیکار اجاره خونه دکتر دارو قسط که کپن نمیگیرن با این گرونی شاید بخوایم نون خالی بخوریم که این هزینه هارو جور کنیم یکم حال وروزگار ما بدبخت بیچاره ها وفقرارو درک کنید شمارو به خون گلو امام حسینم نکنین ما که له شدیم زیر بار این تورم قرونی بیکاری بیرحمی وخجالت جلو عزیزانمون،، بعد مردم معترض میشن میگین خارو خاشاک به من خانوادم سیانور بدین بخوریم راحت شیم مسولین باوجدان

    • سیدعبدالله ارسالی در

      سلام مادر من نابیناس تخت حمایت کمیته امداد یارانه چهارصد هزار تومان بهش میدن دیگه نه از دو ملیون خبری هست نه از پول ریسی خدا رو خوش نمیاد

    • ناشناس ارسالی در

      سلام دروع خانه کسی خراب نکرده ماشاالله شما هی دروع میگید خجالتی نمیکشید مردم سر کار میگدارید کو دومیلیون یارانه مردم از فقر وگرانی دارن میمیرند شما بس نمیکنید

    • مریم امیری ارسالی در

      چرا مجلس از دادن یارانه نقدی به مردم بدبخت مشکل داره کوپن فروخته میشه برای حل مشکل باز همان دوغ همان کاسه آقای ریاست جمهوری به داد مردمی که چشم امید به شما بستن برس

    • ناشناس ارسالی در

      اگه کالا برگ بدن من نمیتونم پول برق و اب بدم الانم نزدیک بازگشایی مدارس هست حداقل میتونیم چهارتا قلم و دفتر برا بچه هام بخرم . بخدا موقع مدارس همش از بجه ها پول میخوان هروز با یه لیست خرید بچه ها میان هی این وسایلو بخر من هرسال شرمنده بچه هام میشم بقیه میگیرن بچه های من اون روز غیبت میخورن منم ب قران دیگه مادر هستم تو خودم میجوسم
      شمارو قسم میدم که یارانه هارو نقدی بدین

    • ناشناس ارسالی در

      خدا رو شکر از وقتی رئیسی شد رییس‌جمهور روزانه داره به مردم پول میده چقدر خوشبختیم ما ایرانیها خداییش خسته نشدید از این همه چرت و پرتی مردم تو اوج فلاکت هستند ولی خبرگزاری ها با اخبار دروغ پول پخش می‌کنند

    • علی ازمشهد ارسالی در

      سلام مسئولین مان همگیشان زندگی اشرافی خانه های کاخ مانند وماشینهای روز دنیا روسوارند وهزاران هزار ثروت پیدا وپنهان دارند ونه تنها در ایران بلکه در جای جای جهان پس اصلا نباید انتظارداشت حال وروز مردم رابفهمند مخصوصا دهکهای پایین که حقوق ودرآمد وبیمه وشغل ندارند باهمین یارانه زندگی میکنند که این یارانه اندک یک میلیون ودویستی خرج یک روز بچه های مسئولین هم نیست این کوپن کوپن کردن وتهدید هافقط آه وخشم مردم را بدنبال دارد حداقل یارانه دهک یک تاچهار راقطع نکنید مگرنه اینکه میگفتید یارانه کمک وپشتوانه اقشارضعیف است؟؟!! مسئله بسیار ساده است جلوی فساد سراسری واختلاس ودزدی رابگیرید تا بتوانید یارانه ای صدبرابر این رابه مردم بدهید

    • ناشناس ارسالی در

      ٣٦٢٥٠٦٧٢٩تةللقىفعخم

    • ناشناس ارسالی در

      ةتاةتاافبيلقب

    • ناشناس ارسالی در

      سلام آقای قالیباف تورو خدا یارانه نقدی رو قطع نکنید من با اون چیزهایی که مدرسه ۳تا بچه هام می خواستم ومی خوان رو پرداخت می کردم تورو خدا قسم قطع نکنید ما کالابرگگگگگگگگگگگ نمی خوایم اگه حرف ما مردم براتون اهمییت داره قطععععععععع نکنیددددددددددددد

    • ناشناس ارسالی در

      این یارانه نقدی که قراره به کالابرگ تبدیل شودیک نوع کلکبازی هست بعدازچندماه پرداخت کالا برگ میگویند ماقادربه تهیه کالابرگ نیستم وبرای همیشه حذف میشود

    • ناشناس ارسالی در

      سلام شما بخدا رایانه بدین چون کرایه خانه پول برق اب گاز از رایانه هست اگر ندین بدبخت میشم اقای ریسی

    • ناشناس ارسالی در

      سلام توروخدا قسم میدم یارانه نقدی قطع نکنید من که معلول هستم هیچ کاری نمیتونم انجام بدم مستاجر هم هستم با دو تا بچه چه جوری باید سرکنم ای زندگی که اسمش گذاشتیم زندگی خواهشن نقدی برینین برا ای ملت فلک زده

    • ناشناس ارسالی در

      سلام ما نمیدونیم این دهک بندی هارو چه کسایی انجام داده من چهار بچه دارم کار شوهرم آزاد هست با این شرایط اقتصادی هم که به لطف مسولان درست شده هیچ امنیت کاری ومعامله ای وجود نداره که بتونیم خرج بچه هامونو در بیاریم با پول چند تکه طلا ویه وام ۱۸ درصدی یه بلوک زنی راه انداختیم.سیمان آنقدر گرون شد که دیگه مردم قدرت خرید نداشتن وما هم نمیتونستیم بلوک بزنیم هیچ خریداری نبود اون دستگاها دارن خاک میخورن همه اینا فدای سر تیم اقتصادیتون. ولی برا چی یه خانواده ۶ نفری که نمیتونن ماهی دو کیلو میوه برا بچه هاشون بگیرن تو دهه ۱۰ قرار بگیرن لطفا اگر نظر مردم براتون مهمه بررسی کنین ما یکی از اون دهک دهی های بی بضاعت هستیم خدا میدونه چند تای دیگه مثل ما هستن بررسی کنیییییییین لطفا لطفا.این فکر مزخرف کالا برک هم که سودش تو جیب یه گروه جیب پری میره رو کنار بزارین

    • ناشناس ارسالی در

      هر موقع گوگل باز میکنم یکی دوتا خبر از واریز یارانه وسهام عدالت معیشتی هزار کوفت دیگه میدن که امشب به حسابتون میاد تو روخدا نکنید این کارو از بس هر صبح بیدار شدم وحسابمو چک کردم هم خواب صبحم حروم میشه هم اون روز تا آخر شب حالم بده آخه اگه دلتون درد میکنه برین دکتر یا چهار تا بشین پاشو کنین تا سر دلتون صاف شه .یه یارانه ۵ ماه پیش برامون ریختن هنوز حسابش باز نشده فکر کنم رئیسی اینو برا پس انداز برداشته حالا نمیدونم دیگه چه ایده ی جدیدی دارن مردم مسخره کنن یه کم به فکر این مردم فلک زده باشین کلا برگ بدین به ماست رو سرکلتون بمالید

    • ناشناس ارسالی در

      جرا یارانه واریز نمیشود مگره شوما نه گوفتین واریز میشود ولی واریز نشود دو میلیونی

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه