ارسال به دیگران پرینت

وام فوری | وام فوری بدون ضامن |وام ویژه ۱ میلیاردی دولت|وام فوری بانک ملت | وام فوری با سفته

برای گرفتن وام یک میلیاردی دولت بشتابید | شرایط آسان دریافت وام آنی دولتی و اسامی بانک ها

تسهیلات 800 میلیون تومانی بازار گاه با سود 18 درصد و تسهیلات 200 میلیون تومانی با سود 12 درصدی است.

برای گرفتن وام یک میلیاردی دولت بشتابید | شرایط آسان دریافت وام آنی دولتی و اسامی بانک ها

وام ویژه 1 میلیاردی دولت با سود 12 درصد به همه 

وام یکی از ترفندهای دنیای اقتصاد برای ایجاد آسایش در زندگی مردم است و امروزه یکی از راهکارهایی است که مردم از آن برای تأمین نقدینگی لازم برای کارهای مختلف خود استفاده می‌نمایند. وام بانکی مجموعه‌ای از وام‌ های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از  وام  بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود​

از کدام بانک‌ها وام ۲۰۰ میلیونی بگیریم؟ 

طبق قانون بودجه امسال، واجدان شرایط می‌توانند با مراجعه به ۶ بانک اعلام شده وام ۲۰۰میلیون تومانی دریافت کنند.​

طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و بخشنامه بانک مرکزی در رابطه با تسهیلات قرض الحسنه «ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن»، برخی از افراد واجد شرایط می‌توانند وام ۲۰۰میلیون تومانی دریافت کنند.

چه کسانی وام ۲۰۰میلیون تومانی دریافت می‌کنند؟

در این طرح خانواده‌هایی که مسکن ندارند و فرزند سوم یا بیشتر آنها، از ابتدای سال ۹۹ به دنیا آمده، می‌توانند ۲۰۰میلیون تومان وام بگیرند. بانک با مشاهده شناسنامه زوجین، فرزند متولد شده و استعلام از ثبت احوال، این شرایط را بررسی می‌کنند.

تنها خانواده‌هایی می‌توانند این وام را دریافت کنند که علاوه بر برخورداری از شرایط بالا، تاکنون از کمک‌های دولتی و تسهیلات بانکی استفاده نکرده باشند. بانک‌ها با استفاده از سامانه‌های سمات و وزارت راه و شهرسازی، این شرایط را استعلام گرفته و تایید می‌کنند.

به علاوه متقاضیان باید برای تضمین بازپرداخت وام، سفته و یک ضامن معتبر به بانک ارائه کنند.

لازم به ذکر است که تنها سرپرست خانوار یا نماینده قانونی آنها می‌توانند از بانک‌ها برای دریافت این وام تقاضا کنند. همچنین متقاضیان این وام که نسبت به دریافت آن اعتراض دارند، می‌توانند شکایت خود را در سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی ثبت کنند.

مطابق قانون بودجه سال جاری، شش بانک به عنوان متولی پرداخت این تسهیلات معرفی شده‌اند. بانک‌های مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک، بانک‌هایی هستند که متقاضیان دریافت وام ۲۰۰میلیون تومان، می‌توانند با مراجعه به آنها، این تسهیلات را دریافت کنند.

شانه خالی کردن بانک‌ها از پرداخت وام

دولت و بانک مرکزی در چند ماه گذشته چندین طرح پرداخت تسهیلات را معرفی کرده‌اند. با این وجود گزارش‌های متقاضیان این وام‌ها نشان‌دهنده آن است که بسیاری از بانک‌ها به بهانه‌های مختلف از پرداخت این گونه تسهیلات تکلیفی سر باز می‌زنند.

شرایط دریافت وام ویژه 1 میلیاردی دولت

طی سالیان اخیر به دلیل اهمیت تغذیه و سلامت غذایی و مهمتر از آن تأمین امنیت غذایی مردم، توجه ویژه‌ای به توسعه آبزی پروری شده است به طوری که هم‌اکنون تولید انواع آبزیان و محصولات شیلات در جهان با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شده است.

در ایران نیز طی دو دهه اخیر تولید محصولات شیلات با رشد خیره‌کننده‌ای روبه‌رو بوده است به طوری که به تبع این امر صادرات محصولات شیلاتی نیز جایگاه مهمی در ارزآوری کشورمان در سال‌های گذشته داشته که ایران با اوج تحریم‌های پولی و بانکی روبه‌رو بوده و برگشت ارز صادرکنندگان را به کشور با مشکل روبه‌رو کرده بود.

در واقع محصولات بخش کشاورزی همچون محصولات شیلاتی نسبت به دیگر کالاها از تحریم پذیری کمتری برخوردارند به همین دلیل به این مهم نائل شده‌اند. بنابراین توسعه تولید این محصولات از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. در وضعیت فعلی نیز محصولات مختلف شیلاتی بازارهای زیادی را فتح کرده‌اند به طوری که هم‌اکنون شاهد توسعه صادرات میگو به روسیه و چین هستیم که این مهم البته با توجه ویژه دولت سیزدهم به افزایش تجارت با این دو کشور صورت گرفته است.

رشد خیره کننده صادرات محصولات شیلاتی در دولت سیزدهم

بر اساس آمارهای وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته صادرات محصولات شیلاتی با ۱۹ درصد رشد به ۱۶۶ هزار تن صادرات معادل ۵۵۴ میلیون دلار رسید، همچنین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات کشور در افق ۱۴۰۴ به دنبال صادرات ۶۶۰ هزار تنی هستند که برآورد می‌شود با این میزان صادرات 2.4 میلیارد دلار درآمد ارزی نصیب کشورمان شود. از طرف دیگر افزایش 40 درصدی وزن صادرات شیلاتی و رسیدن به 51 هزار و 327 تن و همچنین افزایش 70 درصدی صادرات آبزیان کشورمان به لحاظ ارزشی و رسیدن به 85 میلیون و 200 هزار دلار در تیرماه سال‌جاری نسبت به تیرماه سال گذشته خود گواهی بر این مدعاست. ارزآوری ۱۶۷ میلیون دلاری صادرات میگو، صادرات سالانه ۲۹۱ میلیون قطعه ماهیان زینتی کشور و صادرات 5 تن و 661 کیلوگرم خاویار در سال گذشته بخشی از آمارهای خیره کننده در حوزه تقویت صنعت صادرات محصولات شیلاتی محسوب می‌شوند.

تسهیلات 12 و 15 درصدی دولت برای آبزی پروران

دولت سیزدهم توسعه تولید و افزایش صادرات با هدف کمک به تأمین امنیت غذایی و کاهش واردات را در دستور کار خود قرار داده است به طوری که محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در این باره می‌گوید: باید به دنبال طرح جهش تولید در شیلات باشیم که می‌تواند به اشتغالزایی و درآمد پایدار برای مردمان ساحل‌نشین منجر شود. رئیس سازمان شیلات ایران نیز در این باره گفت: بعد از مردمی‌سازی یارانه‌ها ۲۰۰ میلیون تومان شیلات‌کارت برای بهره‌مندی از تسهیلات ۱۲ درصدی و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۵ درصدی برای خرید نهاده از بازارگاه به منظور حمایت از تولیدکنندگان این بخش اعطا می‌شود.

حسین حسینی اظهار داشت: به شرکت‌های دانش‌بنیان بخش شیلات تسهیلات ارزان‌قیمت ارائه می‌شود و از آنها حمایت خواهد شد. وی افزود: برای حمایت از این شرکت‌ها باید اثبات شود که اقدامات آنها افزایش بهره‌وری در بخش تولیدات شیلاتی داشته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در سیل اخیر در 12 استان، 8 هزار تن ماهی تلف، همچنین ابنیه تولیدکنندگان این بخش تخریب شد. حسینی تصریح کرد: 800 میلیارد تومان به مزارع پرورش‌دهندگان آبزیان خسارت وارد شد که به دنبال حمایت از آنها برای بازگرداندن به چرخه تولید هستیم. وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و مازندران دارای بیشترین آسیب‌دیدگی هستند اما متأسفانه تنها 10 درصد از تولیدکنندگان این بخش بیمه بودند.

جزئیات تسهیلات یک میلیارد تومانی دولت به آبزی پروری

علی اکبر خدایی، دبیر کل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان در گفت‌و‌گو با «ایران» گفت: در مجموع 237 هزار و 131 نفر در بخش آبزی پروری مشغول هستند که از این تعداد 96 هزار و 569 نفری که آبزی پرور بوده‌اند از تسهیلات دولتی بهره‌مند می‌شوند. در همین خصوص همچنین رجبعلی قربانزاده، مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران به «ایران» گفت: سازمان شیلات برای تأمین خوراک و بچه ماهی از محل مردمی‌سازی یارانه‌ها به آبزی‌پروران تسهیلات ارائه می‌کند. وی افزود: تسهیلات 800 میلیون تومانی بازار گاه با سود 18 درصد است که از این 18 درصد 3 درصد آن را دولت پرداخت خواهد کرد، 200 میلیون تومان مابقی نیز در قالب شیلات کارت و با سود 12 درصدی است که 6 درصد آن را دولت پرداخت خواهد کرد. مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران اظهار کرد: تولیدکنندگان ماهیان سردآبی 600 میلیون تومان و تولیدکنندگان میگو، خاویار و ماهیان دریایی تا 800 میلیون تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد.

رشد ۱۰۸ درصدی تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در زیربخش شیلات و آبزیان

تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی برای حمایت از آبزی‌پروری در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به همین مقطع در سال گذشته ۱۰۸ درصد رشد داشته است به طوری که این بانک از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان خرداد در مجموع ۳۵۸۷ میلیارد ریال در قالب ۸۱۹ فقره تسهیلات برای احداث و توسعه واحدهای پرورش آبزیان پرداخت کرده است. در مقطع یاد شده، تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی نسبت به سال گذشته بیش از ۱۸۶۲ میلیارد ریال افزایش داشته است.

منبع : روزنامه ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      این چه سایتیه همه چی مبهمه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه