ارسال به دیگران پرینت

آب لیمو | آبلیمو جوشید | فواید آبلیمو جوشیده

خواص آب لیموی جوشیده چیست؟

آب لیمو به دلایل زیادی یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های دنیاست. این خوراکی نه تنها خوشمزه و آبرسان است، برای سلامتی شما نیز مفید است. شما می‌توانید یک لیوان آب لیموی ساده را به بیش از ده روش مختلف تهیه کنید

خواص آب لیموی جوشیده چیست؟

خواص آب لیموی جوشیده چیست؟ 

آب لیمو به دلایل زیادی یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های دنیاست. این خوراکی نه تنها خوشمزه و آبرسان است، برای سلامتی شما نیز مفید است. شما می‌توانید یک لیوان آب لیموی ساده را به بیش از ده روش مختلف تهیه کنید. در این مطلب سعی کرده‌ایم فواید آب لیموی جوشیده را که یکی از جایگزین‌های عالی برای آب لیموی سنتی است بررسی کنیم. برای تهیه این نوشیدنی به جای آب سرد یا معمولی از آب گرم استفاده می‌شود. می‌توانید لیمو را ورقه‌ای کنید و در آب جوش بریزید یا لیمو را فشار دهید و آب لیمو را در آب گرم بریزد و نوش جان کنید.

ارزش غذایی آب لیمو

لیمو که یکی از دو ماده اصلی این نوشیدنی است منبع غنی ویتامین سی است. علاوه بر این، لیمو برای مبارزه با بیماری‌ها مفید است. این نوشیدنی دارای چربی، کربوهیدرات و قند کم است، اما حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی از جمله پتاسیم، فولات و ویتامین ب است. ارزش غذایی هر لیوان آب لیمو بسته به مقدار آبلیمویی که در آن فشرده شده و سایر موادی که به آن اضافه می‌شود متفاوت است.

طبق دستورالعمل‌های غذایی، زنان بالای 19 سال باید 75 میلی گرم ویتامین سی و مردان بالای 19 سال 90 میلی گرم در روز مصرف کنند. کسانی که سیگار می‌کشند نسبت به کسانی که سیگار نمی‌کشند به ویتامین سی بیشتری در روز نیاز دارند.

برخی از مطالعات نشان می‌دهد که جوشاندن لیمو ممکن است تعداد مواد مغذی موجود در نوشیدنی را کاهش دهد و برخی دیگر می‌گویند که نوشیدن لیموی جوشیده برای سلامتی بسیار مفید است. برخی از مزایای نوشیدن جوشانده آب لیمو عبارتند از:

آب لیمو سرشار از ویتامین سی و آنتی اکسیدان است و می‌تواند از پوست شما در برابر آسیب‎های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کند. می‌تواند علائم پیری و خطوط ریز چهره را کاهش دهد و جوش را کمتر کند. مصرف ویتامین سی همچنین می‌تواند به بهبود سریع‌تر زخم‌ها و کاهش جای زخم کمک کند. مصرف روزانه این نوشیدنی می‌تواند پوست شما را شاداب و براق نشان دهد.

فشار خون را کاهش می‌دهد

نوشیدنی لیمو حاوی چندین ماده معدنی است که ممکن است در کاهش فشار خون مفید باشد. کلسیم و پتاسیم هر دو می‌توانند فشار خون را در افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند کاهش دهند. در مطالعه‌ای نشان داده شده که آب لیمو می‌تواند به رساندن این عدد به محدوده طبیعی کمک کند.

ایمنی بدن را تقویت می‌کند

ویتامین سی حتی دارای خواص تقویت کننده سیستم ایمنی است. مصرف روزانه این نوشیدنی همچنین ممکن است به محافظت در برابر اختلالات تنفسی مانند کووید و آنفولانزا کمک کند. تقویت ایمنی ساده‌ترین کاری است که می‌توانید برای حفظ سلامتی و تناسب اندام خود انجام دهید.

هضم غذا را بهبود می‌بخشد

اگر شما از جمله کسانی هستید که اغلب از مشکل یبوست، نفخ یا سوزش سر دل رنج می‌برید، مصرف یک لیوان آب لیمو بعد از غذا می‌تواند به شما کمک کند تا از شر تمام این مشکلات خلاص شوید. نوشیدن آب گرم همچنین ممکن است متابولیسم شما را افزایش دهد و به شما کمک کند چند کیلو وزن کم کنید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه