ارسال به دیگران پرینت

تیروئید | کم کردن وزن | کم کردن وزن با تیروئید

چطور با وجود ابتلا به تیروئید وزن کم کنیم؟

روال سختی که فرد باید به آن پایبند باشد و رژیم غذایی، ورزش و تغییر سبک زندگی را رعایت کند ممکن است روند کاهش وزن را بسیار چالش برانگیز کند. با این حال، زمانی که فرد از یک بیماری رنج می‌برد این قضیه سخت‌تر می‌شود.

چطور با وجود ابتلا به تیروئید وزن کم کنیم؟

چطور با وجود ابتلا به تیروئید وزن کم کنیم؟

روال سختی که فرد باید به آن پایبند باشد و رژیم غذایی، ورزش و تغییر سبک زندگی را رعایت کند ممکن است روند کاهش وزن را بسیار چالش برانگیز کند. با این حال، زمانی که فرد از یک بیماری رنج می‌برد این قضیه سخت‌تر می‌شود. برای دور ماندن از بیماری‌ها و مشکلات جسمی حیاتی است که افراد به فعالیت بدنی و تناسب اندام ادامه دهند.

کسانی که زیاد فست فود می‌خورند یا برای مدت طولانی باشگاه نمی‌روند احتمال افزایش وزنشان زیاد است. با این حال، اگر فردی مبتلا به کم کاری تیروئید باشد، با وجود رعایت دقیق رژیم غذایی و ورزش منظم، ممکن است وزنش همچنان افزایش یابد.

غده تیروئید هورمون‌هایی تولید می‌کند که به تنظیم متابولیسم یا میزان استفاده بدن از غذا به عنوان سوخت کمک می‌کنند. هنگامی که تیروئید هورمون‌های کمتری تولید می‌کند، متابولیسم کند می‌شود، همان طور که در افرادی که کم کاری تیروئید دارند این اتفاق می‌افتد. این امر منجر به افزایش وزن می‌شود زیرا فرد به سرعت کالری را نمی‌سوزاند.

چگونه از افزایش وزن با تیروئید جلوگیری کنیم؟

با مصرف داروهای هورمون تیروئیدی که پزشک تجویز می‌کند، می‌توان افزایش وزن را کنترل کرد. سنتز هورمون تیروئید و متابولیسم هر دو با مصرف روزانه لووتیروکسین (لووتروئید، لووکسیل، سینتروید) افزایش می‌یابد. وزن فرد باید پس از مصرف دوز مناسب ثابت شود و بنابراین نباید هنگام تلاش برای کاهش وزن با مشکل مواجه شود.

با این حال، هرقدر فرد اضافه وزن پیدا کرده باشد ممکن است توسط هورمون تیروئید کاهش پیدا نکند. یک برنامه هوشمندانه را دنبال کنید که ترکیبی از تغذیه و ورزش است تا به وزن اولیه برگردید. به غیر از استفاده از داروها، در اینجا چند نکته وجود دارد که اگر از مشکل تیروئید رنج می‌برید می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

وعده‌های غذایی کوچک‌تر را به طور مکرر بخورید

نگذارید مدت طولانی گرسنه بمانید و سعی کنید کم و به تعداد زیاد غذا بخورید. این کار به این دلیل است که خوردن در وعده‌های کوچک به هضم صحیح غذا کمک می‌کند زیرا چرخه متابولیسم شما ممکن است کند باشد.

خوردن وعده‌های غذایی کوچک‌تر و اغلب متعادل‌تر از نظر محتوای درشت مغذی‌ها (پروتئین‌های خوب، کربوهیدرات‌های پیچیده و چربی‌های سالم) قند خون را تنظیم می‌کند.

به طور منظم ورزش کنید

گزینه دیگری وجود ندارد؛ باید زمانی را برای ورزش اختصاص دهید. صرف نظر از اینکه آیا به بیماری تیروئید مبتلا هستید یا خیر، ورزش منظم چندین مزیت دارد. بهبود خلق و خوی، توده عضلانی، قدرت و توانایی شما برای حفظ وزن سالم همگی می‌توانند با ورزش تقویت شوند.

ورزش می‌تواند به رفع برخی از شایع‌ترین علائم بیماری تیروئید کمک کند. افراد مبتلا به کم کاری تیروئید ممکن است وزن اضافه کنند، احساس افسردگی کنند یا انرژی کمی داشته باشند.

کسانی که مشکلات تیروئید دارند ممکن است ورزش کردن را چالش برانگیز بدانند. کم کاری تیروئید با ظرفیت بدن برای مدیریت دما، ضربان قلب، خلق و خو و سطوح انرژی تداخل دارد که می‌تواند ورزش را دشوارتر هم بکند.

اگر به بیماری تیروئید مبتلا هستید و می‌خواهید ورزش کنید، مطمئن شوید که داروهایتان به درستی روی شما تأثیرمی‌گذارند. سعی کنید فعال باشید و رژیم غذایی سالم را دنبال کنید تا به وزن ایدئال خود برسید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه