ارسال به دیگران پرینت

قتل | قتل خونین

قتل خونین در هواخواهی از برادر | قاتل شریک برادر اعدام نمی شود ! + عکس

این مرد در هواخواهی از برادرش دست به قتل زد همچنین قربانی ۴ماه پس از درگیری خونین جان سپرده بود.

قتل خونین در هواخواهی از برادر | قاتل شریک برادر اعدام نمی شود ! + عکس

قتل خونین

این مرد در هواخواهی از برادرش دست به قتل زد همچنین قربانی ۴ماه پس از درگیری خونین جان سپرده بود.

مرد جوان که در هواخواهی از برادرش ، شریک وی را کشته بود، در حالی که در یک قدمی چوبه دار قرار داشت،توانست رضایت اولیای دم را جلب کند. وی از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه ایستاد.

مرگ 4ماه بعد از درگیری خونین

 17 تیرماه سال ۹۵ مرد جوانی به نام اکبر که از ناحیه دست و پهلو زخمی شده بود به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت .

وی گفت :در درگیری با برادر شریکش به نام سجاد زخمی شده است.

 این مرد از بیمارستان ترخیص شد اما چهارماه و 10 روز بعد فوت شد و پزشکی قانونی علت مرگ را ضربات وارد شده به وی در چهارماه و ده روز قبل اعلام کرد.

 با این اظهار نظر سجاد ردیابی و بازداشت شد اما مدعی شد ضربه هایی که به اکبر زده کشنده نبوده است .

در حالی که ۵ سال از این ماجرا گذشته بود وی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.

 در ابتدای جلسه مادر قربانی در جایگاه ویژه ایستاد و درخواست قصاص را مطرح کرد. اما همسر اکبر که قیم وفرزند خردسالش است گفت هیچ شکایتی ندارد و نمی‌خواهد پیگیر پرونده باشد .

سپس سجاد در جایگاه متهم ایستاد و گفت :سالها قبل برادر بزرگم و اکبر با هم شریک بودند و در یک شرکت قطعات آسانسور را تعویض می کردند. پس از مدتی شراکت آنها به هم خورد و کارشان را از هم جدا کردند .

تشریح دعوای خونین

وی ادامه داد: آخرین بار ۱۷ تیرماه سال ۹۵ بود که اکبر در حالی که عصبانی بود مقابل خانه مان آمد .او می‌گفت بعد از به هم خوردن شراکتش ، برادرم همه مشتری ها را به سمت خودش کشیده است.او شروع به فحاشی کرد که من به هواخواهی از برادرم وارد دعوا شدم و با کاردکی که در دست داشتم  2 ضربه به دست و پهلوی او زدم. وقتی اکبر زخمی شد او را به بیمارستان رساندم که تحت عمل جراحی قرار گرفت و مرخص شد .اما 4 ماه و 10 روز بعد وقتی فوت شد من به اتهام قتل بازداشت شدم .من اتهام قتل را قبول ندارم .چون وقتی او از بیمارستان مرخص شد حالش خوب بود.

 قاضی گفت: پزشکی قانونی سه ضربه به قربانی را تایید کرده است .چطور مدعی هستی دو ضربه به  او ضربه زدی ؟

که متهم پاسخ داد: من سومین ضربه به اکبر را قبول ندارم .

سپس وکیل وی به دفاع پرداخت و گفت: پزشکی قانونی در دو مرحله به نفع موکلم اظهار نظر کرده و علت تامه مرگ را ضربه های وارد شده از سوی موکلم تشخیص نداده است .کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ را عفونت تشخیص داده‌اند .آنها همچنین تاکید کرده‌اند در مرگ اکبر ۲۰% خودش مقصر بوده ،چون با وجود عفونت بعد از جراحی، پیگیر درمان نشده است .من حتی خواستار تعیین میزان قصور پزشکی هستم.

این وکیل ادامه داد :وقتی  یک بیمار جراحی و سپس دچار عفونت می شود، پزشکان باید دستور بستری او را صادر کنند .نه اینکه او از بیمارستان ترخیص شود .لازم است تا میزان قصور پزشکی در مرگ اکبر روشن شود .

در این میان قاضی به اظهار نظر کمیسیون ۱۱ نفره پزشکی قانونی اشاره کرد و گفت : کارشناسان علت فوت را ضربه ای  که متهم به قربانی وارد کرده اعلام کرده‌اند .حالا چه دفاعی داری؟

 وکیل متهم گفت: این نظریه هرگز به ما ابلاغ نشده تا به آن اعتراض کنیم . ما امروز در جریان محاکمه در جریان  این نظریه قرار گرفتیم.ما در  این مدت با همسر قربانی مصالحه کرده و خانه‌ای برای پسرش خریده ایم که  اعلام گذشت کرده است. اما مادرش برای مصالحه مبلغ ۳ میلیارد تومان پول می‌خواهد که موکلم توان پرداخت آن را ندارد.

در این میان مادر قربانی برخواست و گفت: من حاضر به مصالحه نیستم و قصاص می خواهم .

سپس قضات دادگاه از برادر متهم خواستند تا به عنوان مطلع در جایگاه ویژه قرار بگیرد.

 وی گفت :من در آن درگیری حضور داشتم و برادرم به هواخواهی از من وارد دعوا شد. اما ضربه ای به مقتول نزد. اکبر خودش روی زمین افتاد.

 دومین شاهد وقتی  روبه روی قضات  ایستاد حرف‌های وی را رد کرد و گفت :من آنجا حضور داشتم و شاهد درگیری بین اکبر و سجاد بودم. سجاد با کاردک به اکبر حمله کرد.

 در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده و نظر کارشناسان پزشکی قانونی سجاد را به قصاص محکوم کردند.

این حکم در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و تایید شد. به این ترتیب سجاد در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

بازگشت به زندگی از یک قدمی چوبه دار

زمان زیادی تا اجرای حکم نمانده بود که وی توانست رضایت مادر قربانی را نیز جلب کند و به زندگی برگردد. به این ترتیب دیروز از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

وی گفت: باور کنید من قصد کشتن اکبر را نداشتم. ضربه ای که به پهلو او زدم کشنده نبود و عدم پیگیری او باعث شد فوت شود.من از مرگ او پشیمان هستم و با تلاش زیادی توانستم رضایت اولیای دم را جلب کنم. حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قایل شوند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا طبق ماده 612 قانون مجازات اسلامی وی را به 3تا 10 سال  زندان محکوم کنند.

 

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه