ارسال به دیگران پرینت

سقف کاذب | سقف کاذب یک پارچه

سقف کاذب یک پارچه چه مزایا و خصوصیاتی دارد

سقف کاذب یکپارچه یکی از زیرمجموعه های سقف کناف می باشد که بدون درز در رنگ های مختلف قابل اجرا هستند.

سقف کاذب یک پارچه چه مزایا و خصوصیاتی دارد

سقف کاذب یک پارچه چه مزایا و خصوصیاتی دارد

سقف کاذب یکپارچه یکی از زیرمجموعه های سقف کناف می باشد که بدون درز در رنگ های مختلف قابل اجرا هستند. این سقف ها مانند سایر انواع سقف کاذب دارای زیرساخت فلزی بوده و تایل های گچی یا فلزی بر روی آنها نصب و اجرا میشوند. به دلیل مزایای متعددی که سقف های یکپارچه کاذب به همراه دارند، کاربرد گسترده ای در طراحی داخلی و دکوراسیون پیدا کرده اند. در ادامه به چند مورد از مهم ترین مزایای سقف کاذب یکپارچه، انواع مختلف این سقف ها و نحوه نصب و اجرای آنها اشاره خواهیم داشت.

سقف کاذب قیمت مناسب

سقف کاذب یکپارچه چیست؟

سقف از مهم ترین بخش ها در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری می باشد و به همین دلیل به زیبایی آن اهمیت ویژه ای داده میشود. به منظور پنهان کردن نواقص موجود در سقف ساختمان های قدیمی و همچنین پنهان کردن تاسیسات در سقف ساختمان های جدید و ارزان بودن قیمت سقف کاذب، این سقف ها استفاده شده و تنوع بالایی در آنها وجود دارد. یکی از بهترین نمونه های ارائه شده توسط برند کناف، سقف های یکپارچه هستند. همان طور که از نام این سقف ها مشخص است، در نگاه اول تنها یک تایل روی سقف اصلی نصب شده و هیچ درزی روی آن مشاهده نمیشود. این در حالیست که در اجرای سقف های کناف معمولی تایل های جدا از هم کاملا مشخص و قابل رویت هستند. دلیل یکپارچه بنظر رسیدن این سقف ها، درزگیری هایی می باشد که بعد از بتونه کاری انجام میشود.

ساختار سقف کاذب یکپارچه شامل زیرساخت شبکه ای فلزی بسیار مقاوم می باشد که به سقف اصلی متصل هستند. سپس تایل های گچی یا فلزی بر روی این سازه فلزی نصب و در نهایت درزگیری صورت میگیرد.

انواع سقف کاذب یکپارچه

سقف کاذب دارای تنوع بسیار بالایی بوده و بر اساس جنس و نحوه نصب می توان آنها را دسته بندی کرد. به عنوان مثال سقف کاذب پی وی سی، کناف و سقف های کشسان پارچه ای از جمله نمونه های پرکاربرد به شمار می روند و هر یک زیرمجموعه های زیادی دارد. سقف های کناف که قابلیت اجرا به صورت یکپارچه را دارند نیز متنوع هستند و بر اساس شرایط سقف اصلی می توان آنها را انتخاب کرد. از جمله سقف های کاذب یک پارچه می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • سقف کاذب یکپارچه با سازه دو طرفه: سازه گذاری در این سقف ها به صورت متعامد و دو طرفه انجام شده و سپس تایل ها در یک یا دو لایه بر روی آنها اجرا میشوند.
  • سقف کاذب یکپارچه با سازه یک طرفه: در این سقف ها سازه گذاری در یک جهت انجام شده و تایل های مورد نظر در یک یا دو لایه اجرا میشوند.
  • سقف کاذب یکپارچه خود ایستا: سازه های ایستا در این سقف ها تک و دو تایی هستند و بیشتر برای سقف های قدیمی که برای آویزگذاری مقامت و استحکام ندارند استفاده میشوند.

مزایای سقف کاذب یکپارچه

در حالت کلی سقف های کاذب مزایای بسیار زیادی داشته و به همین دلیل برندهای مختلف از جمله آذران به تولید آنها پرداخته اند. سقف های یکپارچه نیز مانند سقف کاذب پی وی سی و کناف مزایای زیادی را به همراه دارند که از مهم ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

نصب آسان

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده است تا این نوع از سقف ها کاربرد زیادی پیدا کنند، نصب اسان آنها می باشد. کافیست با توجه به شرایط سقف اصلی سازه فلزی زیرین انتخاب و نصب شود. سپس تایل های گچی یا فلزی بر روی آنها با اتصالات مناسب قرار گیرند.

تنوع بالا در طرح و رنگ

رنگ سقف می تواند به شدت بر بزرگ یا کوچک دیده شدن فضای داخلی و همچنین کوتاه یا بلند به نظر رسیدن دیوارها تاثیر داشته باشد. لذا می توان قابلیت رنگ آمیزی سقف های یکپارچه کاذب را یک مزیت برای آنها در نظر گرفت. متناسب با شرایط محیط و بعد از خشک شدن بتونه می توان تایل ها را رنگ آمیزی کرد.

انعطاف پذیری بالا

در طراحی سقف های مدرن گرایش زیادی به ایجاد طرح های منحنی و ایجاد قوس در سقف وجود دارد و خوشبختانه سقف های یکپارچه را می توان با این شرایط وفق داد. با اجزای سازه بر اساس طرح مورد نظر، می توان سقف ها را به صورت منحنی و مسطح و سایر مدل ها اجرا نمود.

ظرافت و دقت بالا در نصب

از آنجا که تایل ها یا پانل های گچی و فلزی کناف بر روی سازه فلزی قرار گرفته و سطح زیرین کاملا پوشانده میشوند، به همین دلیل ظرافت بسیار بالایی در کار نهایی به چشم میخورد.

سرعت بالای اجرای سقف کاذب یکپارچه

برخلاف سقف های معمولی برای نصب سقف های یکپارچه به هیچ یک از انواع مصالح ساختمانی نیاز نمی باشد و تخریب نیز لازم ندارد. به همین دلیل می توان گفت اجرای آنها در بازه زمانی بسیار کوتاه با کمترین نیروی انسانی انجام می گردد. اجرای سریع و حذف مصالح ساختمانی همچنین می تواند منجر به ارزان شدن سقف شود که یک مزیت بزرگ است.

دسترسی به تاسیسات

از مهم ترین مزایای سقف های کاذب، پنهان شدن تاسیسات و ایجاد نظم بسیار عالی می باشد. علاوه براین، در صورتیکه تاسیسات دچار اشکال شوند، به آسانی می توان تایل ها را از جای خود خارج کرد و مجدد نصب آنها را انجام داد. این در حالیست که سقف های رابیتس این امکان را در اختیارتان قرار نمی دهند.

تعمیر و ترمیم آسان سقف

به دلایل مختلف ممکن است تایل های نصب شده روی سازه فلزی به مرور دچار اشکال شده یا رنگ آنها تغییر کند. از مزایای سقف کاذب یکپارچه می توان به تعمیر و ترمیم آسان آنها اشاره کرد. بدون نیاز به جدا کردن تمام سقف می توان تایل دارای اشکال را از جای خود خارج و با تایل سالم تعویض کرد.

کاهش بار مرده ساختمان و افزایش مقامت در برابر زلزله

سازه فلزی نصب شده بر روی سقف اصلی و تایل های کناف وزن بسیار سبکی دارند و به همین دلیل بار مرده به بنا وارد نمی کنند. این ویژگی باعث میشود تا سقف های قدیمی آسیب نبینند و با وقوع زلزله نیز دچار اشکال نشوند. علاوه براین، اتصالات و مهارهای مورد استفاده برای این سقف ها همگی استاندارد بوده و به همین دلیل با تکان خوردن ساختمان در حین زلزله مانع از ریزش تایل ها به پایین خواهند شد.

عایق صوت و حرارت

 به عنوان یکی دیگر از مزایای سقف های کاذب یکپارچه می توان به عایق بودن آنها در برابر صوت و حرارت اشاره کرد. نصب این سقف ها بر روی سقف اصلی باعث میشود تا مصرف انرژی تا حد زیادی کاهش یافته و صدای طبقات بالایی نیز به پایین منتقل نشود. این ویژگی برای منازل آپارتمانی یک مزیت بزرگ محسوب میشود.

Untitled22

 

نور پردازی در سقف کاذب

بهترین نوع سقف کاذب یکپارچه چیست؟

همان طور که در طول متن اشاره شد، این سقف ها تنوع بالایی از نظر طرح و رنگ و همچنین جنس دارد. با توجه به میزان بودجه، شرایط سقف اصلی و دوام و استحکام آن و سبک دکوراسیون و طراحی داخلی می توان آنها را انتخاب کرد. از رایج ترین انواع این سقف ها می توان به تایل های گچی کناف و تایل های سیمانی بسیار سبک اشاره کرد که عایق صوت و حرارت بوده و قابل رنگ آمیزی هستند.

با توجه به شرایط محیط، می توانید هر یک از انواع سقف های یکپارچه کاذب با تایل های RG (معمولی)، MR یا عایق در برابر نم و رطوبت، FM دارای مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت و آتش سوزی و FR مقاوم در برابر آتش سوزی استفاده نمود. در حالت کلی می توان گفت، سقف هایFM از بهترین گزینه ها در این زمینه به شمار می روند.

خرید سقف کاذب آذران

برای خرید انواع سقف کاذب پی وی سی و کناف می توانید از خدمات و محصولات گروه آذران استفاده کنید. این مجموعه اولین تولیدکننده سقف کاذب پی وی سی در ایران بوده و با بهترین متریال محصولات خود را تولید و به سراسر ایران به صورت عمده و جزئی ارسال می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و اشنایی با ویژگی ها و مشخصات این سقف ها می توانید با کارشناسان فروش آذران تماس بگیرید. شرکت آذران فضانما یکی از تولید کننده های انواع سقف کاذب و ارائه بهترین قیمت دیوارپوش می باشد که با مراجعه به وب سایت این مجموعه (www.azaran.com) می توانید از تمام محصولات تولید شده در این شرکت دیدن کرده و علاوه بر آشنایی با ویژگی ها و کاربردهای هر یک، می توانید محصول مورد نظر خود را با کیفیت عالی و قیمت مناسب از آذران فضانما تهیه کنید.

شرکت آذران فضانما با ارائه بهترین پی وی سی دیوار و قیمت سقف کاذب در خدمت شما همراهان گرامی می باشد. برند کوبوآ یکی از تولیدات شرکت آذران فضا نما است که انواع محصولات دیوارپوش و سقف کاذب پی وی سی را در قالب محصول کوبوآ، کوبوآ پلاس و کوبوآ تایل به بازار عرضه می کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه