ارسال به دیگران پرینت

ماست | ماست یونانی

فواید ماست یونانی | مزیت های فوق العاده ماست یونانی برای سلامت بدن

ماست یونانی در مقایسه با ماست معمولی از بسیاری جهات برای شما مفیدتر است. این ماست پروتئین بیشتری دارد، نسبت به ماست معمولی ترش است و میزان سدیم آن بسیار کمتر می باشد.

فواید ماست یونانی | مزیت های فوق العاده ماست یونانی برای سلامت بدن

مزیت های فوق العاده ماست یونانی برای سلامت بدن

ماست یونانی در مقایسه با ماست معمولی از بسیاری جهات برای شما مفیدتر است. این ماست پروتئین بیشتری دارد، نسبت به ماست معمولی ترش است و میزان سدیم آن بسیار کمتر می باشد. علاوه بر این، میزان بالای آب پنیر از این ماست غلیظ حذف می شود. علاوه بر این بسیاری از فواید ماست یونانی، این ماست را به گزینه ای محبوب برای علاقه مندان برای تناسب اندام تبدیل کرده است.

ماست یونانی حاوی تقریبا ۱۱ گرم پروتئین در هر وعده استاندارد است که معادل ۲۲ درصد از نیاز روزانه شما به پروتئین را تامین می کند. خوردن یک وعده از این ماست ۱۰ درصد نیاز روزانه شما به کلسیم را تامین می کند. بنابراین برای دانستن بیشتر در این مورد با ما همراه باشید.

فواید ماست یونانی چیست؟

کمک به بدن سازی

ماست منبع عالی پروتئین و کلسیم است که از مواد مغذی ضروری برای بدنسازی به حساب می آید. پروتئین موجود در ماست از دست دادن توده عضلانی را کاهش می دهد و رشد عضلات را افزایش می دهد. ماست به عنوان یک میان وعده بعد از تمرینات ورزشی نیز عالی عمل می کند. کربوهیدرات ها و پروتئین های ضروری که نیاز بدن برای ترمیم عضلات می باشد را تامین می کند.

فواید ماست یونانی؛ تقویت سلامت گوارش

ماست یونانی سلامت دستگاه گوارش را تقویت می کند. پروبیوتیک های موجود در ماست در این جا بسیار اهمیت دارند. پروبیوتیک ها می توانند یبوست را کاهش دهند. مصرف پروبیوتیک ها برای کاهش یبوست یک امر ضروریست. باکتری های خوب سیستم گوارش را تسکین می دهند. خواص تسکین دهنده ماست همچنین به مبارزه با رفلاکس اسید کمک می کند. مصرف ماست نیز با کاهش خطر سرطان روده بزرگ مرتبط است.

تقویت سلامت استخوان ها

زنانی که بیشتر ماست مصرف می کنند، با افزایش سن شان، تراکم استخوان لگن افزایش پیدا می کند و خطر پوکی استخوان کاهش می یابد. ماست یکی از منابع غنی بسیاری از مواد مغذی تقویت کننده استخوان است که کلسیم مهم ترین آن هاست. همچنین، مصرف بیشتر ماست در بین افراد مسن با تراکم استخوان بیشتر مرتبط است.

بهبود عملکرد مغز

گفته می شود پروبیوتیک های موجود در ماست افسردگی را درمان می کند. مقدار لاکتوباسیلوس (باکتری پروبیوتیک) در روده بر سطوح خونی کینورنین تاثیر می گذارد. این متابولیتی است که سبب افسردگی می شود.

ترکیب باکتری های روده می تواند نحوه عملکرد مغز را تغییر دهد. محتوای ماست حتی می تواند بر نحوه واکنش مغز شما نسبت به محیط تاثیر بگذارد. این بدان معناست که خوردن ماست می تواند به کاهش استرس و افزایش ظرفیت های ذهنی کلی شما کمک کند.

کمک به کاهش وزن  

سطوح پایین کلسیم می تواند بر اشتها در افراد تاثیر بگذارد و در دراز مدت به افزایش وزن کمک کند. کلسیم کافی ماست یونانی می تواند با افزایش سرعت متابولیسم و ​​کاهش چربی و حتی کاهش التهاب همراه باشد. و از آن جایی که ماست سرشار از کلسیم است، می تواند به کاهش وزن کمک کند. همچنین مصرف منظم ماست می تواند سیستم ایمنی را تقویت کرده و با التهاب مبارزه کند (به لطف باکتری های خوب موجود در آن). در غیر این صورت ممکن است به افزایش وزن منجر شود.

یکی از مزیت های خوردن ماست، توانایی آن در جلوگیری از افزایش وزن است. وقتی وزن کمتری دارید، قلب شما مجبور نیست برای پمپاژ خون در سراسر بدن سخت کار کند. علاوه بر این فواید، افرادی که ماست می خورند پروفایل متابولیک (گلوکز و الکترولیت ها) و سطح کلسترول سالم تری دارند. از طرفی مصرف بیشتر ماست می تواند سطح فشار خون را تنظیم کند و در نتیجه خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد.

کمک به مبارزه با دیابت

غذاهای تخمیر شده مانند ماست سلامت روده را تقویت می کند. و این سلامت روده است که می تواند به پیشگیری از بیماری هایی مانند دیابت و چاقی مرتبط کمک کند. مصرف ماست نیز با کاهش سطح گلوکز خون مرتبط است. باید گفت مصرف ماست می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را نیز کاهش دهد.

اما وقتی صحبت از سلامت دیابت به میان می ‌آید، همه انواع ماست با هم یکسان نیستند. ماستی را انتخاب کنید که برای مبارزه با التهاب مفید باشد. در غیر این صورت می تواند منجر به بیماری های مزمن مانند دیابت نوع ۲ شود.

درمان PCOS یا سندرم تخمدان پلی کیستیک

رژیم غذایی سرشار از پروتئین می تواند علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک را تسکین دهد. ماست یونانی سرشار از پروتئین است. سندرم تخمدان پلی کیستیک و میکروبیوتای مطلوب روده با هم ارتباط دارند، که می توانید به وفور در این نوع ماست پیدا کنید.

فواید ماست یونانی؛ تقویت سلامت دهان

ماست یونانی به سلامت دهان کمک می کند. کلسیم موجود در ماست برای استحکام دندان ها نیز موثر است. پروبیوتیک های فعال موجود در ماست می توانند بوی بد دهان را نیز بهبود بخشد. خوردن هر روزه ماست از بوهای آزاردهنده که ممکن است در دهان ایجاد شوند، جلوگیری می کند. همچنین افرادی که ماست می خورند دارای سطوح پایین پلاک و در معرض خطر کمتری برای ابتلا به التهاب لثه قرار دارند.

ماست به مبارزه با آکنه کمک می کند

پروبیوتیک های موجود در ماست با التهاب و آکنه ناشی از آن مبارزه می کنند. ماسک صورت ماست بهترین عملکرد را روی پوست دارد. که می تواند آکنه را درمان کند. از طرفی از بروز جوش در آینده نیز جلوگیری می کند.

ماست همچنین حاوی اسید لاکتیک است. اسید لاکتیک یک آلفا هیدروکسی اسید است که سلول های مرده پوست را از بین می برد. این سلول های مرده پوست می توانند منافذ را مسدود کرده و سبب ایجاد جوش شوند. اسید لاکتیک همچنین دارای خواص لایه برداری است که پوست صورت شما را روشن کرده و رنگدانه ها را درمان می کند.

فواید ماست یونانی؛ تقویت سلامت مو

پروتئین موجود در ماست نیز می تواند به رشد مو کمک کند. ماست را به موها و پوست سر خود بمالید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس شامپو بزنید. ماست یونانی مملو از پروتئین و کلسیم است. اگرچه حاوی بسیاری از مواد مغذی دیگر نیست، اما یکی از منابع خوب کربوهیدرات های سالم است.

باید گفت

ماست یونانی یک محصول لبنی محبوب با فواید تغذیه ای بسیار بالا است. حاوی قندهای افزوده شده است و کاربردهای متعددی در آشپزی دارد. مزایای ماست یونانی را می توان به پروتئین بالا و محتوای کم کربوهیدرات آن نسبت داد. ممکن است به بدنسازی کمک کند، سلامت گوارش را افزایش دهد، تراکم استخوان را بهبود بخشد، خطر پوکی استخوان را کاهش دهد، عملکرد مغز را نیز بهبود بخشد و به کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این، ممکن است به درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک، مبارزه با آکنه و تقویت سلامت مو نیز کمک کند. ماست یونانی را می توانید به راحتی در رژیم غذایی خود بگنجانید و از حداکثر فواید آن بهره مند شوید.

منبع : خبرنامه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه