ارسال به دیگران پرینت

نوشیدن آب | نوشیدن یک گالن آب

وقتی یک گالن آب در روز بنوشید چه اتفاقی می‌افتد؟

حدود 60 درصد از بدن یک انسان بالغ از آب تشکیل شده است و ما فقط می‌توانیم چند روز بدون آب زندگی کنیم. با این حال، متخصصان توضیح می‌دهند که اگرچه آب ضروری است، اما هر بدن متفاوت است

وقتی یک گالن آب در روز بنوشید چه اتفاقی می‌افتد؟

وقتی یک گالن آب در روز بنوشید چه اتفاقی می‌افتد؟

به ما گفته شده که افزایش مصرف آب ما را هیدراته نگه می‌دارد، به کاهش وزن کمک می‌کند و سموم در بدن ما دفع می‌کند. در حالی که ما غرق اطلاعاتی هستیم که توضیح می‌دهد که چقدر مهم است که ما هر روز آب کافی بخوریم. شاید بعضی به این فکر بیفتند که آیا خوردن یک گالن آب در روز واقعاً ضروری است یا خیر. به هر حال، مصرف این مقدار آب در روز می‌تواند غیرممکن به نظر برسد. هر ساعت دویدن به سمت دستشویی برای کسانی که سعی در حفظ شغل تمام وقت، تشکیل خانواده یا زندگی بدون وقفه دارند، امکان پذیر نیست.

روزانه اطلاعات متناقضی درباره مصرف آب به دست ما می‌رسد و ما را با سؤالاتی از این قبیل مواجه می‌کند که آیا نوشیدن آب زیاد بد نیست؟ چقدر کافی است؟ آیا واقعاً برای سلامتی به یک گالن آب در روز نیاز داریم؟ برای کمک به پاسخ به این سؤالات، به این موضوع پرداختیم که چگونه یک گالن آب بر بدن انسان تأثیر می‌گذارد و واقعاً چقدر بر بدن تأثیر دارد؟

حقایقی در مورد مصرف آب

حدود 60 درصد از بدن یک انسان بالغ از آب تشکیل شده است و ما فقط می‌توانیم چند روز بدون آب زندگی کنیم. با این حال، متخصصان توضیح می‌دهند که اگرچه آب ضروری است، اما هر بدن متفاوت است و ما برای حفظ سلامتی نیازی به یک گالن در روز نداریم. با توجه به بررسی‌های تغذیه، افزایش مصرف آب برای کسانی که کمبود آب دارند مفید است، اما تحقیقات کمی از این فرض حمایت می‌کند که سطوح بالاتر مصرف آب برای افراد که آب کافی مصرف می‌کنند مفید است.

هیدراته ماندن بسیار مهم است، به خصوص اگر در حال ورزش باشید یا در فصل گرما باشد یا احساس بیماری کنید. آب برای دفع سموم در بدن مفید است و کسانی که در گرما اضافه کاری می‌کنند باید سطح آب در بدن خود را بالا نگه دارند. با این حال، این باور که آب می‌تواند چین و چروک‌ها را کاهش دهد و باعث کاهش وزن شود تا حدودی است. بله، آب می‌تواند به پوست ما کمک کند و آن را شفاف نگه دارد، اما خاصیت رفع چین و چروک را ندارد. شایعه کاهش وزن هم تا حدی حقیقت دارد، آب راه‌حل همه چیزهایی نیست که ما را ناراحت می‌کند، اما ابزاری است که برای کمک به ما برای رسیدن به حفظ سلامتی‌مان.

چگونه آب کافی دریافت کنیم؟

برای بررسی سطح هیدراتاسیون، متخصصان توصیه می‌کنند به ادرار خود توجه کنید. اگر رنگ ادرار زیادی زرد است، به آب بیشتری نیاز دارید. اگر رنگ روشن‌تری دارد، احتمالاً به خوبی هیدراته شده‌اید. از آنجایی که مقداری از آب ما از غذا می‌آید، تلاش برای نوشیدن یک گالن آب در روز ممکن است کمی زیاد باشد. با این حال کسانی که مشکلات قلبی و کلیوی دارند باید توجه بیشتری به مصرف خود داشته باشند. هر چند کسانی که زیاد آب می‌خورند واقعاً نباید نگران مصرف بیش از حد H2O باشند، زیرا به نظر می‌رسد که ابتلا به هیپوناترمی، سطح پایین سدیم در بدن به دلیل مصرف بیش از حد آب، بسیار بعید است.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه