ارسال به دیگران پرینت

دموکرات‌ها | تابستان خوب دموکرات‌ها

تابستان خوب دموکرات‌ها در حال سپری شدن است

تابستان خوب دموکرات‌ها در حال سپری شدن است.

تابستان خوب دموکرات‌ها در حال سپری شدن است

تابستان خوب دموکرات‌ها

با حمله FBI به خانه ترامپ در فلوریدا با دستور وزیر دادگستری و دادستان فلوریدا ۱۰ جعبه اسناد محرمانه توسط پلیس فدرال ضبط شد که ترامپ در پایان دوران ریاست جمهوری‌‌اش باید آنها را به «آرشیو ملی» تحویل می‌داد اما اجتناب کرده بود.

این در حالی است که ترامپ امروز چهارشنبه ۱۰ آگوست نیز به دلیل یک پرونده فساد مالی باید در برابر دادگاهی در نیویورک حاضر شود و در همین حال تحقیقات درباره حمله طرفداران ترامپ در روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره نیز ادامه دارد

امری که تا همینجا هم به محبوبیت او در حزب جمهوریخواه لطمه زده

نیز اگر نتیجه تحقیقات FBI درباره خارج کردن اسناد محرمانه و نگهداری مجرمانه آنها در منزل شخصی توسط ترامپ به نتیجه مهمی برسد می‌تواند به رای محرومیت ترامپ از فعالیت سیاسی ختم شود.

امری که انتخاب روز بازرسی از منزل فلوریدای ترامپ در سالروز استعفای نیکسون در ۱۹۷۴ را معنادار می‌کند.

تصویب بسته پیشنهادی اقتصادی دولت بایدن در مجلس سنا با رای ۵۱-۵۰ (با رای کامالا هریس) که متضمن کاهش هزینه‌های سرسام‌آور دارو در امریکا برای بیماران و همچنین سرمایه‌گذاری چند صد میلیاردی دولت در حوزه انرژی پاک است ، پایگاه رای حزب دموکرات برای انتخابات نوامبر را فعال خواهد کرد.

حکم دیوان عالی امریکا برای سلب حق سقط جنین از زنان که با رای قضات منصوب ترامپ صورت گرفت بسیاری از زنان را بر سر حق سقط جنین پشت سر حزب دموکرات بسیج کرده و بنظر میرسد با سوق یافتن انتخابات نوامبر به «سیاست هویت» این امر نیز به سود حزب دموکرات در انتخابات نوامبر تمام خواهد شد.

موفقیت‌های دولت بایدن در سیاست خارجی همچون ممانعت از پیشروی روسیه در اوکراین و تغییر نسبی معادلات جنگ ، موفقیت در گسترش ناتو به سوئد و فنلاند و نیز کشتن موفق ایمن الظواهری در کابل نیز تا حدود زیادی رسوایی سال گذشته سیاست خارجی بایدن در افغانستان را جبران کرده و تصویری موفق و درس خارجی آفریده!

حال احتمالا می‌توان متوجه شد که چرا دموکرات‌ها برای نخستین باز در یکسال گذشته در امیدوارانه شکل خود نسبت به انتخابات ماه نوامبر به سر می‌برند و احتمال پیروزی‌شان در انتخابات میان‌دوره‌ای را بیش از پیش می‌بینند!

تابستانی خوب برای دموکرات‌ها در حال سپری شدن است.

منبع : توییتر پیمان عارف
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه