ارسال به دیگران پرینت

اکثر دموکرات‌ها آمار رسمی مرگ و میر کرونایی در آمریکا را باور ندارند

نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی است که اکثر آمریکایی‌ها آمار اعلام شده رسمی از فوتی‌های کرونا در این کشور را باور ندارند.

اکثر دموکرات‌ها آمار رسمی مرگ و میر کرونایی در آمریکا را باور ندارند

انتشار نتایج نظرسنجی مشترک موسسه های اکسیوس و ایپسوس در روز سه شنبه نشان می دهد که اکثر دموکرات ها می گویند آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید – ۱۹ در آمریکا بیش از آمار گزارش شده است، اما جمهوریخواهان از احتمال کمتر بودن این رقم خبر می دهند.

در این نظرسنجی مشخص شد که ۶۳ درصد از دموکرات ها با بالاتر بودن آمار فوتی ها موافق بودند، در حالی که این رقم در جمهوریخواهان، ۲۴ درصد بود.

در این میان، ۴۰ درصد از جمهوریخواهان آمار فوتی ها را کمتر از موارد گزارش شده دانستد، اما این درصد در میان دموکرات ها تنها ۷ درصد بود.

همچنین تقریبا نیمی از پرسش شوندگان مستقل (۴۵ درصد) گفتند که تعداد موارد مرگ و میر بیش از رقم گزارش شده است و ۲۴ درصد آن را کمتر از تعداد اعلام شده برشمردند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که اعتماد به دولت های ایالتی کاهش یافته است. طی دو هفته گذشته، ۵۰ درصد از پرسش شوندگان در ایالت های تگزاس، جورجیا و فلوریدا گفتند که به دولتهای خود اعتماد دارند، اما طبق این نظرسنجی، تعداد افرادی که به دولت های ایالتی خود اعتماد داشتند، از ۶۷ درصد در گذشته پایین تر آمده است.

براساس اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، ۲۵۱  هزار و ۹۱۰ نفر در سراسر جهان براثر ابتلا به کووید – ۱۹ جان باخته اند که ۶۸ هزار و ۹۲۴ نفرشان در آمریکا فوت کرده اند.

نظرسنجی موسسه های اکسیوس و ایپسوس از ۱ تا ۴ ماه می (۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت) از یک هزار و ۱۲ نفر در آمریکا انجام و حاشیه خطای آن ۳.۲ درصد اعلام شد.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه