ارسال به دیگران پرینت

پوست | مراقبت از پوست

مراقبت از پوست در تابستان | درمان خانگی چند نکته مهم برای مراقبت از انواع پوست

گرمای سوزان تابستان می تواند روی پوست شما تاثیر بدی داشته باشد. آلودگی، آفتاب شدید تابستان، گرما و رطوبت سبب بسیاری از مشکلات پوستی می شود

مراقبت از پوست در تابستان | درمان خانگی چند نکته مهم برای مراقبت از انواع پوست

مراقبت از پوست

گرمای سوزان تابستان می تواند روی پوست شما تاثیر بدی داشته باشد. آلودگی، آفتاب شدید تابستان، گرما و رطوبت سبب بسیاری از مشکلات پوستی می شود. برنزه شدن، لکه های خشک، غدد چربی بیش از حد فعال، آفتاب سوختگی، رنگدانه ها، لکه ها و آکنه – همه این ها مشکلاتی هستند که ممکن است در تابستان با آن ها مواجه شوید. به همین دلیل مراقبت از پوست در تابستان مهم است.

تغییر روتین مراقبت از پوست در تابستان

همچنین باید محصولات مراقبت از پوست و روتین خود را با تغییر فصل به روز کنید. در زیر، ما تغییراتی را پیشنهاد کرده ایم که باید در روتین مراقبت از پوست خود به آن توجه کنید.

  • پوست چرب حداکثر آسیب را می بیند. زیرا منافذ شما به راحتی مسدود می‌شوند و باعث آکنه می‌شوند. برای تابستان ها یک شوینده کف کننده حاوی اسید سالیسیلیک تهیه کنید.
  • اگر پوست خشکی دارید، ممکن است قرمزی و بثورات را تجربه کنید. برای تمیز کردن صورت خود دو بار در روز از یک شوینده صورت غیر صابونی استفاده کنید. این روش برای کسانی که پوست مختلط دارند نیز صدق می کند.
  • کسانی که پوست معمولی دارند می توانند در تابستان به شستشوی صورت مبتنی بر ژل روی بیاورند. صورت خود را دو یا سه بار در روز بشویید تا پوست احساس شادابی کند.

ضد آفتاب را فراموش نکنید

باید گفت ضد آفتاب چیزی است که در تابستان نمی توانید آن را فراموش کنید. محافظت در برابر آفتاب برای صورت، دست ‌ها، پاها و سایر قسمت‌های بدن در معرض نور، حیاتی است. قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند به طور دائمی به پوست شما آسیب برساند. سبب آفتاب سوختگی، چین و چروک، خطوط ریز، سرطان پوست و پیری زودرس شود.

ضد آفتابی انتخاب کنید که دارای طیف گسترده UV (حداقل SPF 30) باشد. از آن دو بار در روز بر روی تمام نقاط پوست که در معرض آفتاب قرار دارد بمالید.

آنتی اکسیدان مصرف کنید

روی سرم ‌ها، مرطوب‌کننده‌ ها و ضدآفتاب ‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان هستند. به عنوان مثال، ویتامین C از پوست شما در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند. از چین و چروک جلوگیری می کند و رشد کلاژن را تقویت می کند.

کرم ها و سرم های مملو از عصاره های طبیعی و آنتی اکسیدان ها التهاب را کاهش می دهند (که در تابستان بسیار رایج است). رادیکال های آزاد مضر را خنثی می کنند و پوست شما را ترمیم می کنند.

میوه ها و سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

استفاده از آنتی اکسیدان ها کافی نیست. برای حفظ درخشندگی پوست، باید میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی بگنجانید. تغذیه سالم در تابستان ضروری است. میوه و سبزیجات زیادی مصرف کنید. آن ها حاوی ویتامین های ضروری، مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی هستند که تولید کلاژن را افزایش می دهند. التهاب را کاهش می دهند و از پوست شما در برابر اثرات مخرب خورشید محافظت می کنند.

مراقبت از پوست در تابستان؛ بدن خود را هیدراته نگه دارید

مقدار زیادی آب بنوشید و فراموش نکنید که هر کجا می روید یک بطری آب با خود داشته باشید. به نوشیدن جرعه جرعه آب از بطری خود ادامه دهید. این روش برای مرطوب نگه داشتن پوست، دفع سموم از بدن و احساس طراوت در روزهای گرم تابستان مهم است.

آرایش سبک داشته باشید

وقتی نوبت به آرایش در ماه های تابستان می رسد، آرایش سبک بهترین گزینه است. این به این دلیل که وقتی هوا فوق العاده گرم و مرطوب است، پوست شما نیاز به تنفس دارد. اگر نمی توانید بدون فونداسیون آرایش کنید، به سراغ یک مرطوب کننده رنگی با SPF بروید و روی آن را با پودر صورت بپوشانید تا از ایجاد لکه جلوگیری کنید.

مراقبت از پوست در تابستان؛ لایه برداری کنید

در طول تابستان، پوست شما سخت کار می کند تا خود را سالم نگه دارد و هر گونه سوزش یا آفتاب سوختگی را التیام دهد. با لایه برداری ملایم به پوست خود در این فرآیند کمک کنید. لایه برداری به پاک کردن سلول های مرده پوست کمک می کند و پوست شما را درخشان می کند

می توانید از اسکراب های قندی خانگی برای لایه برداری پوست خود استفاده کنید یا به سادگی پوست خود را به آرامی با یک حوله شستشو دهید. با این حال، دقت کنید که پوست خود را بیش از حد لایه برداری نکنید.

پوست خود را تقویت کنید

استفاده از تونرها در ماه های تابستان ضروری است. یک تونر خوب پوست شما را بدون چربی و تمیز نگه می دارد. همچنین ظاهر منافذ را کاهش می دهد. هنگام استفاده از تونر، به منطقه T صورت خود توجه کنید زیرا این قسمت از صورت ترشح حداکثری چربی را در تابستان به همراه دارد.

مرطوب کننده خود را به روز کنید

اگر فکر می کنید پوست شما در ماه های تابستان نیازی به مرطوب کننده ندارد، در اشتباهید. تنها تفاوت این است که مرطوب کننده های سنگینی که در زمستان استفاده می کنید، در تابستان کارایی ندارند. زمانی که هوا گرم است باید از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید. یک مرطوب کننده بدون چربی و سبک انتخاب کنید (محصولی با SPF را برای استفاده در روز انتخاب کنید) که به حفظ رطوبت ضروری پوست شما کمک می کند.

مراقبت از پوست در تابستانن؛ پاهای خود را فراموش نکنید

پوست شما به گردن شما ختم نمی‌شود. بیش‌تر ما پاهای خود را فراموش می‌کنیم. اکنون که کفش های زمستانی خود را با صندل های تابستانی جایگزین کرده اید، باید مراقب پاهای خود نیز باشید. حتما پدیکور در خانه را انجام دهید. برای از بین بردن سلول های مرده و خشک پوست از اسکراب استفاده کنید. پاهای خود را مرطوب کنید و استفاده از لوسیون ضد آفتاب را فراموش نکنید.

به اندازه کافی ورزش کنید

اگر گرمای تابستان، عرق و رطوبت شما را از تردمیل دور می کند، تسلیم نشوید. اگرچه ماندن در خانه و تماشای فیلم در حین نوشیدن چای سرد یک گزینه وسوسه انگیز است، ورزش برای حفظ سلامت پوست در تابستان نیز به همان اندازه مهم است.

فعالیت بدنی جریان خون را بهبود می بخشد، به این معنی که سلول های پوست شما اکسیژن بیشتری دریافت می کنند. بنابراین، بدن شما هر گونه آسیب بافتی (مانند آفتاب سوختگی یا آکنه) را به راحتی درمان می کند. فکر می کنید ورزش در باشگاه یکنواخت است؟ کمی سرگرمی را به برنامه تمرینی خود اضافه کنید و به جای آن زومبا را امتحان کنید. حتی بهتر از آن، دوچرخه سواری کنید، با دوستان تان والیبال بازی کنید یا پیاده روی کنید. هر نوع ورزش برای سلامتی شما مفید است.

زمان استراحت خود را کاهش ندهید

بدن شما برای ترمیم و حفظ پوست سالم به زمان نیاز دارد. به همین دلیل مهم نیست که چه برنامه ‌ای دارید، سعی کنید زمان کافی برای استراحت را در نظر بگیرید. این یکی از نکات بسیار مهم است زیرا در طول ماه‌ های تابستان، روزها طولانی‌تر هستند و بیشتر ما برای مدت طولانی‌ تری فعالیت می کنیم. قرار گرفتن طولانی‌تر در معرض آفتاب نیز منجر به تیرگی و ظاهر شدن علائم پیری می‌شود.

خواب کافی از علائم پیری جلوگیری می کند. عمل کرد سد پوستی را بهبود می بخشد و سبب می شود شاداب تر و جذاب تر به نظر برسید.

مراقبت از پوست در تابستان؛ دور چشم را فراموش نکنید

پوست اطراف چشم شما نازک تر از بقیه قسمت های صورت است و نیاز به مراقبت ویژه دارد. هر زمان که زیر نور آفتاب قرار می گیرید، استفاده از عینک آفتابی را فراموش نکنید. این کار از ایجاد چین و چروک دور چشم شما جلوگیری می کند.

استفاده از کرم دور چشم را هم در روز و هم در شب فراموش نکنید. از محصولاتی استفاده کنید که حاوی ترکیبات آبرسان هستند، مانند اسید هیالورونیک، عسل و خیار. هر شب اطراف چشمان خود را ماساژ دهید تا از شل شدن جلوگیری شود.

همیشه دوش آب سرد بگیرید

در طول تابستان از دوش آب گرم و حمام بخار خودداری کنید، زیرا پوست شما را کم آب می کند. به جای آن دوش آب سرد بگیرید. منافذ پوست شما را بسته نگه می دارد و از بروز آکنه جلوگیری می کند. همچنین به طراوت شما می افزاید.

این دستور العمل های ساده مراقبت از پوست را که می تواند به شما در داشتن پوستی درخشان در تابستان کمک کند، حتما امتحان کنید.

درمان های خانگی برای درخشان شدن پوست در تابستان

  1. اسپری خنک کننده خیار برای صورت (برای همه انواع پوست)

خیار به پوست آرامش می دهد. برای داشتن این اسپری، یک خیار را رنده کنید و آب آن را با پارچه صاف کنید. سپس آب خیار را با یک قاشق غذاخوری گلاب، برگ نعناع و یک قاشق چایخوری آب لیمو در یک بطری اسپری مخلوط کنید. سپس از این محلول در طول روز روی صورت خود اسپری کنید.

  1. لایه بردار ملایم قهوه برای از بین بردن تیرگی پوست (برای همه انواع پوست)

چرا برای خرید اسکراب های بدن پول خرج کنید؟ اگر تفاله قهوه در خانه دارید، درست کردن این اسکراب بدن بسیار راحت است. یک چهارم فنجان شکر قهوه ای، نصف فنجان تفاله قهوه، ۲ قاشق غذاخوری روغن کنجد، روغن زیتون، چند قطره اسانس اکالیپتوس و یک قاشق غذاخوری نمک دریا را با هم مخلوط کنید. مخلوط را در یک ظرف شیشه ای نگهداری کنید. از این مخلوط به عنوان اسکراب بدن استفاده کنید.

  1. ماسک تسکین دهنده چشم خیار و نعنا

یک ماسک چشم با طراوت می تواند فورا تمام خستگی را از پوست اطراف چشم شما دور کند. برای این ماسک چشم، چند برگ نعناع را در مخلوط کن خورد کنید. آب آن را بگیرید و با نصف فنجان آب خیار مخلوط کنید. گلاب را به آن اضافه کنید. پدهای پنبه ای را به این مخلوط آغشته کرده و روی چشمان خود قرار دهید. در صورت تمایل، می توانید پنبه های خیس شده را در یک کیسه زیپ دار قرار دهید و قبل از استفاده آن را به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید. احساس خنکی این ماسک دور چشم را دوست خواهید داشت.

مراقبت از پوست در تابستان

  1. ماسک صورت توت فرنگی و لیمو

اگر عاشق ماسک های میوه ای هستید، حتما این ماسک را دوست خواهید داشت. توت فرنگی له شده را با یک قاشق غذاخوری ماست، نصف قاشق چایخوری آب لیمو و عسل ترکیب کنید. این ماسک را روی صورت خود بمالید و بعد از خشک شدن آن را بشویید. مطمئن شوید که آب لیمو را قبل از استفاده روی پوست خود، رقیق کنید. از آن جایی که لیمو پوست را نسبت به نور حساس می کند، بنابراین پس از استفاده از این پک صورت، قبل از بیرون رفتن از یک کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید از آب لیمو پرهیز کنید.

  1. ماسک صورت سفیده تخم مرغ، سفت کننده منافذ

این یک ماسک صورت خانگی آسان و مفید است. یک قاشق چایخوری آب پرتقال و کمی پودر زردچوبه را با یک سفیده تخم مرغ مخلوط کنید. این ماسک را روی صورت خود بمالید. قبل از شستن، اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند و کاملا خشک شود.

پیروی از یک روتین مراقبت از پوست در تابستان به شما کمک می کند پوست خود را محافظت، تغذیه و آبرسانی کنید. برای داشتن پوستی درخشان در تابستان، می توانید چند روش مراقبت از پوست را امتحان کنید و رژیم غذایی و سبک زندگی خود را تغییر دهید. یک شوینده صورت مناسب برای نوع پوست شما، کرم های ضد آفتاب، مرطوب کننده ها، سرم ها و کرم ها به حفظ سلامت پوست شما کمک می کنند. همچنین می‌توانید میوه‌ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی ضروری، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها را مصرف کنید. از طرفی برای داشتن پوستی درخشان در تابستان ورزش کافی داشته باشید. درمان های خانگی نیز گزینه ای عالی برای خنک کردن پوست در این آب و هوا هستند.

منبع : خبرنامه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه