ارسال به دیگران پرینت

بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست

مراقبت از پوست و درمان‌های پزشکی برای رفع نگرانی‌های خاص مربوط به پوست، به دلیل شرایط موجود روز به روز پیچیده‌تر می‌شوند و افراد برای شاداب نگاه داشتن چهره خود به سوی روش های جوانسازی پوست سوق داده می‌شوند. چرا که علل مختلفی چون آفتاب، اختلالات پوستی، افزایش سن و حتی وراثت، همگی می‌توانند به بی‌نظمی‌های پوستی در صورت و سایر نقاط بدن کمک کنند.

بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست

مراقبت از پوست و درمان‌های پزشکی برای رفع نگرانی‌های خاص مربوط به پوست، به دلیل شرایط موجود روز به روز پیچیده‌تر می‌شوند و افراد برای شاداب نگاه داشتن چهره خود به سوی روش های جوانسازی پوست سوق داده می‌شوند. چرا که علل مختلفی چون آفتاب، اختلالات پوستی، افزایش سن و حتی وراثت، همگی می‌توانند به بی‌نظمی‌های پوستی در صورت و سایر نقاط بدن کمک کنند.

این موارد شامل ناهمواری‌های بافتی مانند چین و چروک و اسکار آکنه، تغییرات رنگدانه مانند بروز کک و مک، لکه‌های خورشیدی یا رگ‌های خونی قابل مشاهده می‌شود. علاوه بر این، به مرور زمان و در اثر عدم رسیدگی به پوست ممکن است رنگ خود را از دست داده، از میزان سفتی آن کاسته شده و به عبارتی شل و افتاده شود و درخشش سالمی را که در پوست‌های جوان مشهود است را از دست بدهد.

تکنیک‌های پیشرفته و روش های جوانسازی پوست به طرق متعدد وجود دارند که کمتر تهاجمی بوده و زمان بهبودی بسیار کوتاه‌تری نسبت به سایر روش های جوانسازی پوست به روش سنتی دارند و می‌توانند به پیشرفت‌های ظریفتری دست یابند که در واقع بسیار طبیعی‌تر از سایر روش‌ها نیز به نظر برسند.

آشنایی با روش های جوانسازی پوست صورت

روش‌های درمانی مختلفی برای درمان جنبه های مختلف آسیب پوستی و جوانسازی آن وجود دارد. که از جمله آنها می‌توان به لایه‌برداری با لیزر، لایه‌برداری مکانیکی، لایه‌برداری شیمیایی و محصولات تزریقی چون تزریق ژل، چربی، بوتاکس و به انجام روش‌هایی چون هایفوتراپی، آر اف فراکشنال و یا اندولیفت اشاره کرد که تا حدود زیادی ظاهر خطوط ریز و چین و چروک کل صورت یا مواردی را که در مناطق خاصی از صورت مانند لب بالایی و اطراف چشم ایجاد می‌شوند را بهبود می‌بخشد.

این روش های جوانسازی پوست همچنین می‌توانند برای رفع اختلالات رنگدانه‌ای مانند لکه‌های ناشی از آفتاب و افزایش سن استفاده شوند و می‌توان از آنها برای بهبود ظاهر اسکار آکنه یا سایر بیماری‌های پوستی نیز استفاده کرد. بیایید نگاه دقیقتری به هر برخی از این روش های جوانسازی پوست که از محبوبیت بالایی نیز برخوردارند بیاندازیم.

هایفوتراپی

هایفو یا سونوگرافی متمرکز با شدت بالا (High Intensity Focused Ultrasound) از فناوری اولتراسوند، میکروشات‌های اولتراسوند برای کانتور و سفت کردن نواحی خاص روی صورت، گردن و بدن استفاده می‌کند. این روش سه سطح مختلف اعماق/لایه‌های مختلف و بافت زیرین در لایه‌های 1.5 میلی‌متر، 3 میلی‌متر و 4.5 میلی‌متر پوست را برای سفت کردن و تحریک کلاژن‌سازی مورد هدف قرار می‌دهند.

هر کدام از این اعماق ذکر شده از اهمیت خاصی برخوردارند: در 1.5 میلی‌متری سطح پوست، هایفوتراپی چین و چروک‌ها و کانتور پوست را اصلاح و صاف می‌کند. در 3 میلی‌متری، سونوگرافی متمرکز با شدت بالا کلاژن‌سازی را تقویت کرده، بافت پوست را بهبود می‌بخشد و عیوب سطح را به حداقل می‌رساند. و در 4.5 میلی‌متر، هایفو پوست را با هدف قرار دادن لایه SMAS (سیستم عضلانی آپونورتیک سطحی) لیفت می‌کند.

هایفوتراپی یکی از روش های جوانسازی پوست و یک درمان ساده با مدت زمان کم است که باعث جوان‌سازی و ارائه نتایج قابل مشاهده روی پوست می‌شود. هرچند نمی‌توان این عمل را جایگزین لیفت صورت به روش سنتی کرد ولی در کل روش هایفوتراپی منجر به سفت شدن و لیفت پوست غیرتهاجمی در ناحیه مورد نظر می‌شود.

3-2

بوتاکس

یکی از بهترین درمان‌های ضدپیری و روش های جوانسازی پوست بوتاکس است که به دلیل مزایای فراوانی چون هزینه نسبتاً مقرون‌به‌صرفه، عوارض جانبی بسیار ناچیز، و طول دوره نقاهت کوتاه در میان افراد از محبوبیت خاصی برخوردار شده است. در صورت انتخاب یک پزشک با مهارت بالا و با انجام یک تزریق هدفمند سم بوتولینوم می‌توان بسیاری از مشکلات پوستی از جمله  چین و چروک‌های صورت، ناحیه چشم و گردن که در اثر حرکات تکراری مانند لبخند زدن، اخم کردن یا بالا بردن ابرو ایجاد می‌شود، را بهبود بخشید.

بوتاکس برای کاهش میزان حرکت ماهیچه‌ها استفاده می‌شود، در نتیجه چین و چروک‌های موجود را نرم کرده و از تشکیل خطوط عمیق در آینده جلوگیری می‌کند. مواردی از مشکلات پوستی که می‌توان با بوتاکس درمان کرد عبارتند از:

  • خطوط اخم، پنجه کلاغی، خطوط افقی پیشانی
  • لیفت ابرو
  • نوارهای عمودی گردن
  • کانتورینگ پایین صورت و اصلاح خط فک

 

 

 

ژل

تزریق ژل یکی از عمل‌های زیبایی است که امروزه کاربردهای فراوانی دارد و می‌توان از آن در قسمت‌های مختلف بدن برای اهداف متفاوتی استفاده کرد. تزریق ژل یا فیلر از دیگر روش های جوانسازی پوست است که بدون نیاز به جراحی انجام می‌گیرد.

مهمترین کاربرد تزریق ژل به پوست، پرکردن چین و چروک و سوراخ‌های عمیق صورت و پوست است. به عنوان مثال، تزریق ژل به طور گسترده برای از بین بردن خط خنده، چین و چروک دور چشم و یا برای برجسته کردن گونه در زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستیابی به بهترین نتیجه ممکن در استفاده از تزریق ژل  به عنوان یکی از روش های جوانسازی پوست به عوامل مختلفی چون میزان چین و چروک پوست بدن، حجم داروی مصرفی و البته تخصص پزشکانی که تزریق را انجام می‌دهند بستگی دارد.

3-3

 

تزریق چربی

اصطلاحات مختلفی برای توصیف انتقال چربی از یک قسمت بدن به قسمت دیگر استفاده می‌شود. برخی از این اصطلاحات  شامل پیوند چربی، انتقال چربی و تزریق چربی است. همه این اصطلاحات تکنیک استفاده از چربی به عنوان یک پرکننده طبیعی برای بهبود ظاهر صورت و یکی از روش های جوانسازی پوست را توصیف می‌کند.

هدف انتقال چربی جوانسازی صورت با افزایش حجم، تغییر خطوط و کاهش ظاهر چین و چروک است. این روش به بازگرداندن پری بافت‌های صورت که با افزایش سن از بین رفته‌اند کمک می‌کند. همچنین نشان داده شده است که کیفیت پوست و بافت پوست را بهبود می‌بخشد.

جوانسازی صورت با انتقال چربی معمولا در نواحی مانند گونه‌ها، لب‌ها، پلک‌ها، شقیقه‌ها و برای چین و چروک‌های اطراف دهان استفاده می‌شود. انتقال چربی با تغییر حجم و کانتور صورت را جوان می‌کند و پوست را سفت می‌کند.

یکی از بهترین کلینیک های تزریق چربی دائمی به صورت در تهران، کلینیک پوست و موی رز تحت نظر دکتر رضا روحانی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاورین بخش زیبایی رز تماس بگیرید. 

اندولیفت

اندولیفت یک روش لیزری ابتکاری و کم تهاجمی است که با بازسازی کل صورت به عنوان یکی از روش های جوانسازی پوست شناخته می‌‍‌شود.  با استفاده از این روش می‌توان افتادگی خفیف پوست و تجمع چربی در یک سوم پایین صورت (چانه دوتایی، گونه‌ها، دهان، خط فک) و گردن را اصلاح کرد. روش اندولیفت همچنین می‌تواند برای کاهش شلی پوست پلک پایین استفاده شود. علاوه بر این، بازسازی پوست را تقویت کرده و شلی پوست صورت و گردن را کاهش می‌دهد.

روش جوانسازی پوست صورت اندولیفت همچنین می‌تواند برای سایر نواحی بدن از جمله زانوها، شکم، قسمت داخلی ران و مچ پا استفاده شود، بنابراین اگر به دلیل افتادگی پوست صورت یا بدن خود مشکل دارید اما تمایلی به تحمل درد ندارید، اندولیفت یک روش درمان ابتکاری جدید است که گزینه عالی برای شما به حساب می‌آید.

از جمله مزایای استفاده از این روش می‌توان به کم تهاجمی بودن، کوتاه بودن دوره نقاهت، تحریک تولید کلاژن، بازسازی لایه‌های سطحی و عمقی پوست اشاره کرد.

مزوژل

مزوژل یک درمان بازسازی پوست و یکی از روش های جوانسازی پوست است که حاوی غلظت بالا و فرموله شده از اسید هیالورونیک است که با تکنیک میکرونیدلینگ به پوست تزریق می‌شود. ترشح آهسته هیالورونیک اسید (HA) تولید کلاژن و الاستین را در پوست تحریک می‌کند و به نوبه خود  پوست را آبرسانی کرده، رنگ آن را بهبود بخشیده و ظاهر خطوط و چین و چروک را بهبود می‌بخشد.

تقریبا نیمی از اسید هیالورونیک در بدن ما در پوست وجود دارد که به آب متصل می‌شود تا رطوبت پوست را حفظ کند. روند طبیعی پیری و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء‌بنفش ناشی از نور خورشید، سیگار کشیدن و آلودگی می‌تواند میزان آن را در پوست کاهش دهد و باعث ایجاد خطوط ریز و چین و چروک شود. هیالورونیک اسید یک ماده مزوتراپی آبدوست است، به این معنی که آب را به سمت خود جذب کرده و به عنوان یک آبرسان برای پوست عمل می‌کند.

آر اف فراکشنال

لایه برداری پوست با فرکانس رادیویی فرکشنال یک درمان موثر برای ترمیم و جوانسازی پوست آسیب دیده است. این روش درمان می‌تواند ظاهر چین و چروک، اسکار، منافذ قابل مشاهده، ترک‌های پوستی، و بافت ناهموار پوست و رنگدانه‌ها را کاهش دهد و پوستی صاف‌تر و سالم‌تر ایجاد کند. لایه برداری پوست با فرکانس رادیویی فرکشنال یکی از روش های جوانسازی پوست است که عیوب پوستی نامطلوب صورت و بدن شما را درمان می‌کند.

از جمله مزایای استفاده از آر اف فراکشنال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشی ایمن و موثر برای همه رنگ‎‌های پوستی است.
  • از جمله درمان‌های انعطاف‌پذیر برای چندین بیماری پوستی است.
  • راحت‌تر از درمان‌های سنتی لایه‌برداری پوست است.
  • جلسات درمانی سریع و کوتاه دارد.
  • حداقل دوره نقاهت را دارد.
  • نتایج درمانی عالی ارائه می‌دهد.

در نهایت اینکه اگر ما نتوانیم از پیری پوست جلوگیری کنیم در عوض می‌توانیم با بهره‌گیری از برخی از روش‌های پزشکی کم تهاجمی علائم آن را تا حدود زیادی بهبود بخشیم به منظور آشنایی با انواع روش های جوانسازی پوست می‌توانید با مراجعه به کلینیک رز و دریافت مشاوره‌های لازم در رابطه با آنها از قیمت هر کدام از این روش‌ها مطلع شده و در صورت تمایل اقدام به جوانسازی پوست خود با یکی از روشهای ذکر شده نمایید.

https://www.cranleyclinic.com/endolift

/

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه