ارسال به دیگران پرینت

دانه انبه | فواید دانه انبه

فواید دانه انبه | مزیت های شگفت‌انگیز دانه انبه برا سلامتی

دانه های انبه از زمان های قدیم در بسیاری از داروها و درمان های آیورودا استفاده می شده

فواید دانه انبه | مزیت های شگفت‌انگیز دانه انبه برا سلامتی

دانه های انبه از زمان های قدیم در بسیاری از داروها و درمان های آیورودا استفاده می شده. پودر، کره و روغن دانه انبه از رایج ترین روش ها برای استفاده حداکثری از خواص درمانی آن ها هستند. اگر می خواهید از فواید دانه انبه بهره مند شوید، حتما دانه های نارس انبه را انتخاب کنید. دانه های انبه از انبه نارس انتخاب بهتری است. زیرا انبه رسیده حاوی دانه های تلخ است. 

فواید دانه انبه

شوره سر

دانه انبه می تواند به شما کمک کند تا از شر شوره سر خلاص شوید. کره دانه انبه را بردارید و برای درخشندگی و استحکام آن را روی موهای خود بمالید. همچنین می‌توانید آن را با روغن خردل مخلوط کرده و چند روز در مقابل آفتاب قرار دهید و بعد استفاده کنید. از طرفی استفاده از این مخلوط می تواند آلوپسی، ریزش مو، سفیدی زودرس و شوره سر را کنترل کند.

فواید دانه انبه؛ لبخند زیبا

پودر دندان را می توان از دانه انبه تهیه کرد. مقدار کمی را روی کف دست خود بریزید، مسواک خود را مرطوب کنید، در آن فرو ببرید و دندان های خود را مسواک بزنید. این پودر به سلامت دندان های شما کمک می کند.

اسهال

برای درمان اسهال یا اسهال خونی روزی سه بار پودر دانه انبه مصرف کنید. دانه های انبه را در سایه خشک کرده و پودر کنید. این را در دوزهای ۱-۲ گرم با عسل مصرف کنید.

چاقی

عصاره دانه انبه می تواند به افراد چاق کمک کند تا اضافه وزن خود را کاهش دهند. سطح کلسترول را کاهش دهند و گردش خون را بهبود بخشند.

فواید دانه انبه؛ کلسترول

این دانه گردش خون را تقویت می کند و در نتیجه سطح کلسترول بد را کاهش می دهد. علاوه بر این به کاهش قند خون و سطح پروتئین واکنشی C نیز کمک می کند.

بیماری های قلبی عروقی

مصرف متوسط ​​دانه انبه برای به حداقل رساندن خطر بیماری های قلبی عروقی و فشار خون مفید است. سیستم عصبی ما توسط قلب و عروق خونی به هم مرتبط است. مقدار کمی مصرف دانه انبه در رژیم غذایی روزانه ما می تواند از مشکلات قلبی و فشار خون بالا جلوگیری کند.

موهای سالم

روغن دانه انبه منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری، مواد معدنی و ویتامین ها است. حتی می توانید خودتان در خانه روغن آن را تهیه کنید.

چگونه؟

لایه بیرونی دانه انبه را بردارید. آن را با روغن نارگیل، زیتون، کنجد (کنجد) یا خردل مخلوط کنید. سپس در یک ظرف شیشه ای بریزید مخلوط را به مدت یک هفته زیر نور خورشید قرار دهید. برای جلوگیری از ریزش مو یا سفیدی مو از این مخلوط به طور منظم استفاده کنید. این کار موهای شما را سیاه، بلند و پرپشت می کند.

فواید دانه انبه؛ سلامت پوست

روغن هسته انبه یک مرطوب کننده عالی است. کره به دست آمده از دانه انبه در بسیاری از لوسیون ها و همچنین برای تغذیه و مرطوب کردن پوست استفاده می شود. در ضمن این کره وقتی روی صورت مالیده می شود فاقد چربی است.

مرطوب کننده

کره دانه انبه یک ماسک بسیار خوب برای پوست های خشک است. ضمنا بهترین لوسیون برای پوست های خشک به حساب می آید، به خصوص برای نواحی ظریف مانند چشم و گونه ها. ضمنا حاوی یک ماده بسیار ملایم است و به عنوان یک مانع برای جلوگیری از خشک شدن پوست کاربرد دارد.

فواید دانه انبه؛ لب های خشک

می توانید از کره هسته انبه به عنوان یک بالم لب ۱۰۰ درصد طبیعی برای آبرسانی و نرم کردن لب های خشک استفاده کنید. قبل از خواب آن را روی لب های خشک به عنوان یک مومیایی کننده بمالید. این کار سلول های پوست را جوان کرده و مرطوب می کند و به شما کمک می کند تا از شر سلول های مرده پوست خلاص شوید. در ضمن کره هسته انبه به بهبود و ترمیم سریع پوست کمک می کند.

دیابت

دانه انبه نتایج شگفت انگیزی در کاهش سطح قند خون دارد. آن ها آنزیم های روده و کبد را تغییر می دهند تا جذب گلوکز کاهش یابد. همچنین برای کاهش چربی بدن، اضافه وزن و چربی دور کمر نیز اثربخشی فوق العاده ای دارد.

فواید دانه انبه؛ آکنه

می توانید با دانه انبه اسکراب ضد آکنه تهیه کنید. دانه های انبه را آسیاب کرده و با گوجه فرنگی مخلوط کنید. این اسکراب را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید. اسکراب دانه انبه برای لایه برداری پوست، درمان جوش های سر سیاه، جوش، آکنه و لک، باز کردن منافذ پوست و کاهش قرمزی آن مفید است. باید گفت این اسکراب برای استفاده روزانه بسیار ملایم و مناسب است.

باید گفت

دانه های انبه غنی از مواد مغذی با ارزش های درمانی فراوان هستند. آن ها در طب آیورودا برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شده اند. این دانه ها را می توان به صورت پودر، روغن و کره استفاده کرد. دانه های انبه به طرق مختلف برای سلامتی شما مفید هستند. آنتی اکسیدان های موجود در این دانه ها می تواند به کاهش شوره سر، حفظ سلامت دندان ها، درمان اسهال، کمک به کاهش وزن و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک کند. علاوه بر این، روغن دانه انبه در سلامت موی نقش دارد و پوست را مرطوب می کند.

منبع : خبرنامه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • سیدجعفرکاظمی ارسالی در

      مردحسابی نمیتونستی یک تصویرروشن ازدانه
      00 هسته)انبه وقسمتی که میگوئیددگمه ! درج کنیدتاببینیم؟

    • ناشناس ارسالی در

      البته فکر کنم منظور هسته انبه هست!!

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه