ارسال به دیگران پرینت

انبه | کاهش وزن

آیا انبه برای کاهش وزن مفید است؟ | تاثیر انبه بر کاهش وزن

آیا انبه برای کاهش وزن مفید است؟

آیا انبه برای کاهش وزن مفید است؟ | تاثیر انبه بر کاهش وزن

آیا انبه برای کاهش وزن مفید است؟

انبه یکی از میوه‌های محبوب تابستانی است و افراد زیادی این میوه را دوست دارند. اما تصورات غلطی درباره انبه وجود دارد. شاید وقتی رژیم بوده‌اید کسی به شما گفته باشد که نباید انبه بخورید، چون شیرین است و کالری بالایی دارد. اگر عاشق انبه هستید این مطلب را بخوانید چون خبرهای خوبی برای شما داریم.

انبه را می‌توان با خیال راحت و بدون عذاب وجدان در رژیم مصرف کرد. اگر در رژیم خود جایی برای کالری اضافه ندارید، باید با توجه به میزان کالری انبه این میوه را در رژیم غذایی خود بگنجانید. انبه نه تنها برای کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند، برای دیابتی‌ها و بیماران مبتلا به کلسترول بالا نیز مجاز است. اما یادمان باشد که استفاده از آن حد و میزان مشخصی دارد. 

150 گرم انبه حدود 120 کالری دارد. می‌توانید این میوه را به عنوان میان‌وعده یا عصرانه نوش جان کنید. انبه در روزهای گرم و بلند تابستان به شما احساس سیری می‌دهد و باعث می‌شود سرحال شوید. اگر می‌خواهید میزان کالری دریافتی‌تان را بیشتر کاهش دهید، می‌توانید نصف انبه را بردارید و آن را به صورت مکعب‌های کوچک خرد کنید و از میل کردن آن لذت ببرید. سعی کنید بلافاصله بعد از غذا یا همراه غذا انبه نخورید.

پزشکان و متخصصان تغذیه خوردن میوه‌های فصلی را توصیه می‌کنند. انبه میوه خاص تابستان است که فواید زیادی دارد. این میوه سرشار از ویتامین‌های ب6، کا، ب5، آ، ای و سی است و همچنین مواد مغذی مثل مس، اسید فولیک، پتاسیم، منیزیم، منگنز، فیبر دارد. این مواد به هضم غذا کمک می‌کند، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، سطح کلسترول را کاهش می‌دهد و به سلامت چشم و قلب کمک می‌کند. 

بهترین شیوه مصرف انبه این است که آن را خام بخورید. وقتی این میوه را خام می‎خورید شمردن کالری آن بسیار راحت‌تر است. معمولاً از انبه در شیک انبه، پودینگ، کیک و غیره استفاده می‌کنند. مراقب شکر اضافی که برای تهیه این دسرهای حاوی انبه استفاده می‌کنید باشید. 

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه