ارسال به دیگران پرینت

امیررضا واعظ آشتیانی | مهدی تاج | حمله امیررضا واعظ آشتیانی به مهدی تاج

مدیر استقلالی مهدی تاج را شست و پهن کرد | حمله کوبنده و عجیب به رئیس سابق فدراسیون فوتبال

امیررضا واعظ آشتیانی گفت: این خیلی زشت است که تاج بگوید اعضای مجمع از من خواسته اند که بیا و این وضعیت نابسامان را سامان بده!

مدیر استقلالی مهدی تاج را شست و پهن کرد | حمله کوبنده و عجیب به رئیس سابق فدراسیون فوتبال

امیررضا واعظ آشتیانی گفت: این خیلی زشت است که مهدی تاج بگوید اعضای مجمع از من خواسته اند که بیا و این وضعیت نابسامان را سامان بده!

یکی از نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال امیررضا واعظ آشتیانی بود که تصمیم گرفت پس از سال‌ها به فوتبال برگردد و برای انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام کند. او که شدیدا نسبت به عملکرد مهدی تاج نقد داشت در کافه خبر خبرآنلاین مسائل مختلفی را در خصوص عملکرد مهدی تاج و تصمیم جنجالی او برای بازگشت مطرح کرد. واعظ آشتیانی بر این باور است که تاج برخلاف ادعاهای اخیرش حیا نکرد و صرفا فرصت‌طلب بوده است. بخش نخست گفت و گویی با کاندیدای انتخابات فدراسیون فوتبال را در ادامه می‌خوانید:

زمانی که بحث آمدن مهدی تاج و کاندیداتوری دوباره ایشان مطرح شد سوال خیلی از مردم این بود که چرا دوباره این اتفاق افتاده است و اصلا چرا ایشان تایید صلاحیت شدند؟

خب این هم از بازی دوستان رسانه ای آقای تاج است.کدام تایید صلاحیت؟ این تایید مدارک اولیه است.تایید صلاحیت آن است که از دستگاه های ۴ گانه استعلام می گیرند.

همین اتفاق باعث شده تا خیلی ها این سوال را مطرح کنند که مهدی تاج با آن پرونده ویلموتس وقتی وارد کارزار انتخاباتی شده است پس گزینه خودشان است!

یک فرضیه ای هست که می گویند هر آنچه که فکر می کنید می شود،نمی شود و هر آنچه که فکر می کنید نمی شود،می شود! این فرضیه با تجربه به دست آمده است.ضمن اینکه بعضی از رسانه ها بد اخلاقی کردند و گفتند که صلاحیت ها تایید شده یا نشده است.اصلا این مرحله راستی آزمایی مدارک است.هنوز آن استعلام نیامده است.آقای تاج یک نکته ای گفته اند که خیلی جالب است.ایشان گفته اند هر کسی هر شکایتی دارد برود دادگاه و شکایت کند.من باید به ایشان عرض کنم که ۸۰ میلیون ایرانی می توانند علیه شما شکایت کنند و این شکایت دلایل متقنی دارد.یکی اینکه مربی ای که شما با او قرارداد بستید دو سال بیکار بوده است.

خود شما یک نفر از آن ۸۰ میلیون نفر هستید،آیا از مهدی تاج شکایت می کنید؟

حالا ! من عرضم این است.قطعا کسان دیگری هستند که شکایت کنند از جمله نماینده ملت.اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی.می تواند به نیابت از ملت شکایت کند.مدارکش هم متقن است.نمونه اش قرارداد ویلموتس.ایشان کجا در بین ۹ مربی برتر جهان بوده اند؟حتی جزو ۵۰ تا هم نیست.دوم اینکه این مربی قراردادش با ساحل عاج چیزی حدود ۷۰۰ هزار دلار بوده است،چه اتفاقی می افتد که به ایران می آید و دو میلیون و خرده ای قرارداد می بندد؟مستند هم هست.نکته دیگر اینکه ایشان مربی ای بوده است که ۲ سال بیکار بوده است.نرخ تورم آن سالی که از ساحل عاج جدا می شود چند درصد بوده که وقتی به ایران می آید میلیون دلاری می شود؟کدام تورم در دنیا وجود داشته است؟

یک ادعایی که بارها مطرح شده این بوده که در بستن قرارداد ویلموتس خیلی از بالادستی ها نقش داشته اند. احتمالا منظور دوستان وزیر پیشین وزارت ورزش و جوانان است.

فیلمش موجود است که مهدی تاج دارد می گوید انتخاب ویلموتس،بهترین انتخاب بوده است.ایشان مدعی هستند که وزیر ورزش وقت ویلموتس را معرفی کرده است.اصلا قبول! می گوییم که سلطانی فر ویلموتس را معرفی کرد شما چرا قرارداد بستید؟من خودم همیشه به عملکرد سلطانی فر انتقاد داشتم اما بی انصافی است که آدم در انتقادش انصاف را در نظر نگیرد.من حتی در آن مقطع که می گفتند سلطانی فر از پرسپولیس حمایت می کند من تکذیب می کردم و می گفتم تیم حکومتی وجود ندارد.چون هر دو تیم جزو سرنوشت مدیریتی ایشان تلقی می شد.شاید تنها کسی که سفت حمایت می کرد من بودم.باید منصف باشیم.

اگر شما خودتان آن سال مدیرعامل استقلال بودید باز هم همین حرف ها را می زدید؟

بله !باید منطق را نگاه کرد.یک وقت هست که من می خواهم سوار موج پوپولیسیتی شوم،خب سوارش می شوم و همسو با هواداران حتی لوگوی قرمز را از جلوی میکروفون خبرنگار بر می دارم! همه کاری می کنم.ما باید در انتقاد منصف باشیم.آقای سلطانی فر معرفی کرده قبول،آقای تاج شما مختار بودید بررسی کنید.الان با کدام مدرک می خواهید ثابت کنید که ویلموتس را وزیر ورزش انتخاب کرده است؟مدرک تان را رو کنید.شما کجا مصوبه کمیته فنی دارید که اسم مرتضی محصص را می آورید؟صورتجلسه اش را بیاورید که کمیته فنی تایید کرده است؟انتخاب سرمربی دو حالت دارد.یک وقت شما کمیته فنی دارید و یک وقت ندارید.اگر ندارید که به مشورت می گذارید و در نهایت تصمیم می گیرید.اگر کمیته فنی دارید که ب یک سری فاکتورها آنها نظرات شان را به شما می گویند و در هیات رئیسه مطرح می شود و در نهایت تصمیم می گیرید و قرارداد را امضا می کنید.

پس شما می گویید که انتخاب ویلموتس مستقیم به خود تاج مربوط است و در حقیقت انتخاب شخص خودش بوده است؟

صد در صد.برای خوش خدمتی به مسئولان دولت قبل.جالب است که هر دولتی که می آید ایشان رنگ همان دولت می شوند!این منصفانه نیست.شما حتی اگر با یک دولتی هم رابطه سیاسی دارید اما اگر یک دولتی دارد یک موضوع را به شما تحمیل می کند باید ایندر شجاعت داشته باشید که مکتوب بنویسید مشکلات اش این است نه اینکه سینه بزنید پشت‌اش!من حرفم این است.نکته مهمتر و بامزه تر؛حرفی که نمکش خیلی زیاد است.ایشان گفته اند که ما از فیفا طلب داریم و فیفا این طلب را بدهد.یکی نیست از ایشان سوال کند که اگر دولتی به اسم ایران نبود و اگر فدراسیونی به نام ایران نبود این پول وجود داشت؟این پول،پول بیت المال است.پول توی جیب بابای اینفانتینو نیست که بدهد.این پول باید بیایید توی حساب ایران.چرا فکر می کنید مردم کمتر از شما می فهمند؟مردم از همین چیزها بدشان می آید.

آقای تاج شما حیا نکردید، فرصت‌طلب بودید!

پس پول را چه کسی باید بدهد؟

من فکر می کنم دادگاه باید این تشخیص را بدهد و بعد از دادگاه از جیب شان بدهند.

 

یعنی آقای مهدی تاج و ...

من می گویم دادگاه.من با صراحت نمی گویم مهدی تاج.شکایت کنند و برود دادگاه.اگر قرار است تاج پرداخت کند خب پرداخت کند.اگر قرار است به دلیل سوء‌مدیریت ها دولت ها تاوان سوء‌مدیریت ها را بدهند که آن بحث اش چیز دیگری است.تاج می گوید مشکلی ندارد و بهترین قرارداد تاریخ را بسته است خب این ها را در دادگاه توضیح بدهند.

 

ماجرا چماق تعلیق و ...

این یک ابزار است.ما همیشه می گوییم چه کسانی هستند که در داخل به خارجی ها خط می دهند؟نوع بیان من وقتی حرف می زنم خط دادن است!دیگه خط دادن چه شکلی است؟فکر می کنید شب یارو می نشیند،مطلب تایپ می کند و برای خارجی ها می فرستد؟

 

شما قبول دارید که می گویند این وسط خیلی از پولی که به ویلموتس باید بدهیم گیر نفرات دیگری می آید.از دلال ها گرفته تا ...

مثل بعضی جاها که عوامل نفوذ در کشور وجود دارد،نفوذی ها در فوتبال ما هم هستند.این را بدانید.ضمن اینکه این اژدهای هفت سر یک پایش در فوتبال است.

 

یعنی این پول بین چند اژدها تقسیم می شود؟

حالا به هر جهت یک پای این اژدها اینجاست دیگر.متاسفانه اراده ای برای برخورد با پلشتی ها و زشتی ها نیست.اگر اراده ای بود همه سعی می کنند تا بهترین اتفاق بیفتد اما چون اراده ای نیست یک نفر خیلی راحت می آید و می گوید که من حیا کردم که ۳ سال سکوت کردم!من می خواهم بگویم که شما حیا نکردید بلکه فرصت طلبی کردید.شما فکر می کنید الان وقت چنین مباحثی است.مطمئن باشید اگر در این سه سال فرصت داشتند می آمدند و پاسخ می دادند.ایشان فکر می کنند مردم چشمان شان را بسته اند و گوش های شان نمی شنود.خیلی دوست داشتم در آن برنامه تلویزیونی ایشان یک صحبت چالشی می کردند اما نکردند.من همان جا هم به ایشان گفتم که چه کاری کرده اید که حالا می خواهید برگردید؟

نظر خودتان چیست؟فکر می کنید چرا برگشتند؟

من فکر می کنم از آنهایی باید بپرسیم که ایشان را تشویق کردند.ایشان عمرا نمی آمدند.من مانده ام این کلمه حیا را از کجا پیدا کرده اند.این خیلی زشت است که بیایند و بگویند اعضای مجمع از من خواسته اند که بیا و این وضعیت نابسامان را سامان بده!انگار در زمان ایشان همه چیز سر جای خودشان بوده است.اگر اعضای مجمع چنین درخواستی داشته اند باید به حال آنها تاسف خورد.این کارنامه پرفضیلت واقعا جای دعوت دارد؟آن باغی که بیل زده اید آیا نیاز دوباره به بیل زدن شما دارد؟

آقای تاج شما حیا نکردید، فرصت‌طلب بودید!

تاج چنان مطمئن حرف می زند که گمان خیلی ها این است که او از طریقی حمایت می شود.مثل نهادهایی که ...

خب اجازه بدهید من یک روی دیگر این را برای شما بگویم.از کجا معلوم که اتفاق دیگری نیفتد و شاید آن نهادها می خواهند زمینه محاکمه ایشان را فراهم کنند.کسی که سه سال است سکوت کرده و حیا کرده و حرمت همه را نگه داشته چرا باید در سکوت باشد؟به استناد حرف های خودش شاید می خواهند محاکمه اش کنند؟اگر هم یک درصدی آن چیزی باشد که شما می گویید خودشان باید بیایند و پاسخ بدهند.پاسخ افکار عمومی را چطور می خواهند بدهند؟

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه