ارسال به دیگران پرینت

بمباران اوکراین | بمباران دونتسک اوکراین | بمباران دونتسک اوکراین توسط روسیه

بمباران دونتسک اوکراین | تعداد کشته شدگان و تلفات به چقدر رسیده است؟

اکنون جنگ در اوکراین پنجمین ماه خود را سپری می کند و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد.

بمباران دونتسک اوکراین | تعداد کشته شدگان و تلفات به چقدر رسیده است؟

بمباران دونتسک اوکراین

خبرگزاری رویترز درمورد بمباران دونتسک اوکراین درخبری به نقل از اورژانس اوکراین اعلام کرد که براثر بمباران دونتسک اوکراین از سوی روسیه، ۶ نفر کشته شدند.

اوکراین تاکنون آمار دقیقی از تلفات نیروهای خود در جنگ با روسیه ارائه نکرده است اما سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا تخمین می‌زنند که بین ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار نیروی اوکراینی از آغاز جنگ تا امروز کشته شده‌اند.

اکنون جنگ در اوکراین پنجمین ماه خود را سپری می کند و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد. مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می‌دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

منبع : قطره
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه