ارسال به دیگران پرینت

افزایش حقوق | افزایش حقوق بازنشستگان

چراغ افزایش حقوق بازنشستگان خاموش میشود + جزئیات

شواهد و قرائن نشان می‌دهد که برخلاف موضعگیری‌های اولیه، دولت اشتباه خود را پذیرفته است اما قصد دارد بی‌سرو صدا و چراغ خاموش موضوع را فیصله دهد.

چراغ افزایش حقوق بازنشستگان خاموش میشود + جزئیات

احتمال افزایش چراغ خاموش حقوق بازنشستگان

موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

پیگیری‌ها برای حل مشکل به وجود آمده ادامه دارد، به صورت مشخص از دفتر رئیس جمهور جویای مسئله هستند. بنابراین جای نگرانی برای حقوق بازنشستگان وجود ندارد. هر زمان که این مصوبه تغییر کند، سازمان آمادگی دارد تا با صدور احکام جدید بازنشستگی، حقوق بازنشستگان را به نرخ جدید افزایش دهد و مابه‌التفاوت ماه‌های گذشته را نیز پرداخت کند.

محجوب، دبیرکل خانه کارگر:

مطلع هستیم که شخص رئیس مجلس اقدامات قانونی لازم را انجام داده است، این مصوبه در عمل یک گام تا ابطال شدن فاصله دارد.

شواهد و قرائن نشان می‌دهد که برخلاف موضعگیری‌های اولیه، دولت اشتباه خود را پذیرفته است اما قصد دارد بی‌سرو صدا و چراغ خاموش موضوع را فیصله دهد.

دعوایی که ابتدای امسال میان مستمری بگیران تامین اجتماعی با دولت برسر نحوه افزایش حقوق بازنشستگان ایجاد شده بود به رویارویی دولت و مجلس ختم شد. آیا ممکن است این مشکل در سکوت و بی‌خبری حل بشود و خواسته معترضان برآورده شود؟

باوجود آنکه پرونده این اختلاف حقوقی همچنان مفتوح است و احتمال تغییر در افزایش حقوق بازنشستگان وجود دارد اما سازمان تامین اجتماعی این روزها به واریز مستمری تیرماه مشغول است و بازنشستگان این سازمان همان مبلغی را دریافت می‌کنند که به تصویب هیات دولت رسیده بود.

این درحالی است که حدود یک ماه پیش هیات تطبیق مقررات مجلس در این مرافهه جانب کارگران بازنشسته را گرفت و رای به ابطال مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی داد. از آن زمان تاکنون موضع شخص رئیس مجلس در این رابطه معلوم نیست، علت اهمیت این مسئله آن است که تنها رئیس مجلس است که می‌تواند، دولت را نسبت به تغییر حقوق تعیین شده برای بازنشستگان وادارد.

این روزها برای بازنشستگان تامین اجتماعی هیچ چیز مهمتر از افزایش حقوق نیست. سازمان تامین اجتماعی حدود ۳٫۶ میلیون نفر بازنشسته و مستمری بگیر دارد که از این تعداد بیش از یک میلیون نفر در زمره میانه بگیران و حداکثری بگیران قرار دارند.

سکوت به وجود آمده در مجادله اخیر میان مجلس و دولت درحالی است که در روزهای گذشته میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به صورت تلویحی، احتمال تغییر مصوبه جنجالی دولت را تایید کرد و گفت: پیگیری‌ها برای حل مشکل به وجود آمده ادامه دارد، به صورت مشخص از دفتر رئیس جمهور جویای مسئله هستند. بنابراین جای نگرانی برای بازنشستگان وجود ندارد. هر زمان که این مصوبه تغییر کند، سازمان آمادگی دارد تا با صدور احکام جدید بازنشستگی، حقوق بازنشستگان را به نرخ جدید افزایش دهد و مابه‌التفاوت ماه‌های گذشته را نیز پرداخت کند.

 

از این صحبت می‌توان اینطور استنباط کرد که دولت و مجلس بر سر حل مشکل مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان به توافقی ضمنی رسیده‌اند، توافقی که از یکسو حرمت مصوبات دولت حفظ شود و از سوی دیگر بازنشستگان معترض به حقوق خود برسند.

 

تاکید بر حفظ وجه دولت یکی از موضوعاتی بود که در همان روزهای اول شکل گیری دعوای میان بازنشستگان با دولت، راجع به آن صحبت می‌شد.

به صورت مشخص نمایندگان نهادهای صنفی بازنشستگی در نقل قول‌هایی که از جلسات مشترکشان با مقامات دولتی داشتند، گفتند: دولت حاضر به تغییر مصوبه است و در عین حال تمایل دارد این اتفاق طوری بیفتد که وجهه آن مخدوش نشود.

 احتمال افزایش چراغ خاموش حقوق بازنشستگان

 

در همین رابطه علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر و نماینده ادوار مجالس پنجم تا دهم شورای اسلامی به تجارت‌نیوز گفت: مطلع هستیم که شخص رئیس مجلس اقدامات قانونی لازم را انجام داده است، این مصوبه در عمل یک گام تا ابطال شدن فاصله دارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر شواهد و قرائن نشان می‌دهد که برخلاف موضعگیری‌های اولیه، دولت اشتباه خود را پذیرفته است اما قصد دارد بی‌سرو صدا و چراغ خاموش موضوع را فیصله دهد.

محجوب افزود: طبق آیین نامه مربوط به هیات تطبیق مقررات مجلس، دولت یک ماه بعد از ابلاغ نظر رئیس مجلس فرجه دارد تا مصوبه را مورد بحث را رفع ایراد کند، به نظر می‌رسد در موضوع مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان، دولت می‌خواهد این فرجه سپری شود و بعد مصوبه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی را مبنای پرداخت مستمری‌ها قرار دهد. البته این در حالتی است که مصوبه قبلی ابطال شود اما اگر دولت قصد تصحیح آن را داشته باشد این نگرانی وجود دارد که به جای افزایش ۱۰ درصد این بار رقم دیگری غیر از ۳۸ درصد پیشنهادی سازمان تامین اجتماعی به عنوان مستمری جدید تعیین شود.

اگر قسمت خوش بینانه صحبت دبیرکل خانه کارگر را در کنار حرف‌های دلگرم کننده مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قرار دهیم، به این نتیجه خواهیم رسید که به احتمال زیاد پرونده افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با اتمام رسیدن فرجه زمانی تعیین شده به پایان خواهد رسید و در نهایت با ملاک قرار گرفتن پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی، مابه التفاوت ماه‌های سپری شده از سال ۱۴۰۱ به حساب مستمری بگیران واریز خواهد شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      چراغ عمر مدیر عامل تامین اجتماعی خاموش بشه آمین ..خیلی جالبه اگه عرب بودیم تا حالا دهها بارحقوق درست شده بود متاسفانه لبنانی وسوری نیستیم دلمون خوشه مجلس داریم دولت وحکومت اسلامی داریم دلمون خوشه

    • ناشناس ارسالی در

      بلوچ زیربارزور نمیره مگرزورپرزوربشه

    • ناشناس ارسالی در

      آخه به غیر از این کاری بکنید مردم پوستونو میکنن،و اون موقع باهاش تاکسی درمی درس میکنن بدبختای اِشک ...

    • بازنشسته ارسالی در

      چرا چراغ خاموش چراغ روشن باشه بهتره لااقل ۳۸درصدباضافه ۵۱۵ هزار تومانو افزایش بده

    • مینا ارسالی در

      ۴ ماه دولت می خواد حقوق مستمری بگیران افزایش دهد متأسفانه جوهر خودکارش تموم شده اینا فیلم بازی می کن سال تموم شه قشنگ معلوم وقت کش می کن کسی که ادعای عدالت می کنه قریب ۲۰ میلیون نفر را علاف کرده عدالت کجای کار دیره میشه

    • نادر ارسالی در

      فقط مصوبه شورای عالی کار را اجرا کنید وسلام

    • محمد ارسالی در

      قانون اجراشودفقط مصوبه شورایعالی کاروماده۹۶قانون تامین اجتماعی۳۸درصدبه اضافه۵۱۵هزارتومن ولاغیر نه ماصدقه بگیریم نه دنبال جایگزینهای دیگرهستیم اگرقانون اجرانشوداینبار۲میلیون نفری میاییم کف خیابان حقمان رامیگیریم

    • جعفر ارسالی در

      دولت چه چراغ خاموش وچه چراغ روشن طبل رسوایی خودش وبه صدا دراورده واین ننگ از چهره این دولت پاک نشدنی است.شاید اگر زودتر این اشتباهات خودش وقبول میکرد میشد کاری کرد ولی وقتی با پافشاری به اشتباه خودش. خودش ورسوای خلق میکنه دیگه در انتخابات آتی نباید روی این جامعه بازنشستگان حساب بازکنه همین موضوع بزرگترین ننگ برای دولت رئیسی خواهد بود.

    • علیرضا ارسالی در

      چه زیباست خود قانون وضع کنیم ولی اولین فردی باشیم که قانون رو اجرا نکنیم من رو یاد شهری می‌اندازد که خود قاتل قاضی اون شهره

    • سارا ارسالی در

      خدایااااااا نجات

    • بازنشسته زجرکش ارسالی در

      بازنشستگان عزیز سلام

      معنای پیام مدیر سازمان تامین اجتماعی بوی بد می‌دهد.
      معنای حرفاش از خاموش شدن چراغ افزایش حقوق معنای مرگ افزایش دارد.
      به این سیستم باور سخت است.
      چطور می‌شود ۴ ماه از سال رسای جمهور و مجلس تا بحال قبول و هیچ حرفی نداشتند.حالا موافقت کرده اند؟
      باور نکنید.ما را بازی گرفته اند.

    • ابادان ارسالی در

      ما خوزستانیها تا اخرین نفس برای احیای حقمون می جنگیم یه عمر پول بیمه ندادیم که الان بخواهند ان را هاپولی کنن

    • داور مسابقه ارسالی در

      فقط زیاد دروغ شنیدیم خاموش روشن وبدانید که شما کارت
      زردرادیدید قرمزم
      توراه

    • جمال الدین ارسالی در

      در تاریخ هم چنین حق کشی کمتردیده شده موضوع افزایش حقوق امروزه برهمگان بدیهی است در برابر تورم 90درصدی در جامعه متاسفانه 10درصدافزایش حقوق میدهند خجالت آوره من بازنشسته کشوری از پنجم تیر ماه تومنی در بساط ندارم به کشور ترکیه نگاه کنندعدالت آنها را با عدل خودشون که در حق بازنشسته ها امسال داشتندمقایسه کنند اینهمه بی عدالتی ..؟.

    • راسخون ارسالی در

      این حرف ها یعنی داری برای خودت داستان درست میکنی و آرزوهایت را بارور میکنی اما غافل هستی برادر جان که حقتو پایمال شد و بقیه داستان است.

    • رضا ارسالی در

      دوستان عزیز باسلام امید وارم که تا حالا دیگر فهمیده باشیم که با چه افراد دزد و بیشرفی در راس دولت و مجلس هستیم که به خاطر پست و مقام حتی زن و بچه های خودشان را هم فدا موقعیت و شغلشان میکنند و ما فکر می کردیم که میتوانیم به اینها متکی باشیم که از حقومان در این مملکت دفاع خواهند کرد زهی خیال باطل

    • ناشناس ارسالی در

      اجرای قانون

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه