ارسال به دیگران پرینت

همسر | خیانت همسر | رها کردن همسر خیانت کار

از کجا بفهمیم وقت آن شده که همسر خیانت‌کارمان را رها کنیم؟

یکی از سخت‌ترین اتفاقاتی که هرکس ممکن است تجربه کند خیانت همسرش است. فقط مسئله خیانت نیست که آزاردهنده است، بلکه این واقعیت که خیانت کردن باعث آسیب به افراد می‌شود نیز ناراحت‌کننده است

از کجا بفهمیم وقت آن شده که همسر خیانت‌کارمان را رها کنیم؟

از کجا بفهمیم وقت آن شده که همسر خیانت‌کارمان را رها کنیم؟ 

یکی از سخت‌ترین اتفاقاتی که هرکس ممکن است تجربه کند خیانت همسرش است. فقط مسئله خیانت نیست که آزاردهنده است، بلکه این واقعیت که خیانت کردن باعث آسیب به افراد می‌شود نیز ناراحت‌کننده است. چه این خیانت فقط یک شب باشد و چه سال‌های متمادی، با خیانت اعتمادی که در رابطه بوده از بین می‌رود و وقتی این اعتماد از بین رفت دیگر نمی‌توان مثل قبل زندگی کرد. 

بعضی از زوج‌ها می‌توانند از خیانت جان سالم به در ببرند ولی برخی دیگر هرگز نمی‌توانند آن را فراموش کنند. اگر فقط یک بار این اتفاق برای شما بیفتد، باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید از شریک زندگی‌تان جدا شوید و او را رها کنید یا به زندگی خود ادامه دهید و امیدوار باشید که طرف مقابلتان دیگر این کار را تکرار نمی‌کند. پس خوب است بدانیم در چه مواردی بهتر است همسر خود را ترک کنیم. 

شریک زندگی‌تان اشتباهش را قبول نمی‌کند 

اگر کسی خارج از معیارهایی که برای دوطرف در قالب ازدواج قابل قبول است رفتار کند اشتباه کرده است. ممکن است معیارهای هر زوجی متفاوت باشد و زوج‌ها بعضی موارد را خیانت بدانند یا ندانند. اگر فردی از استانداردهای ازدواج پا را فراتر بگذارد خیانت کرده است. فرد خیانت‌کار باید به اشتباه خود اعتراف کند، اما برخی نمی‌توانند یا نمی‌خواهند اشتباه خود را قبول کنند. 

ناتوانی در اعتراف کردن به این معنی است که فرد قبول نمی‌کند که دروغ گفتن و خیانت کردن کار اشتباهی است. اگر شریک زندگی شما نمی‌تواند این کار را انجام دهد یعنی نمی‌خواهد که او را ببخشید. این کار نشانه عدم احترام به شما و رابطه‌تان است و ممکن است دوباره این عمل را تکرار کند. بیشتر افراد خیانت‌کار دوباره خیانت می‌کنند. 

حالا اگر شریک زندگی‌تان به خیانت خود اعتراف کند کار سختی پیش رو دارید. باید او را وادار کنید که مسئولیت کارهایش را بپذیرد و متعهد باشد. بعضی از خیانت‌کاران تقصیر را به گردن دیگری می‌اندازند. مثلاً می‌گویند به خاطر فشار زندگی این کار را کرده‌اند یا تحت‌تأثیر دوستانشان قرار گرفته‌اند. این بهانه‌ها پاسخ مناسبی برای توجیه کار آنان نیست. 

اگر کسی بتواند مسئولیت کاری را که انجام داده به عهده بگیرد، این احتمال وجود دارد که زندگی زوج نجات پیدا کند. اما تا زمانی که اعتراف نکرده باشد و از کارش پشیمان نشده باشد نباید با او کنار بیایید. 

وقتی فردی خیانت می‌کند، دیگر رابطه به شکل قبلی خود برنمی‌گردد. شاید بتوان رابطه را با تلاش هر دو طرف بهتر کرد اما هرگز مثل گذشته نمی‌شود. اگر شخصی مسئولیت کارش را به عهده نگیرد دیگر نمی‌توان با او زندگی کرد. پس بهتر است او را تنها بگذارید تا درباره کارهایش فکر کند. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه