ارسال به دیگران پرینت

بارداری | پیشگیری از بارداری | ریزش مو

آیا پیشگیری از بارداری باعث ریزش مو می‌شود؟

دلیل ریزش مو را می‌توان به پروژسترون ربط داد. انواع خاصی از پروژسترون می‌توانند اثری مانند آندروژن ایجاد کنند. آندروژن هورمونی است که می‌تواند چرخه رشد مو را مختل کند

آیا پیشگیری از بارداری باعث ریزش مو می‌شود؟

آیا پیشگیری از بارداری باعث ریزش مو می‌شود؟ 

گاهی وقتی صحبت از پیشگیری از بارداری به میان می‌آید، مطالبی در این زمینه می‌شنویم که فکرش را هم نمی‌کرده‌ایم. کنترل بارداری از سال‌ها پیش رواج داشته و با استفاده از قرص یا به شیوه‌های دیگر می‌توان از بارداری جلوگیری کرد. اما باید بدانیم که این شیوه بدون عوارض هم نیست. این عوارض ممکن است از فردی به فرد دیگر تفاوت داشته باشد و حتی برخی با هیچ عارضه‌ای مواجه نشوند. ولی واقعیت این است که پمپ شدن هورمون‌ها به بدن باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود. یکی از این مشکلات ریزش مو است. این مشکل در کنار افزایش وزن، آکنه، حالت تهوع، خطر لخته شدن خون و پریودهای نامنظم ممکن است ایجاد شود.  

دلیل ریزش مو را می‌توان به پروژسترون ربط داد. انواع خاصی از پروژسترون می‌توانند اثری مانند آندروژن ایجاد کنند. آندروژن هورمونی است که می‌تواند چرخه رشد مو را مختل کند. متخصصان می‌گویند که پروژسترون‌ها آندروژنیک‌تر هستند و به نظر می‌رسد که هرچه اثر آندروژن بیشتر باشد، احتمال ریزش مو نیز بیشتر می‌شود. 

پس اگر ریزش مو دارید ممکن است این مسئله به دلیل پیشگیری از بارداری باشد. بهتر است روش‌های مختلف پیشگیری را امتحان کنید و ببینید که کدام روش کمترین آسیب را به بدن شما می‌زند و با بدنتان سازگارتر است. همچنین می‌توانید با پزشک خود صحبت کنید تا داروهایی به شما بدهد که سطح آندروژن پایین‌تری داشته باشند.  

اگر انواع داروها را امتحان کردید و باز هم مشکل ریزش موی شما درمان نشد می‌توانید از روش‌هایی مثل تزریق کورتیکواستروئید یا نوردرمانی استفاده کنید. همچنین اگر سابقه خانوادگی در ریزش مو دارید، احتمال ریزش مو به دلیل پیشگیری بیشتر می‌شود. برای درمان ریزش مو قرص‌های مختلفی تجویز می‌شود که می‌توانید با مشورت پزشک آن‌ها را مصرف کنید. 

متخصصان می‌گویند که عواملی مثل استرس، ژنتیک، ضربه روحی، زایمان، رژیم‌های غذایی سخت و بیماری‌های ویروسی از جمله کووید بر ریزش مو تأثیر می‌گذارند. پس اگر موی شما می‌ریزد نگران نباشید. این مشکل با دارو و قرص‌های جدید قابل درمان است. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.) 

 مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه