ارسال به دیگران پرینت

چهره | چهره افراد | چهره افراد در عکس

چرا بعضی از افراد از چهره خود در عکس خوششان نمی‌آید؟

امروزه با وجود گوشی‌های هوشمند هرکدام از ما هزاران عکس از خودمان داریم. گرفتن عکس روشی برای حفظ خاطره‌هاست.

چرا بعضی از افراد از چهره خود در عکس خوششان نمی‌آید؟

چرا بعضی از افراد از چهره خود در عکس خوششان نمی‌آید؟

امروزه با وجود گوشی‌های هوشمند هرکدام از ما هزاران عکس از خودمان داریم. گرفتن عکس روشی برای حفظ خاطره‌هاست. بسیاری از مردم دوست دارند لحظات مهم زندگی‌شان را ثبت کنند مثل جشن عروسی یا مراسم فارغ‌التحصیلی‌شان. با گوشی‌های هوشمند اگر عکسمان خوب نشد می‌توانیم دوباره عکس بگیریم اما در گذشته این طور نبود و روند ظهور عکس طولانی می‌شد. گوشی‌های هوشمند به ما کمک کردند از بین چندین عکسی که از خود داریم یکی را که بیشتر می‌پسندیم انتخاب کنیم. با وجود این، بعضی از افراد هستند که از ظاهر خود در هیچ‌کدام از عکس‌ها راضی نیستند. این امر چند دلیل دارد:

فکر می‌کنید تصویرتان در آینه بهتر از عکستان است

شما می‌دانید چه شکلی هستید چون چهره خود را در آینه دیده‌اید. اما برخی فقط چهره خود را در آینه دوست دارند و عکسشان را نمی‌پسندند. رابرت زایونک، روان‌شناس، در سال 1968 این نظریه را مطرح کرد که وقتی انعکاس خود را در آینه می‌بینیم در واقع تصویر برعکس خود را می‌بینیم و عادت کرده‌ایم که تصویر معکوس خود را نگاه کنیم. هرچه بیشتر به این تصویر نگاه کنید بیشتر از خودتان خوشتان می‌آید. ولی عکس تصویر واقعی شماست. وقتی به عکستان نگاه می‌کنید شکلی متفاوت از خود را می‌بینید که به آن عادت ندارید پس از عکستان خوشتان نمی‌آید.

شاید فکر کنید جذاب‌تر از عکستان هستید

در مطالعه‌ای که انجام شد به اشخاص مختلف برخی از عکس‌هایشان را نشان دادند. بیشتر مردم تمایل داشتند عکس‌هایی را انتخاب کنند که در آن جذاب‌تر از خود واقعی‌شان بودند. طبق داده‌های سایکولوژی تودی، این امر به دلیل تعصبی به نام «بالا بردن خود» روی می‌دهد. ما تمایل داریم که ویژگی‌ها و توانایی‌های خود را به نحوی مطلوب‌تر از آنچه که دیده می‌شود توصیف کنیم. این کار باعث می‌شود فکر کنیم جذاب‌تر از چیزی هستیم که در عکس نمایش داده می‌شود. وقتی عکس خودمان را می‌بینیم فکر می‌کنیم که با واقعیت مطابقت ندارد، اما ما واقعاً این شکلی هستیم. به همین دلیل دوست نداریم عکسی از خود را ببینیم تا ذهنیتمان از خودمان عوض نشود.

از فیلترهای زیبایی شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید

کارشناسان توصیه می‌کنند که از این فیلترها استفاده نکنیم، زیرا بر ذهنیتی که از خود داریم تأثیر می‌گذارند. دکتر ملیسا بافت پزشک زیبایی می‌گوید: «امروزه افراد زیادی از ظاهر خود شکایت دارند و از چهره خود در عکس‌ها ناراضی هستند. فیلترهای شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شوند فرد نسبت به ظاهر خود احساس ناامنی داشته باشد و دوست دارد به هر نحوی ظاهرش را بی‌عیب و نقص کند. انتظار غیرواقعی درباره استانداردهای زیبایی عزت‌نفس انسان‌ها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود که دیگر ظاهر واقعی خود را دوست نداشته باشند.»

با توجه به مطالب بالا سعی کنید ظاهر خود را هرطور که هست بپذیرید و از فیلترهای شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد احساس نارضایتی می‌شود. در مقاله‌ای که در وال‌استریت منتشر شد نشان داد که 32 درصد از دختران نوجوان می‌گویند که وقتی درباره بدن و ظاهرشان احساس بدی دارند، سر زدن به اینستاگرام باعث بدتر شدن حالشان می‌شود. سعی کنید که ظاهر خود را دوست داشته باشید و عزت‌نفس خود را بالا ببرید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه