ارسال به دیگران پرینت

هواشناسی | باد شدید

هشدار هواشناسی | هشدار باد شدید و تنش دمایی در تهران

احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و سازه‌های نیمه کاره، ریزش موقت گرد و خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و گسترش گرد و غبار انتقالی غربی وجود دارد

هشدار هواشناسی | هشدار باد شدید و تنش دمایی در تهران

مدیریت بحران استانداری تهران از صدور هشدار زرد گرد و خاک در استان تهران خبر داد و در خصوص احتمال تنش دمایی گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش گرما از همه مردم می‌خواهیم مصرف انرژی را مدیریت کنند.

 حامد یزدی‌مهر روز شنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد وزش باد و گرد و خاک در استان تهران خبر داد و اظهار داشت: براساس گزارش‌های هواشناسی وزش باد شدید و نسبتاً شدید در استان تهران پیش بینی شده است.اینکه طبق گزارشات زمان شروع ورزش باد از امروز شنبه ۱۸ تیر ماه آغاز و تا اواخر وقت دوشنبه ۲۰ تیرماه ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: وزش باد شدید به ویژه در ساعات عصر و شب با احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به خطرات این وزش باد افزود: احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و سازه‌های نیمه کاره، ریزش موقت گرد و خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و گسترش گرد و غبار انتقالی غربی وجود دارد که در این خصوص توصیه می‌شود مردم تمهیدات لازم را داشته باشند.

وی درخصوص احتمال شکستن درختان فرسوده، امکان آسیب به سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی هشدار داد و اظهار داشت: در خصوص مستحکم سازی تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های موقت هشدار می‌دهیم تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

یزدی‌مهر درباره تردد افراد دارای بیماری‌های تنفسی و سالمندان در فضای باز با توجه به احتمال گسترش گرد و خاک نیز هشدار داد و بیان داشت: از مردم می‌خواهیم نسبت به محافظت از تاسیسات حساس به گرد و خاک، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره و پرهیز از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک توجه ویژه داشته باشند.

وی اظهار داشت: تداوم گرما و افزایش دما نیز توسط سازمان هواشناسی پیش‌بینی شده که در این باره ۲ تا ۴ درجه افزایش دما خواهیم داشت و به شهروندان در خصوص احتمال گرمازدگی هشدار می‌دهیم.

یزدی‌مهر با اشاره به افزایش گرما درباره مدیرت مصرف انرژی و جلوگیری از ایجاد حریق در مراتع نیز اضافه کرد: با افزایش دما احتمال تنش دمایی برای محصولات کشاورزی و صنایع وابسته وجود دارد و توصیه اکید درباره جلوگیری از ایجاد حریق در مراتع است و همچنین به موازات افزایش گرما با افزایش مصرف انرژی روبرو خواهیم شد که نیازمند مدیریت و مصرف بهینه برق و پرهیز از استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعت ظهر تا غروب هستیم و به همه مردم توصیه می‌شود در این زمینه توجه لازم را داشته باشند تا با قطعی مواجه نشوند.

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • رضا ارسالی در

      دیگراستان ها هم...؟

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه