ارسال به دیگران پرینت

سالمندان و کودکان | کیفیت هوا | مرگ زودرس

هوای مشهد برای تمام گروه‌های سنی ناسالم است

میانگین کیفیت هوای امروز مشهد با شاخص ۱۸۶ در وضعیت قرمز و در شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌ها ‌قرار گرفته است.


هوای مشهد برای تمام گروه‌های سنی ناسالم است

بنابر اعلام مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد بر اساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه‌های سطح شهر میانگین شاخص کیفیت هوا هم‌اکنون ۱۸۶ و برای تمام گروه‌های ناسالم است. همچنین کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد ۱۳۸ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.

بیشترین بار آلودگی از ایستگاه سرافرازان با شاخص ۱۶۵ گزارش شده و هوای این منطقه در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارد. همچنین کمترین آلودگی از ایستگاه مفتح با شاخص ۱۰۱ اعلام شده که برای گروه‌های حساس ناسالم است. ایستگاه‌های سمزقند، خاقانی، امامیه، کریمی،چمن، آوینی، الهیه و صدف در وضعیت قرمز و برای تمام گروها ناسالم است. همچنین ایستگاه‌های مفتح، خیام جنوبی، خیام شمالی، شهر، ، سجاد، لشکر، رسالت،طرق، ماشین ابزار و نخریسی نیز در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

این شرایط هوایی احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری‌های قلبی، ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان را در پیش دارد. بر این اساس توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

چنانچه شاخص کیفیت هوا بین عدد ۵۱ تا ۱۰۰ باشد، کیفیت هوا زرد رنگ و قابل قبول گزارش می‌شود. اگر این عدد بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ و نارنجی رنگ باشد، کیفیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار است. کیفیت هوا زمانی به رنگ قرمز درمی‌آید که شاخص آن فراتر از عدد ۱۵۰ رود؛ از این‌ رو چنانچه شاخص کیفیت هوا بین عدد ۱۵۱ تا ۲۰۰ باشد، گفته می‌شود که هوا برای همه افراد ناسالم است.همچنین هنگامی که شاخص قهوه‌ای رنگ شود و به بالاتر از عدد ۳۰۰ برسد، کلیه افراد جامعه باید از قرار گرفتن در هوای آزاد خودداری و یا حتی‌الامکان شهر را ترک کنند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه