ارسال به دیگران پرینت

غذا | باقی مانده های غذاها

باقی مانده های این غذا‌ها را میتوانید به راحتی در باغچه بریزید

در این مطلب سه مورد دیگر را نیز به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید پای گلدان یا در باغچه خود بریزید.

باقی مانده های این غذا‌ها را میتوانید به راحتی در باغچه بریزید

باقی‌مانده‌های مواد غذایی که می‌توانید آن‌ها را مستقیماً در باغچه بریزید

ممکن است فکر کنید که دورریختنی‌ها دیگر قابل استفاده نیستند، اما موادی هستند که می‌توانید از آن‌ها به عنوان کود استفاده کنید. حتماً درباره تفاله قهوه یا پوست تخم‌مرغ که برای رشد گیاه مناسب هستند چیزهایی شنیده‌اید. در این مطلب سه مورد دیگر از دورریختنی هابه شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید پای گلدان یا در باغچه خود بریزید.

1-فلفل تند

می‌توانید از فلفل تند استفاده کنید تا آفات را بکشید. فلفل تند به همراه پوست سیر آفت‌کش بسیار خوبی است. دانه‌های سفید درون فلفل که بسیار تند هستند باعث می‌شوند که حشرات از گیاه دور شوند. همچنین تأثیر بدی بر گرده‌افشانی گل‌ها هم ندارند. بنابراین استفاده از این آفت‌کش طبیعی بسیار توصیه می‌شود.

می‌توانید فلفل تند و پوست سیر را به همراه آب برای مدتی بگذارید و عصاره‌ای درست کنید و آن را پای گیاه اسپری کنید. بهتر است این افشره را شب بریزید تا بوی آن در شب باقی بماند و حشرات دور بمانند.

2- آب غذا

اگر غذاهای آب‌دار درست می‌کنید بهتر است که مایع را از صافی رد کنید و دوباره از آن استفاده کنید. آب حاصل از پخت تخم‌مرغ، سبزیجات، برنج یا ماکارونی را می‌توانید پای گل‌ها و گیاه‌هایتان بریزید. این کار باعث می‌شود در خرید کود هم صرفه‌جویی کنید و هزینه کمتری برای کودهای مختلف بدهید.

کلسیم، فسفر یا نیتروژن موجود در غذاها می‌تواند به متعادل کردن کمبود این مواد در خاک کمک کند. استفاده مجدد از آب غذاها روشی عالی و به‌صرفه برای مرطوب نگه داشتن خاک است. فقط این نکته را به خاطر داشته باشید که باید اجازه دهید مایع خنک شود و سپس آن را روی خاک بریزید.

3- پوست آجیل

اگر بید یا حلزون دارید بهتر است از مواد سفتی مثل پوست گردو یا پسته استفاده کنید. پوست بدن بعضی حشرات مثل حلزون آن‌قدر نرم است که اگر روی سطح زبری بروند پاره می‌شود پس از سطوح تیز و لبه‌دار دوری می‌کنند. می‌توانید پای گلدان‌هایتان پوست آجیل بریزید تا جلوی ورود حشرات را بگیرید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه