ارسال به دیگران پرینت

سیب زمینی | نگهداری سیب زمینی

چطور سیب‌زمینی را تا ده هفته سالم نگه داریم؟

یکی از دغدغه‌های کسانی که مواد غذایی را خریداری می‌کنند این است که کاری کنند خوراکی‌ها مدت زمان بیشتری قابل استفاده باشند

چطور سیب‌زمینی را تا ده هفته سالم نگه داریم؟

چطور سیب‌زمینی را تا ده هفته سالم نگه داریم؟

یکی از دغدغه‌های کسانی که مواد غذایی را خریداری می‌کنند این است که کاری کنند خوراکی‌ها مدت زمان بیشتری قابل استفاده باشند. یکی از متخصصان تغذیه روشی غیرمعمول را برای ماندگاری سیب‌زمینی ارائه کرده است. مایک که دائم در کانال یوتوب خود نکاتی درباره آشپزی به اشتراک می‌گذارد فهرستی را از بایدها و نبایدهای ذخیره مواد غذایی در خانه تهیه کرده است.

او پیشنهاد می‌کند که سیب‌زمینی‌ها را در محلی سرد و خشک قرار دهیم تا بتوانیم مدت طولانی‌تری از آن‌ها استفاده کنیم و جالب است که به مردم توصیه می‌کند برای ماندگاری بیشتر بعضی از مواد غذایی آن‌ها را در انبار یا زیرزمین خانه نگه دارند.

مایک می‌گوید: «وقتی در اوهایو زندگی می‌کردم، سیب‌زمینی‌ها را در سطلی در زیرزمین می‌گذاشتم و معمولاً بین 8 تا 10 هفته سالم و خوب باقی می‌ماندند.» حال اگر زیرزمین یا انباری ندارید باز هم می‌توان کاری کرد که سیب‌زمینی‌ها بیشتر دوام بیاورند. مایک درباره روش فعلی‌اش برای نگهداری از سیب‌زمینی‌ها گفت که از سینی‌ و قفسه استفاده می‌کند.

او توضیح داد که سیب‌زمینی‌ها را نشویید و پوست آن را نکنید. سیب‌زمینی‌ها را به صورت مرتب روی سینی پخش کنید و در کابینت آشپزخانه قرار دهید. سیب‌زمینی‌ها نباید درون کیسه پلاستیکی بمانند. حتماً پس از خرید سیب‌زمینی کیسه پلاستیکی را دور بریزید و دیگر از آن استفاده نکنید.

مایک این پیشنهاد را که می‌توانیم سیب‌زمینی‌ها را برای ماندگاری بیشتر در یخچال قرار دهیم رد کرد. او گفت که نیازی نیست که سیب‌زمینی‌ها در دمای خیلی سرد قرار گیرند. همین که در جای خنک باشند کافی است.

او افزود که بهتر است سیب‌زمینی را در دمای 4 تا 10 درجه قرار دهیم. اگر نور زیاد به سیب‌زمینی‌ها بخورد پوشش سبزی روی آن‌ها رشد می‌کند که این پوشش سمی است و دیگر نباید آن سیب‌زمینی را مصرف کرد.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه