ارسال به دیگران پرینت

کتلت سوسیس | آشپزی

وعده ای با طعم باورنکردی وترکیبی از غذاهای سنتی و فست فودی | روش پخت کتلت سوسیس

برای یادگیری روش پخت کتلت سوسیس با ما همراه باشید.

وعده ای با طعم باورنکردی وترکیبی از غذاهای سنتی و فست فودی | روش پخت کتلت سوسیس

 کتلت سوسیس غذایی بسیار لذیذ و خوشمزه است که می توانید در زمان کوتاهی آن را درست کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم کتلت سوسیس برای۴ نفر

سیب زمینی ۴ عدد متوسط

سوسیس گوشت ۵ عدد

پیاز ۱ عدد

پودر سوخاری ۲ قاشق غذاخوری

تخم مرغ ۱ عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه کتلت سوسیس

برای تهیه کتلت سوسیس خوشمزه سیب زمینی و پیاز را پوست می گیریم و پس از شستشو با رنده متوسط رنده می کنیم. در ادامه مواد رنده شده را با دست به خوبی فشار می دهیم تا آب اضافی شان گرفته شود.

در این مرحله سوسیس را نیز با رنده متوسط رنده می کنیم و به همراه پیاز و سیب زمینی رنده شده داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه تخم مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم.

توجه داشته باشید که چون سوسیس حاوی ادویه و نمک است نباید مقداری زیاد نمک و ادویه به مایه کتلت اضافه کنیم. در ادامه مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا حالتی یکدست و منسجم پیدا کنند.

در صورتی که مایه کتلت منسجم نبود، آرد سوخاری را اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا به خورد مایه کتلت برود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

پس از گذشت این زمان مایه کتلت را از یخچال بیرون می آوریم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم. در ادامه چند قاشق غذاخوری روغن به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن به خوبی داغ شود.

در این مرحله به اندازه یک نارنگی از مایه کتلت بر می داریم و با دست آنرا به صورت گرد شکل می دهیم، سپس درون روغن می اندازیم تا سرخ شود. به همین صورت تمام کتلت ها را آماده کرده و درون روغن می اندازیم.

پس از اینکه یک سمت کتلت ها به خوبی سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به خوبی سرخ شود. در پایان روغن اضافی کتلت ها را با دستمال حوله ای میگیریم و در ظرف مورد نظرمان سرو می کنیم.

 

منبع : وقت صبح
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه