ارسال به دیگران پرینت

طب سوزنی | سردرد

آیا طب سوزنی برای درمان سردرد مفید است؟ | تاثیرات عجیب طب سوزنی که نمی‌دانستید

طب سوزنی یک درمان بسیار موثر برای سردردهای تنشی است. تکنیک‌های سوزنی خاصی را می‌توان برای هدف قرار دادن نقاط تحریکی استفاده کرد

آیا طب سوزنی برای درمان سردرد مفید است؟ | تاثیرات عجیب طب سوزنی که نمی‌دانستید

آیا طب سوزنی می‌تواند به سردردهای تنشی کمک کند؟

بسیاری از افراد سردردهای خود را با دارو آرام و یا کنترل می‌کنند که بیشتر اوقات موثر است اما درد را برای مدت کوتاهی تسکین می‌دهد. برخی از پزشکان معتقدند که طب سوزنی ارزش یک‌بار امتحان کردن را دارد و طبق گزارشات منتشر شده بسیاری از بیماران با طب سوزنی درد خود را کاهش داده‌اند.

 سردرد تنشی، سردرد ناشی از استرس و تنش در هر دو طرف سر است که می‌تواند باعث ایجاد درد خفیف، متوسط یا شدید در پشت چشم، سر و گردن شود و ممکن است روزها و هفته‌ها ادامه پیدا کند و به صورت مزمن یا موقتی باشد. سردرد تنشی وقتی مزمن و تبدیل به سردرد روزانه شود، بر کیفیت زندگی فرد اثر می‌گذارد.

طب سوزنی یک درمان بسیار موثر برای سردردهای تنشی است. تکنیک‌های سوزنی خاصی را می‌توان برای هدف قرار دادن نقاط تحریکی استفاده کرد. اینکه چگونه طب سوزنی به توقف سردردهای تنشی مزمن کمک می‌کند به طور کامل درک نشده است اما محققان نظرات خود را در این زمینه ارائه کرده‌اند.

آزمایشات انجام شده در برخی از بیمارانی که

سردرد تنشی داشتند نشان داد افرادی که برای درمان سردرد خود طب سوزنی انجام دادند، تا یک سال پس از درمان دردی نداشتند. مطالعه دیگری نشان داد که انجام دادن طب سوزنی برای سردردهای تنشی بسیار مقرون به صرفه‌تر از درمان دارویی است و این دو عامل دلیل خوبی برای انجام طب سوزنی است.

چه زمانی برای انجام طب سوزنی مناسب است؟

اگر داروهای بدون نسخه و داروهای تجویزی را برای آرام کردن سردرد خود امتحان کرده‌اید و جوابی نگرفته‌اید، زمان بسیار خوبی است که طب سوزنی را امتحان کنید.

اگر در مصرف دارو محافظه کار هستید، طب سوزنی بهترین گزینه برای رفع سردرد شما است.

فقط یادتان باشد اگر سردرد شما در حال افزایش است، باید حتما به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

 (استفاده از مطالب اختصاصی ۵۵آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

   

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه