ارسال به دیگران پرینت

آب خیار | افزایش آب بدن

فواید عجیب آب خیار | چرا آب خیار یکی از بهترین و مفیدترین نوشیدنی‌ها است؟

وقتی صحبت از سلامتی به میان می‌آید، شاید برایتان تعجب آور باشد که آب خیار ممکن است از نظر فواید از آب لیمو پیشی بگیرد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که خیار سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و خاصیت ضد التهابی دارد.

فواید عجیب آب خیار | چرا آب خیار یکی از بهترین و مفیدترین نوشیدنی‌ها است؟

وقتی صحبت از سلامتی به میان می‌آید، شاید برایتان تعجب آور باشد که آب خیار ممکن است از نظر فواید از آب لیمو پیشی بگیرد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که خیار سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و خاصیت ضد التهابی دارد. مصرف خیار از گرفتگی رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند و پف صورت شما را کاهش می‌دهد.

فواید آب خیار برای سلامتی چیست؟

• خیار سرشار از آنتی اکسیدان‌‌ها، ویتامین‌ها  مواد معدنی ضد التهابی است. خیار حاوی ویتامین C، پتاسیم، منیزیم، ویتامین K، ویتامین B، منگنز و مس است. میزان ویتامین C خیار بسیار قابل توجه است. وجود آنتی اکسیدان در خیار به کاهش استرس و التهاب در بیماری‌های مزمن کمک می‌کند.

• خیار به تنظیم آب بدن و سلامت استخوان کمک می‌کند.

جدا از خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی که خیار دارد، سرشار از پتاسیم است که به کاهش فشار خون کمک می‌کند و همچنین حاوی ویتامین K است که به سلامت استخوان‌ها برای ادامه دادن زندگی کمک می‌کنند.

• خیارها همچنین میزان زیادی آب دارند. طبق گفته محققان بزرگسالان باید روزانه حدود 9 تا 13 فنجان آب بنوشند. خیار حدود 96 درصد از آب تشکیل شده است و بالاترین میزان آب در بین هر میوه‌ای است.

• پتاسیم موجود در خیار می‌تواند با خنثی کردن اثرات سدیم در خون، تعادل الکترولیت را حفظ کند.

هنگامی که ورزش انجام می‌دهید، میزان سدیمی که هنگام تعریق آزاد می‌کنید به شدت و مدت ورزش بستگی دارد و اگر دچار گرفتگی عضلات می‌شوید، نشانه عدم تعادل الکترولیت‌ها است و دلیل خوبی است که خیار خود را با نمک بخورید.

چگونه آب خیار درست کنیم؟

خوبی خیار این است که تهیه آب خیار بسیار آسان است. برای تهیه آب خیار باید یک خیار کامل و شسته شده را نازک برش دهید و آن را در هشت فنجان آب تصفیه شده خیس کنید و به مدت دستکم یک ساعت و حداکثر سه روز در یخچال نگه دارید. می‌توانید برای طعم دادن به آن از نعنا، زنجبیل و لیمو استفاده کنید و همچنین افزودن کمی نمک می‌تواند به افزایش الکترولیت‌ها برای جبران سدیم بعد از ورزش کمک کند.

(استفاده از مطالب اختصاصی ۵۵آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه