ارسال به دیگران پرینت

ورد | مایکروسافت ورد | برنامه ورد

نکات مهمی که لازم است در برنامه ورد بلد باشید

نکات مهمی که لازم است در برنامه ورد بلد باشید.

نکات مهمی که لازم است در برنامه ورد بلد باشید

نکات مهمی که لازم است در برنامه ورد بلد باشید

مایکروسافت ورد یکی از مشهورترین برنامه‌های پردازش واژه است. حتی کسانی که تبحر زیادی در کارهای کامپیوتری ندارند می‌توانند از این برنامه استفاده کنند. این نرم‌افزار بسیار کاربردی است و لازم است برخی نکات پنهان آن را یاد بگیرید. در این مطلب به نکاتی اشاره می‌کنیم که شاید آن‌ها را ندانید.

این برنامه سطح نوشته شما را تخمین می‌زند

برنامه ورد این قابلیت را دارد که دستورزبان و املای شما را تصحیح کند. همچنین می‌تواند درباره پیچیدگی یا سادگی نوشته شما نظر دهد. مثلاً به شما می‌گوید که نوشته‌تان در سطح درک فردی است که دیپلم دارد یا کسی است که تازه اشکال و رنگ‌ها را یاد گرفته. ورد از آزمون‌های زبانی مثل Flesch Reading Ease استفاده می‌کند که از 100 نمره است. هرچه نوشته آسان‌تر باشد نمره بیشتری می‌گیرد. معمولاً نمره بین 60 تا 70 برای یک نوشته قابل قبول است. 

همچنین آزمون زبانی Flesch-Kincaid را اجرا می‌کند که متن را بر اساس استانداردهای نوشتار امریکایی می‌سنجد. برای دیدن این قابلیت می‌توانید از این آدرس استفاده کنید.

File > Options > Proofing

پس از آن قسمت Show readability statistics under spelling and grammar را انتخاب کنید تا سطح خوانایی نوشته شما مشخص شود.

متن را هایلایت می‌کند

این ویژگی فقط در موارد خاص قابل استفاده است. اگر کلید Alt را در ویندوز نگه دارید و با ماوس کلیک کنید و بکشید می‌توانید کادری در صفحه بکشید که تمام کاراکترهای آن هایلایت شود. 

تولید متن تصادفی

اگر می‌خواهید متن Lorem Ipsum (متن ساختگی) ایجاد کنید، ورد این کار را برای شما انجام می‌دهد. فقط عبارت =lorem(p,l) را تایپ کنید و تعداد پاراگراف‌ها را در قسمت p و تعداد جملات را به جای l بگذارید. پس از نوشتن آن مکان‌نما را در انتهای معادله قرار دهید و Enter را فشار دهید تا متن تولید گردد.

ماشین حساب به ورد اضافه کنید

ورد ماشین حساب دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. آدرس File > Options > Quick Access Toolbar را دنبال کنید و با انتخاب All Commands ماشین حساب را به منوی ورد اضافه کنید. سپس Calculate را پیدا کنید و روی Add کلیک کنید تا به ستون Quick Access Toolbar اضافه شود. سپس OK را بزنید.

یک جمله را با یک کلیک هایلایت کنید

برای هایلایت کردن سریع یک جمله کلید Ctrl را نگه دارید و روی ابتدای جمله کلیک کنید. ورد بقیه کار را انجام خواهد داد.

می‌توانید هرجایی متن بنویسید

می‌توانید از ورد مثل یک تخته سفید استفاده کنید و به راحتی متن را در هر نقطه از صفحه قرار دهید. فقط روی هر جایی از صفحه دو بار کلیک کنید و ورد به شما اجازه می‎دهد تا در آنجا شروع به تایپ کنید. 

به‌روزرسانی خودکار تاریخ و زمان

گاهی اوقات فایلی دارید که بارها و بارها از آن استفاده می‌کنید و فقط چند مورد از جزئیات کلیدی آن را به روز می‌کنید. اگر این سند تاریخ و یا زمان دارد، این ترفند کوچک در ورد به شما اجازه می‌دهد تاریخ را به طور خودکار به روز کنید.

در قسمت Insertروی دکمه تاریخ و زمان کلیک کنید تا یک پنجره پاپ آپ ظاهر شود. روی قالب تاریخ مورد نظر خود کلیک کنید و سپس روی کادر «به روز رسانی خودکار» در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید. اکنون هر بار که سند را باز می‌کنید تاریخ به طور خودکار به روز می‌شود.

تبدیل به PDF و HTML Doc

ورد تبدیل سند به فایل PDF یا HTML را آسان می‌کند. وقتی فایلی را Save As می‌کنید، منویی را می‌بینید که مجموعه‌ای از گزینه‌ها از جمله PDF و HTML را نمایش می‌دهد. 

با این ترفندها می‌توانید سرعت عمل خود را در کار بیشتر کنید و از قابلیت‌های ورد استفاده کنید تا متنی که می‌خواهید بنویسید به بهترین شکل ممکن ارائه شود.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه