ارسال به دیگران پرینت

روسیه | اوکراین | سکوی نفتی

سکوی نفتی روسیه مورد حمله اوکراین قرار گرفت

از نظر کارشناسان آمریکا و روسیه در کشورهای اوکراین و سوریه درحال نزدیک شدن به یک جنگ رودرو هستند

سکوی نفتی  روسیه مورد حمله اوکراین قرار گرفت

سرگئی آکسونوف، فرماندار شبه جزیره کریمه امروز (دوشنبه) اعلام کرد نیرو‌های اوکراینی سکو‌های حفاری دریایی متعلق به شرکت «چرنومورنفت گاز» روسیه را بمباران کردند که منجر به زخمی شدن چندین تن شد.

براساس گزارش ریانووستی آکسونوف در خصوص این حمله گفت: پنج نفر نجات یافتند که سه نفر از آن‌ها مجروح شدند، در حالی که جستجو برای یافتن سایر افراد از ۱۲ نفری که روی این سکو‌ در دریای سیاه بودند، ادامه دارد.

او تاکید کرد وزارت دفاع روسیه در حال انجام عملیات نجات با مشارکت کشتی‌های گشتی و هوانوردی در منطقه سکو‌های حفاری دریایی است که در حمله اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

این درحالی است که ساعتی پیش «کی تی مک فارلند» معاون سابق مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ در گفتگو با شبکه فاکس نیوز درباره جنگ اوکراین گفت: اوکراین به صورتی تلخ و آرام و با نتایجی وحشتناک، در حال شکست خوردن در این جنگ است. فکر می‌کنم هرچه زودتر این جنگ تمام شود، بهتر است. فکر می‌کنم زمان به نفع اوکراین نیست. 

علاوه بر این روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از فرماندهان نظامی آمریکا از تحول بی سابقه‌ای درباره اقدام جنگنده‌های روسی در بمباران پایگاه آمریکایی التنف در سوریه خبر داد. عملیاتی که در چارچوب گسترده‌تر اجرا شد که به گفته مسئولان نظامی، این عملیات علیه نیرو‌های ائتلاف بین المللی به فرماندهی واشنگتن بود. این فرماندهان درباره ارزیابی‌های نادرست و وقوع درگیری مستقیم بین این دو قدرت در صحنه بین المللی هشدار دادند. 

از نظر کارشناسان آمریکا و روسیه در کشورهای اوکراین و سوریه درحال نزدیک شدن به یک جنگ رودرو هستند. پیش از این نیز کسینجر هشدار داده بود اگر تا دو ماه دیگر جنگ در اوکراین خاتمه نیابد امکان کنترل آن از بین می‌رود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه