ارسال به دیگران پرینت

اوکراین | جنگ | روسیه

زلنسکی: مردم اوکراین به مقاومت ادامه دهند | مردم به خیابان‌ها بروند و به نیروهای روسیه حمله کنند | باز پس‌گیری هر وجب از خاک کشور، یک گام به سمت پیروزی است

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از مردم این کشور خواست در مقابل نیروهای روسیه به مقاومت ادامه دهند. زلنسکی شنبه شب در یک پیام ویدیوئی در فیس بوک خطاب به مردم اوکراین گفت: در تمام شهرهای اوکراین، مردم باید به خیابان‌ها بروند و به نیروهای روسیه حمله کنند.

زلنسکی: مردم اوکراین به مقاومت ادامه دهند | مردم به خیابان‌ها بروند و به نیروهای روسیه حمله کنند | باز پس‌گیری هر وجب از خاک کشور، یک گام به سمت پیروزی است

 ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از مردم این کشور خواست در مقابل نیروهای روسیه به مقاومت ادامه دهند.

 زلنسکی شنبه شب در یک پیام ویدیوئی در فیس بوک خطاب به مردم اوکراین گفت: در تمام شهرهای اوکراین، مردم باید به خیابان‌ها بروند و به نیروهای روسیه حمله کنند.

رئیس جمهور اوکراین ضمن تقدیر از مقاومت مردم اوکراین اعلام کرد ،"اوکراینی‌ها کشور خود را به دشمن نمی‌دهند. باز پس‌گیری هر وجب از خاک کشور ما، یک گام به سمت پیروزی است."

شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ اعلام کرد، نیروهای روسیه به چند کیلومتری شهر کی‌یف پایتخت اوکراین رسیده‌اند. در همین حال دنیس پوشیلین رئیس جمهور خلق دونتسک در گفت وگو با این رسانه اظهار داشت که حکومت اوکراین آخرین روزهای خود را سپری می‌کند.

شبکه خبری سی ان ان پیش از این به نقل از مقام‌های آگاه آمریکایی گزارش داد که حمله روسیه با مقاومت سخت‌تر از انتظار از سوی ارتش اوکراین مواجه شده و مشکلات در تامین نیروها نیز بر حمله مسکو تاثیر گذاشته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراین خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      خداکنه جنگ جهانی سوم شروع شه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه