ارسال به دیگران پرینت

نوشیدن چای | سلامت خانم ها

خانم ها هشیار باشید ؛ روزانه این نوشیدنی ها را میل کنید

اگر خانم هستید، سالم ماندن شما اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا زنان سخت تلاش می‌کنند تا تعادل خوبی بین کار و زندگی خانوادگی‌شان برقرار کنند.

خانم ها هشیار باشید ؛ روزانه این نوشیدنی ها را میل کنید

پنج نوع چای که بهتر است زنان روزانه مصرف کنند 

اگر خانم هستید، سالم ماندن شما اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا زنان سخت تلاش می‌کنند تا تعادل خوبی بین کار و زندگی خانوادگی‌شان برقرار کنند. 

جای تعجب نیست که مدیریت همه کارها با هم بسیار چالش برانگیز است و اغلب بر سلامت جسمی و روانی فرد تأثیر می‌گذارد. در اینجا چند ترکیب خانگی را معرفی می‌کنیم که متخصصان برای تناسب اندام و سالم ماندن شما آن‌ها را در رژیم غذایی روزانه قرار می‌دهند. اگر عاشق چای هستید، این ترکیبات نه تنها به آرامش شما کمک می‌کنند، سطح سلامت عمومی شما را نیز افزایش می‌دهند.  

1- چای بابونه 

نوشیدن چای بابونه می‌تواند به کاهش علائم قبل از قاعدگی مانند بدن درد، سردرد، نوسانات خلقی و غیره کمک کند. چای بابونه به التیام بدن و آرامش اعصاب، کاهش التهاب و کاهش حساسیت به انسولین در بدن کمک می‌کند. 

2- چای زنجبیل 

نوشیدن روزانه یک چای زنجبیل می‌تواند التهاب و خستگی را کاهش دهد. به طور سنتی، زنجبیل در چندین دارو و درمان‌های خانگی استفاده می‌شد و نوشیدن این چای بعد از ناهار و شام به بهبود هضم، سلامت روده، بهبود سرعت متابولیسم کمک می‌کند و برای کاهش وزن هم مفید است. نوشیدن این چای در دوران قاعدگی می‌تواند درد و التهاب را کاهش دهد. چای زنجبیل برای گلودرد، تب، تهوع بارداری و سردرد نیز موثر است. در نهایت، زنانی که ریزش مو دارند نیز می‌توانند از این ترکیب چای زنجبیل برای رشد مجدد مو استفاده کنند زیرا گردش خون در پوست سر را بهبود می‌بخشد. 

3- چای نعناع 

چای نعناع یا چای نعناع فلفلی برای زنان مفید است؛ زیرا دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به کاهش گرفتگی عضلات، جلوگیری از انقباضات عضلانی، کاهش درد و بهبود سیستم عصبی کمک می‌کند. علاوه بر آن، نوشیدن این چای به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی، به کاهش عفونت و آلرژی کمک می‌کند. این چای به طور موثر برای کاهش تهوع صبحگاهی یا خستگی، که اغلب در دوران بارداری اتفاق می‌افتد، مفید است. 

4- چای سیاه 

این چای رایج‌ترین چای است که دارای بالاترین میزان کافئین است و می‌تواند سطح انرژی را فوراً افزایش دهد. نوشیدن چای سیاه بدون قند می‌تواند به مدیریت فشار خون بالا، بهبود متابولیسم و کاهش درد معده کمک کند. در برخی موارد می‌تواند به کم شدن حالت تهوع و حالت تهوع صبحگاهی نیز کمک کند. در طول تابستان، نوشیدن چای سیاه سرد نیز برای متوقف کردن اسهال مؤثر است. 

5- چای سبز 

نوشیدن چای سبز دو بار در روز می‌تواند به کاهش علائم پیری کمک کند. چای سبز به سم‌زدایی بدن کمک می‌کند، استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد و سلول‌های آسیب دیده را التیام می‌بخشد. چای سبز با افزایش متابولیسم به بهبود سلامت روده و هضم غذا کمک می‌کند و بر کاهش وزن نیز اثر دارد. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.) 

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه