ارسال به دیگران پرینت

سلبریتی‌ها | اختلال دو قطبی

سلبریتی‌هایی که به اختلال دو قطبی مبتلا هستند

سلبریتی‌هایی را که به اختلال دو قطبی مبتلا هستند، بشناسید.

سلبریتی‌هایی که به اختلال دو قطبی مبتلا هستند

سلبریتی‌هایی که اختلال دوقطبی دارند 

۵۵ آنلاین: اختلال دوقطبی نوعی اختلال روانی است که ممکن است چند روز تا چند هفته قسمت‌های مربوط به خلق و خو را از کار بیندازد. ممکن است فرد در این دوره‌ها به طور غیرعادی احساس شادی و انرژی زیاد داشته باشد یا برعکس بسیار بی‌حوصله و افسرده شود. تأیید این‌که چه سلبریتی‌هایی دقیقاً به اختلال دو قطبی دچار هستند سخت است ولی در اینجا به افراد مشهوری که از زندگی و اختلالات خود صحبت کرده‌اند می‌پردازیم. 

1-سلنا گومز 

سلنا گومز ستاره سابق فیلم‌های دیزنی در مصاحبه‌ای در آوریل 2020 برای اولین بار گفت که به اختلال دوقطبی مبتلاست. او گفت که به بیمارستان روانی امریکا مراجعه کرده و فهمیده که دچار این اختلال شده است. سلنا وقتی متوجه شد که دچار این اختلال است گفت: «وقتی فهمیدم که بیماری‌ام چیست انگار وزنه بزرگی از روی دوشم برداشته شد.» او درباره مبارزه با افسردگی و اضطراب نیز صحبت کرد و گفت که قصد دارد بیشتر درباره مسائل روانی حرف بزند تا برای مردم عادی شود. 

2- کانیه وست 

کانیه که نام خود را به‌تازگی به «یه» تغییر داده یکی از شناخته‌شده‌ترین رپرهای دنیاست و تاکنون 22 جایزه گرمی دریافت کرده. کانیه در سال 2019 به صراحت گفت که به اختلال دوقطبی دچار است. او این اختلال را این طور توصیف کرد: «انگار مغز آدم رگ‌به‌رگ می‌شود مثل مچ پا که رگ‌به‌رگ می‌شود. وقتی کسی مچ پایش پیچ بخورد دیگر نمی‌توانید به او فشار بیاورید که راه برود. وقتی مردم به کسی که دچار اختلال دوقطبی است فشار می‌آورند باعث می‌شوند شرایط او بدتر شود.»  

3- ماریا کری 

ماریا کری ستاره موسیقی پاپ در سال 2018 در مصاحبه خود اعلام کرد که نزدیک به دو ماه است با اختلال دوقطبی دست و پنجه نرم می‌کند. در سال 2001 نیز این تشخیص به او اعلام شد ولی نخواست قبول کند. ماریا پس از شکست در روابطش تصمیم گرفت که به دنبال درمان برود. ماریا کری اکنون در حال مصرف دارو است و سعی دارد که با مدیتیشن و زندگی سالم این اختلال را بهبود بخشد. 

4- ژان‌کلود ون‌دام 

این کیک‌بوکسر بلژیکی که در فیلم‌های اکشن بازی می‌کند در حالی وارد صنعت سینما شد که زندگی شخصی‌اش در حال فروپاشی بود. او چهار بار طلاق گرفت، به همسرآزاری متهم شد و به کوکائین معتاد بود. ژان‌کلود ون‌دام پس از مراجعه به روان‌پزشک متوجه شد که به اختلال دوقطبی مبتلاست. او گفت که قبل از اینکه این تشخیص برای او مطرح شود، سعی می‌کرده با تمرینات ورزشی با علائم این اختلال مبارزه کند.  

5- کاتزین زتاجونز 

این هنرپیشه برنده جایزه اسکار در سال 1998 با فیلم زورو شناخته شد. او در سال 2000 با مایکل داگلاس ازدواج کرد و مادر دو فرزند است. کاترین در سال 2011 فاش کرد که به دنبال درمان برای اختلال دوقطبی خود است و با دوره‌های شیدایی و افسردگی دست و پنجه نرم می‌کند. او پس از غلبه بر اضطراب تصمیم گرفت برای درمان دوقطبی نیز به مراکز بهداشت روان مراجعه کند.  

افراد مشهور بیشتری نیز به این اختلال مبتلا هستند که بعضی آن را فاش کرده‌اند و بعضی دیگر حتی خودشان نیز خبر ندارند که دچار اختلال دوقطبی شده‌اند. توصیه می‌شود برای تشخیص بیماری‌های روانی حتماً به روان‌پزشک مراجعه کنید و به سلامت روان خود اهمیت دهید.  

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.) 

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه