ارسال به دیگران پرینت

جفت گیری زرافه ها | گردن بلند زرافه ها

چرا زرافه‌ها گردن بلندی دارند؟ | دلیل گردن بلند زرافه‌ها افشا شد

گردن بلند زرافه‌ها به دلیل پیروز شدن در رقابت جفت‌گیری است

چرا زرافه‌ها گردن بلندی دارند؟ | دلیل گردن بلند زرافه‌ها افشا شد

گردن بلند زرافه‌ها به دلیل پیروز شدن در رقابت جفت‌گیری است

محققان چینی با پژوهش‌هایی که درباره زرافه‌ها انجام دادند فهمیدند که گردن بلند زرافه‌ها به خاطر مبارزه با رقبایشان است. قبلاً گمان می‌کردند که بلندی گردن این حیوان برای رسیدن به شاخ و برگ درختان است. 

به گفته محققان چینی ممکن است گردن بلند زرافه‌ها برای برنده شدن در رقابت جفت‌گیری باشد. این حیوان برای آنکه بتواند غذا بخورد نیاز به گردن بلندی دارد تا به برگ‌های بالای درخت برسد، اما این دلیل درازی گردنشان نیست. 

این تیم تحقیقاتی در چین گفتند که گردن زرافه‌ها به این دلیل به این صورت تکامل یافته که بتوانند برای دستیابی به جفت با هم‌نوعانشان رقابت کنند. بررسی‌هایی که روی فسیل زرافه‌ها انجام شد نشان می‌دهد که رقابت بین نرها برای رسیدن به جفت در تکامل گردن زرافه‌ها نقش داشته است.

دانشمندان از طریق مشاهده رفتار زرافه‌ها به این باور رسیده‌اند که گردن نوعی سلاح برای رقابت نرها است. هرچه گردن بلندتر باشد، آسیب بیشتری به رقیب وارد می‌شود. محققان مؤسسه دیرینه‌شناسی مهره‌داران در آکادمی علوم چین مطالعه خود را روی زرافه‌های اولیه انجام دادند. آن‌ها فسیل‌های مربوط به 17 میلیون سال پیش را در بخش شمالی جونگار باسین در شین‌جیانگ چین مورد بررسی قرار دادند و یک جمجمه کامل و چهار مهره از گردن زرافه را پیدا کردند. 

رقابت بین نرها که در گله زرافه‌ها مرسوم است در کتیبه‌ای قدیمی قابل مشاهده است. دو نر از گونه منقرض شده که 17 میلیون سال پیش در منطقه فعلی شین‌جیانگ در شمال غربی چین زندگی می‌کردند در تصویری که محققان به دست آوردند دیده شد. فسیل‌های گونه‌های منقرض‌شده نشان می‌دهند که گردن بلند ممکن است به دلایل بقای جفت‌گیری تکامل پیدا کرده باشد. 

جین مینگ کارشناس موزه تاریخ طبیعی امریکا می‌گوید: «فرضیه قدیمی درباره دلیل بلند بودن گردن زرافه میل به غذا خوردن و رسیدن به بالا برای دسترسی به برگ‌ درختان است. این یافته جدید نشان می‌دهد که زرافه‌ها در مراحل اولیه تکامل خود کارهای دیگری انجام می‌دادند. در گونه قدیمی گردن‌ها این‌قدر بلند نبود بلکه برای افزایش قدرت و ضربه زدن با سر گردن بسیار ضخیمی داشته‌اند.»

(استفاده از مطالب اختصاصی ۵۵آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • امیرنگهدار ارسالی در

      بر فرض اینکه زرافه های نر برای رقابت در جفتگیری با نرهای دیگر با گردن همدیگر را آنقدر میزدن تا بر اثر مرور زمان گردنشان کشیده شد
      زرافه های ماده چرا گردنشان دراز شده است؟
      حتما با نگاه کردن به جنگ نرها احساس کشش گردن بهشون دست داده؟!!!!!؟

    • ناشناس ارسالی در

      اصلا هم این طوری نیست.قبلا گردن زرافه ها کوتاه بوده ولی چون منبع غذایی شان برگ درخت بوده که نیاز به کشیدن گردن داشتند تا به ان برسند همین امر موجب شده که طبق نظریه انتخاب طبیعی وگردن کشیدن مکرر به مرور گردن زرافه ها طی سالیان متمادی دراز شود.عکس های زرافه های ابتدایی موجودند که نشان می دهد زرافه ها قبلا کوتاه گردن بوده اند واین یک تغییر بوده که بعدا ایجاد شده.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه