ارسال به دیگران پرینت

قتل | ۱۰۰ هزار دلار | اعدام

از ۱۰۰ هزار دلار تا قاتلی که اعدام نشد | دلار هایی که جام گرفت

سالها قبل چوپان بودم اما پس از مدتی از این کار خسته شدم. به همین خاطر برای گوسفندانم چوپان گرفتم و به تهران آمدم که با فرشید که صاحب صرافی بود آشنا شدم. ادامه...

از ۱۰۰ هزار دلار تا قاتلی که اعدام نشد |  دلار هایی که جام گرفت

شاهین 40ساله عصر 28 اسفند ماه سال ۹۶ با شلیک گلوله مقابل صرافی در یکی از خیابان های نزدیک بازار تهران ، پیک‌موتوری ۵۸ ساله صرافی به نام هوشنگ را کشت و از طریق فیلم های ضبط شده در دوربین مداربسته صرافی ردیابی و بازداشت شد. وی انگیزه شلیک خونین را اختلاف حساب میلیونی با صاحب صرافی به نام فرشید که خواهرزاده هوشنگ بود اعلام کرد.

وی پس از دستگیری و بارسازی صحنه جرم، در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران در حالی پای میز محاکمه ایستاد که اولیای دم برای وی حکم قصاص خواستند.

شاهین در دادگاه گفت: سالها قبل چوپان بودم اما پس از مدتی از این کار خسته شدم. به همین خاطر برای گوسفندانم چوپان گرفتم و به تهران آمدم که با فرشید که صاحب صرافی بود آشنا شدم.من دلار می خریدم و می فروختم. اما یکبار ضرر کردم. همان موقع تصمیم گرفتم به شهرستان برگردم و بار دیگر گوسفند بخرم. اما فرشید از من خواست تا پولهایم را دلار بخرم و به او بدهم. او سرم کلاه گذاشت و 100هزار دلار که آن موقع حدود 420 میلیون تومان بود، از من گرفت و فرار کرد.

وی ادامه داد: به همین خاطرسراغ دایی اش که پیک موتوری صرافی بود، رفتم و از او خواستم تا با خواهرزاده اش صحبت کند و پولهایم را بدهد. اما او مخفیگاه فرشید را لو نمی داد.آخرین بار برای ترساندن هوشنگ با اسلحه ای که چند روز قبل به مبلغ 2 میلیون تومان خریده بودم به او شلیک کردم.اما من واقعا قصد کشتن او را نداشتم.

این متهم در حالی که سرش را پایین انداخته بود گفت : من قتل را قبول دارم و می‌دانم اشتباه کرده‌ام .به همین خاطر به مرگم راضی هستم .

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به درخواست اولیای دم، وی را با قصاص محکوم کردند.

این حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد.

به این ترتیب شاهین در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت. زمان زیادی تا اجرای حکم اعدام نمانده بود که وی توانست با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کند و به زندگی برگردد.

این مرد از جنبه عمومی جرم در شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد. وی پای میز محاکمه اشک پشیمانی ریخت و گفت: باور کنید من خصومتی با قربانی نداشتم. من با فرشید را می شناختم و پولم را از او می خواستم. اما چون فرشید فراری بود سراغ دایی اش رفتم. من از او خواستم تا ریش سفیدی کند، با خواهرزاده اش حرف بزند و پولم را پس بدهد اما قبول نکرد. او با خونسردی می گفت خودت اگر می توانی پولت را پس بگیر. به همین خاطر عصبانی شدم و به سمت او شلیک کردم. قرار نبود او را بکشم. من فقط برای تهدید او اسلحه تهیه کرده بودم.

وی ادامه داد:من پشیمان هستم و خانواده ام با تلاش زیاد توانستند رضایت اولیای دم را جلب کنند. من حالا از قضات دادگاه درخواست کمک دارم تا در مجازاتم تخفیف قائل شوند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به رضایت اولیای دم،طبق ماده 612 قانون مجازات اسلامی وی را به زندان محکوم کردند. وی به زودی از زندان آزاد خواهد شد.

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه