ارسال به دیگران پرینت

قیمت سکه امروز چند شد؟ | قیمت سکه در بازار تهران

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی ۱۴میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است

قیمت سکه امروز چند شد؟ | قیمت سکه در بازار تهران

قیمت سکه تمام ‌بهار آزادی طرح جدید امروز به ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه دربازار امروز اعلام شد. قیمت سکه برخلاف هفته‌های قبل از روزهای قبل نزولی شده است. قیمت سکه همچنان دربازار کاهش قیمت را تجربه می کند. آخرین قیمت سکه امروز را در ادامه مشاهده کنید.

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی ۱۴میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران امروز  (یکم خرداد ۱۴۰۱ ) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار  تومان، نیم سکه ۸ میلیون و۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۵  میلیون تومان و سکه یک گرمی۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.  

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی به یک هزار و ۸۴۷ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و۳۸۶ هزار تومان معامله می‌شود.

حباب سکه امامی کاهش یافت تا بازار فلز گران بهای داخلی در مدار منطق قرار بگیرد. از نگاه فعالان هر زمان حباب سکه در مسیر نزولی قرار بگیرد، ظرفیت بنیادی برای خرید افزایش پیدا می کند، هر چند که برخی معامله گران ترجیح می دهند که در دوران هیجانی و حبابی در موقعیت خرید قرار بگیرند. به عبارت دیگر بازیگران بزرگ در شرایط حباب محدود، به آرامی خریدهای خود را صورت می دهند ولی نوسان گیران در دوران هیجانی وارد بازار می شوند.

روز دوشنبه حباب فلز گران بهای داخلی تا محدوده ۶ درصد کاهش یافت، حال آنکه سکه روز یک شنبه حباب در محدوده ۹ درصدی قرار داشت. دیروز بهای اونس طلا در بازارهای جهانی رشد یافت و تا محدوده هزار و ۸۳۰ دلار قرار پیش روی کرد. با وجود این رشد،‌ سکه در مسیر افزایشی قرار نگرفت و به سوی مرز ۱۴ میلیون تومانی عققب نشینی کرد.

از نگاه برخی فعالان، عقب نشینی فلز گران بهای داخلی در روز دوشنبه می تواند نشان دهنده تغییر انتظارات معامله گران باشد. در واقع افت روز گذشته می تواند در روز جاری ادامه پیدا کند و به زیر مرز ۱۴ میلیون تومانی برود. این اتفاق از این جهت در میان معامله گران جدی گرفته شد که دیشب در بازار پشت خطی، سکه تا محدوده ۱۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان عقب نشینی کرد. فلز گران بهای داخلی در صورتی در روز جاری افزایشی خواهد شد که دلار به بالای محدوده ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان برود.

از نظر برخی از تحلیلگران رشد قیمت دلار در بازار های همسایه و تهران و از طرفی پیشروی قیمت درهم موجب خوش بینی سکه بازان شده بود. این دسته از معامله گران معتقدند در صورتی که اسکناس آمریکایی امروز در مسیر روز گذشته باقی بماند و رشد را تجربه کند قدرت معامله گران افزایشی بیشتر خواهد شد و حتی می توان انتظار رسیدن سکه به محدوده ۱۳میلیون ۸۰۰ هزار تومان را داشت.

با این حال ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن در بازار تفاوت چشمگیری دارد و حتی به بیش از ۸۰۰ هزار تومان هم می رسد. حباب سکه در محدوده ۶ درصد بود.

در بازار پشت خطی هم شب گذشته قیمت سکه نسبت به روز شنبه پایین آمد و با ۱۳ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان مبادله شد که از نظر برخی از معامله گران می تواند نشانه نزول در بازار امروز باشد. به باور فعالان بازار سکه، عقب نشینی موقت معامله گران فلز گران بهای داخلی به دلیل کاهش قیمت دلار بود. دلار دیشب نه تنها محدوده ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان را از دست داد که به زیر محدوده ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان رفت.

 پیش بینی مهم از قیمت دلار در روزهای آینده

علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی بیان کرد: انتظار می‌رود طلا از دیدگاه انس جهانی باتوجه به افزایش نرخ بهره دلار بین ۱۸۷۰ تا ۱۹۳۰ دلار بتواند نوسان داشته باشد.

او درمورد قیمت سکه ادامه داد: از آن سمت در بازار داخلی نیز سکه امامی در محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۱۳ میلیون ۳۰۰ هزار تومان می‌تواند نوسان داشته باشد مگر اینکه اخبار برجامی تاثیر یکباره‌ای بر آن بگذارد.

این کارشناس درمورد قیمت طلای داخلی نیز بیان کرد: هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز می‌تواند در محدوده کانال یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نوسان داشته باشد.

در میدان فردوسی درباره قیمت دلار معامله‌گران به یک پدیده‌ای اشاره می‌کنند، به گفته آن‌ها بازار سه‌شنبه تا حدی شلوغ شد البته منظور از شلوغی حضور معامله‌گران نبود بلکه حضور عوامل انتظامی بود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه