ارسال به دیگران پرینت

آبله میمونی | سازمان جهانی بهداشت

آبله میمونی جهان را درگیر کرد! | هشدار جدی سازمان بهداشت جهانی

بنابر تازه‌ترین آمار ارائه شده از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO) تاکنون بیش از ۵۵۰ مورد تایید شده آبله میمونی گزارش شده است.

آبله میمونی جهان را درگیر کرد! | هشدار جدی سازمان بهداشت جهانی

همچنین "مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری از امراض" اعلام کرده است که تا روز سه شنبه گذشته ابتلای ۳۲۱ نفر به آبله میمونی در ۱۲ کشور عضو اتحادیه اروپا تایید شده است.

مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر گفته بود که شیوع آبله میمونی در اروپا از اواسط آوریل آغاز شده و از طریق تماس نزدیک و فیزیکی در رویدادهای بزرگ یا مهمانی ها گسترش پیدا کرده است.

وی از دولت ها و مراکز پزشکی خواست که بیماران را قرنطینه کنند، افراد در تماس با آنها را ردیابی نمایند و مراکز درمانی را به دانش و ظرفیت تشخیص این بیماری مجهز کنند تا شناسایی، بررسی و تایید موارد ابتلا به سرعت انجام شود.

بنابر گزارش تلویزیون ملی ژاپن (ان‌اچ‌کی)، او همچنین از برگزارکنندگان رویدادها خواست که به شرکت کنندگان در مورد خطرات ابتلا به این بیماری اطلاع رسانی کنند.

در حالی که آبله میمونی عمدتاً در مناطق جنگل های بارانی و استوایی مرکز و غرب آفریقا یافت می شود اما اخیرا به طور فزاینده‌ای در کشورهای غیر بومی نیز شناسایی شده است.

آبله میمونی یک بیماری ویروسی نادر است که معمولا از حیوانات به انسان منتقل می شود و در برخی از کشورهای آفریقایی بومی است. این بیماری می تواند از طریق ترشحات بدن، قطرات تنفسی و سایر مواد و اشیاء آلوده منتقل شود. این بیماری معمولا منجر به بروز تب، بثورات پوستی و ورم غدد لنفاوی می شود.

اولین مورد ابتلا به آبله میمونی در خارج از آفریقا هفتم ماه مه در انگلیس تایید شد و از آن زمان، موارد دیگری در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی و همچنین استرالیا گزارش شده است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه