ارسال به دیگران پرینت

آلودگی هوا | آلودگی هوا تهران | شهردای

مقصر آلودگی هوای تهران کیست؟| شهرداری دغدغه تحریم‌ها را ندارد

بابایی در مورد کاهش وسایل نقلیه عمومی و احتمال آلودگی هوا بسیار زیاد در زمستان توضیح داد: ما در دوره مدیریتی این شورا کاهش تعداد وسایل نقلیه عمومی نداشتیم اما برای افزایش تعداد آنها برنامه داریم.

مقصر آلودگی هوای تهران کیست؟| شهرداری دغدغه تحریم‌ها را ندارد

مهدی بابایی، نائب رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در خصوص شرایط گرد و خاک در هوای تهران گفت: متاسفانه گرد و غبار منشاء داخلی ندارد و این حوزه را باید دیپلماسی خارجی به آن رسیدگی کند. چون منشاء داخلی نیست شورا و شهرداری نمی‌تواند اقدامی صورت دهد. انتظار ما این است که وزارت خارجه در حوزه دیپلماسی آب و محیط زیست اقداماتی را انجام دهد. 

 

بابایی در مورد کاهش وسایل نقلیه عمومی و احتمال آلودگی هوا بسیار زیاد در زمستان توضیح داد: ما در دوره مدیریتی این شورا کاهش تعداد وسایل نقلیه عمومی نداشتیم اما برای افزایش تعداد آنها برنامه داریم. بیش از ۳۷ درصد بودجه شورای شهر برای سال ۱۴۰۱ به حوزه حمل و نقل انتقال پیدا کرده است. شورای شهر هم بضاعت بیشتری برای تخصیص بودجه برای حمل و نقل عمومی نداشته است. 

 

نایب رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چه میزان تحریم‌ها در کمبود وسایل نقلیه عمومی اثرگذار بوده است؟ گفت: شهرداری تهران بر اساس بودجه‌ای که ما تصویب کردیم، می‌تواند وسایل حمل ونقل عمومی تهیه کند. شهرداری دغدغه آنچنانی در حوزه تحریم ندارد. 

 

بابایی در ادامه تصریح کرد: البته شهرداری پیگیر است که از بحث اعتبارات دولتی و بحث تهاتر جدا از بودجه شهرداری تهران استفاده کند. صرفاً شهرداری نمی‌تواند با بودجه تعیین شده شورا کار را پیش ببرد. آقای زاکانی پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد تا از طریق دولت اعتباراتی را برای شهرداری جذب کند. در حوزه تهیه وسایل نقلیه عمومی بیشتر دغدغه ما تامین منابع است تا تحریم‌. 

 

بابایی در پایان گفت: بدون شک تا زمستان شرایط حمل و نقل عمومی بهتر می شود اما نمی‌توان گفت که در این یک سال تحول شگرفی صورت می‌گیرد.

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      آقا 12سال پیش وانت من را خوابودن گفتند هوای تهران را آلوده کردی نکنه من مقصرم البته جریمشو دادم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه