ارسال به دیگران پرینت

کتاب | کتابخانه | برگرداندن کتاب به کتابخانه

اقدام عجیب یک مرد | برگرداندن کتاب به کتابخانه پس از چهل سال!

مردی پس از چهل سال کتابی را که امانت گرفته بود به دبستان خود بازگرداند.

اقدام عجیب یک مرد | برگرداندن کتاب به کتابخانه پس از چهل سال!

برگرداندن کتاب به کتابخانه پس از چهل سال!

مردی پس از چهل سال کتابی را که امانت گرفته بود به دبستان خود بازگرداند

پی‌یر فازالاری که در میشیگان زندگی ‌می‌کند، کتابی را که بیش از 40 سال پیش از دبستان خود امانت گرفته بود بازگرداند. این مرد کتاب را که مجموعه‌ای به اسم شبدر بود از جعبه قدیمی‌ای که در زیرزمین خانه پدر و مادرش بود پیدا کرد.

پی‌‌یر این کتاب را زمانی که کلاس دوم بود از مدرسه ابتدایی درسدن بیرون آورد و حالا در زمانی دوباره این کتاب را پیدا کرده که دو دخترش در همان مدرسه درس می‌خوانند. او می‌خواست کتاب را برای دخترانش بخواند که فهمید کتاب مال او نیست.

پی‌یر به انجمن مدرسه گفت: «کتاب قدیمی را از جعبه درآوردم و فکر کردم کتاب خودم است. وقتی صفحه اول آن را باز کردم مُهر مدرسه ابتدایی‌ام را دیدم. آن‌وقت بود که فهمیدم وقتی دوم دبستان بودم این کتاب را به امانت از کتابخانه مدرسه قرض گرفتم و هرگز آن را پس نداده‌ام. به خاطر همین فکر کردم دوباره آن را به مدرسه برگردانم.»

مدیر دبستان از اقدام این پدر تشکر کرد و گفت که از اینکه پدر دو کودک وقت خود را به کتاب خواندن برای کودکانش می‌گذراند بسیار خوشحال است.

مدیر گفت: «من به او گفتم که دقیقاً نمی‌دانم جریمه بازگشت یک کتاب بعد از 40 سال چقدر است. به شوخی به او گفتم که باید حساب کنم و به شما بگویم. بعد با همکاران تصمیم گرفتیم که به جای جریمه برای کارمندان مدرسه شیرینی بخرد.»

مدرسه درسدن عکسی از پی‌یر و دو دخترش را به همراه کتابی که پس آورده بود در شبکه‌های اجتماعی گذاشت. اخیراً یک کتابخانه بریتانیایی اعلام کرد کتابی که بیش از 60 سال پیش به امانت گرفته شده بود، پس از پیدا شدن آن در کرواسی به کتابخانه بازگردانده شد.

پیدا شدن کتاب‌هایی که سال‌ها پیش امانت گرفته شده عجیب نیست، اما اقدام این پدر در پس‌آوردن کتاب و بازگرداندن آن به کتابخانه مدرسه ابتدایی‌اش جالب و تحسین‌برانگیز بود.  

 

(استفاده از مطالب اختصاصی ۵۵آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : 55 آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه