ارسال به دیگران پرینت

حقوق بازنشستگان

چرا حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف نمی شود؟

بلاتکلیفی بازنشستگان تامین اجتماعی در حالی ادامه دارد که سازمان حقوق کارکنان خود را براساس افزایش دستمزد جدید و مصوبه شورای عالی کار پرداخت کرده است.

چرا حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف نمی شود؟

کریم صادق زاده تبریزی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور به ویژه جامعه بازنشستگان که اکنون به بخش مهمی از قشر محروم تبدیل شده‌اند، گفت: پس از تصویب افزایش حقوق بازنشستگان و مدنظر قرار دادن افزایش ۲۵درصدی همسان‌سازی حقوق آنان از سوی هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی و ارسال آن به هیأت دولت برای تصویب نهایی انتظار می‌رفت سازمان تامین اجتماعی دست روی دست نمی‌گذاشت و به طور جدی پیگیر تصویب این مصوبه بود.

وی گفت: ارسال این مصوبه به هیأت دولت به خوبی نشان می‌دهد که تامین اجتماعی خود بر اجحافی که بر قشر بازنشسته شده، آگاهی کامل دارد اما با فرصت‌سوزی نشان داد به فکر صاحبان اصلی این مجموعه که بازنشستگان و کارگران که همان بازنشستگان آینده هستند، نیست.

 

صادق زاده اظهار داشت: بلاتکلیفی بازنشستگان تامین اجتماعی در حالی ادامه دارد که سازمان حقوق کارکنان خود را براساس افزایش دستمزد جدید و مصوبه شورای عالی کار پرداخت کرده است.

تکلیف بازنشستگان کارگری چه شد؟

از سوی دیگر مستمری‌بگیران کشوری و لشگری هم حقوق فروردین ماه خود را با افزایش تصویب شده، دریافت کرده‌اند و در این میان تنها تکلیف بازنشستگان کارگری معلوم نیست.

به گفته وی؛ دولت و مجلس در سال‌های گذشته با عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، آنان از حقوق حقه خود محروم کرده‌اند. آنهم از حقوقی که طی ۳۰ سال، با کسر مبالغی از دستمزد و در قالب حق بیمه در این سازمان به امانت گذاشته‌اند.

 
 

نائب رییس هیئت مدیره کانون بازنشستگان آذربایجان شرقی در ادامه گفت: بیمه‌شدگان شاغل و بازنشسته درواقع کارفرمای تامین اجتماعی و تمامی کارکنان سازمان تامین اجتماعی هستند، بنابراین چرا به ولی نعمتان این مجموعه جفا می‌شود؟

جسارت شهردار تهران در پرداخت حقوق کارکنان اتوبوسرانی یک شبه قابل تقدیر است

وی با اشاره به اینکه برای تعیین تکلیف و پرداخت حقوق بازنشستگان حتی یک جلسه هم زیاد است زیرا قوانین صراحت داشته و تکلیف روشن است، گفت: تامین اجتماعی در شرایطی که هنوز دولت مصوبه را تصویب نکرده، بازهم خیلی کارها می‌توانست انجام دهد. می‌توانست حتی بخشی از بدهی را به صورت علی‌الحساب پرداخت کند. به اعتقاد من جسارت شهردار تهران در پرداخت حقوق کارکنان اتوبوسرانی آنهم یک شبه قابل تقدیر است.

رییس کانون کارگران بازنشسته تبریز گفت: حقوق بازنشستگان بر اساس مواد ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی می‌بایست به تبع مصوبه افزایش دستمزد شورای عالی کار، افزایش یابد و این کار باید در کمترین فرصت اداری صورت می‌گرفت اما هنوز به پایان دومین ماه سال جدید رسیده‌ایم با این حال هنوز اقدام عملی دیده نشده است.

وی با تأکید بر اینکه تاخیر در تصویب نهایی و ابلاغ آن در این شرایط تورمی شدید، قشر بازنشسته را با مشکلات بیشتری روبرو کرده است، تصریح کرد: قطعا عده‌ای با سنگ‌اندازی در تصویب این مصوبه دل دشمنان انقلاب را شاد می‌کنند.

صادق زاده با بیان اینکه ما کارگران و بازنشستگان اگر تا دیروز با مشکل آموزش، تفریح و مسافرت مواجه بودیم اکنون با این تورم موجود نگران نان سفره‌هایمان هستیم، گفت: انتظار می‌رود هرچه زودتر مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان ابلاغ و اجرایی شود تا بخشی از آلام آنان تسکین یاید چراکه هنوز مشکلات دیگری از این قشر در سایر بخش‌ها از جمله درمان و بیمه تکمیلی، گرانی دارو، مسکن و ده‌ها موضوع دیگر بلاتکلیف مانده است.

منبع : وقت صبح
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      زشته اینجور برخورد با فقرا ایخدا

    • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

      با سلام چون اقای زاکانی قمی هستند

    • حمید رضا ارسالی در

      انگار میخواهند صدقه بدهند خیلی تو اعصاب ما بازنشسته ها رفته اند صبر هم با این گرانی ها زمانی دارد اجاره خانه بالا همه مواد خوراکی چند برابر نمیدونم چرا هیئت دولت تصویب نمیکند کانونهای بازنشستگی باید اجازه اعتراض در خیابان را بگیرند البته این کار دشمن شاد کن است دولت باید به اینها فکر کند

    • ناشناس ارسالی در

      مادر...ها!

    • بازنشسته ارسالی در

      مدیرعامل بی سواد و بی لیاقت سازمان تامین اجتماعی فکر میکنه با دسته کورها طرفه . جمع کن این خيمه شب بازی رو آقای مدیرعامل و وزیر دروغگوی کارو رفاه اجتماعی. همش دارین مردم و بازی میدین .

    • ناشناس ارسالی در

      جالب است کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری که مستقیم ازخزانه دولت وپول نفت مردم تغذیه میکنند حقوق خود را کامل دریافت کرده‌اند ولي بازنشستگان تامین اجتماعی که حقوقشان ربطی به خزانه دولت ندارند هنوز بلاتکلیف هستند. اقایان وزرا و نمایندگان مجلس میلیاردی حقوق میگیرند وعین خیالشان نیست که جندر غاز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را تصویب کنند اصلا به دولت چه مربوط است که در کارسازمان تامین اجتماعی دخالت میکند الان دوماه ازسال می‌گذرد ولی هیچ خبری از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیست. خدا لعنت کند کسانی که دارند دراین مورد کوتاهی وکارشکنی میکنند ما که حلال نخواهیم کرد این ظلمی که دارد به ما بازنشستگان تامین اجتماعی می‌شود

    • ناشناس ارسالی در

      بازنشستگان فلک زده دلتون را صابون نزنید تصویب دولت بهانه است مجلس مگه نگفت که حقوقهای بازنشستگان اضافه بشه تورم ایجاد میکنه پس دروغه دولت این ماه و آن ماه میکنه تصویب نخواهد کرد از آن گذشته مگه بودجه تأمین‌اجتماعی را از کی دولت تامین میکنه که تصویبش هم دست اون باشه...

    • ناشناس ارسالی در

      والا مابازنشستگان قصدبی احترامی نداریم که بخوایم خدای ناکرده توهینی به کسی کنیم ولی تواین شرایط گرانی ماهم ازحق خودمان دفاع میکنیم وهرکسی که قصدآزارواذیت قشربازنشسته روداره خداازش نگذره

    • ناشناس ارسالی در

      برادران همه مدیران و وزیر کار و نمایندگان مجلس این قدر شکم هایشون را با پول حرام پر کرده اند همه بازنشستگان و رن و بچه ها شون اگر بمیرند هم این افراد کک شون هم نمی گزه خیلی هم خوشحال می شوند تنها راه آن است که حقمان را باید از گلوی این نا بارد های ظالم بطور بکشیم بیرون این ها نه خدا نه پیغمبر و نه امام به هیچ چیزی به جز پول اعتقادی ندارند و دین مبین اسلام را نیز برای خودشان دکان بار کردند وای اعتقادات مردم هم بازی کردند و ابروی امامان و پیامبران را نیز برده اند اگر عدالت این است که یک عده ازپول ما برآب خودشان و کارمندان شان و همه و همه پرداخت کرده اند که همه آنان بالای 10یا15میلیون در بافتی داشتند ولی در یافتی ما مستمری بگیران 1و 2و آخرش 3تومان در یافتی داریم دولت اندازه دو برابر حقوق ما به کارمندانش اضافه حقوق پرداخت کرده است و خود دولت از صندوق ما 500000هزار میلیارد برداشت کرده و حاضر به پرداخت اش نیست و در این عقبیم که جلوی این بخور نمیر ما را هم بسته است که همه ما بزودی به هلاکت برساند.ودر جلوی تریبون ها داد از معشیت کارگران میزند ولی ما نمی دانیم چرا این قش مدیران وجدان درد ندارند چون خداوند مهر باطل به قلب سنگ شان زده است و هیچ موقعه اصباح نمی شوند.

    • ابوالفضل رضاییچون ارسالی در

      چون آقایان نمایندگان وهئیت دولت وخود رئیس جمهور میخواهند اقتدار شون به ما بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی به ملت جهان نشان بدهند واز ما بازنشستگان بی کس وکار تر توی دنیا نیست وقت مجردی برنامه کودک و زیر باشه وبله قربان گو ومدیرعامل تامین اجتماعی اختلاسگر وبله قربان باشند هیچ وقت نمیتوانند جلو ظلم وستم رئیس جمهور قد علم کنند

    • Mn ارسالی در

      چ حساب کتاب نداره

    • ناشناس ارسالی در

      لعنت خدا بر کسانیکه بخواهند حق بازنشسته را ضایع کنند مگر رسول خدا کارگر راتکریم نکرد چرا شما ادعای اسلامیت میکند حقوق این قشر ضعیف جامعه نادبده میگبرید اقای رییسی 4سال ریاست شما مثل برق میگذرد اندکی فکر کن وازخدا وقیامت بترس

    • مبینا ارسالی در

      ۴روز دیگه خودتون بازنشسته میشید خدا حواسش هست بدتر ازین سرتون میاره ، خدا جای حق نشسته .. الهی آمین

    • رضا ارسالی در

      با سلام مدیر عامل فعلی خیلی بی عرضه تر از این حرف است که بتونه چنین بار به این بز یکی را به سر انجام برساند آن دکتر سالاری بود دل جیگر داشت و تمام حرفا را به کرسی می نشاند از حقه تمام بازنشسته هادفاع میکرد چراغ موشی برداریم بریم؟ دنبال سلاری

    • ناشناس ارسالی در

      مرگ بر دزد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه