ارسال به دیگران پرینت

بشقاب پرنده

فوری | تایید رسمی بشقاب پرنده‌ها در کنگره آمریکا | اعلام آمار رسمی

فضایی‌ها به ملاقات ما می‌آیند؟

فوری | تایید رسمی بشقاب پرنده‌ها در کنگره آمریکا |
 اعلام آمار رسمی

تایید رسمی بشقاب پرنده‌ها در کنگره آمریکا

دو مقام ارشد اطلاعات دفاعی ایالت متحده روز سه‌شنبه ۱۷ مه (۲۷ اردیبهشت) در نخستین جلسه استماع عمومی کنگره درباره اجرام پرنده طی نیم قرن گذشته، از عزم پنتاگون برای مشخص کردن منشا «پدیده‌های هوایی ناشناس» خبر دادند.

بر این اساس، مقرر شد که پنتاگون منشاء آنچه که دولت آمریکا آن را «پدیده‌های هوایی ناشناس» می‌نامد و عموماً به عنوان «بشقاب پرنده» شناخته می‌شود، مشخص کند.

رونالد مولتری، معاون وزیر دفاع در امور اطلاعات و امنیت، و اسکات بری، معاون مدیر اطلاعات نیروی دریایی، ۱۱ ماه پس از گزارشی مبنی بر مستندسازی بیش از ۱۴۰ مورد از پدیده‌های هوایی ناشناس که خلبانان نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا از سال ۲۰۰۴ آنها را مشاهده کرده‌اند، به عنوان بخشی از این روند در مقابل یکی از کمیته فرعی نمایندگان آمریکا به ریاست آندره کارسون، نماینده دموکرات ایالت ایندیانا حاضر شدند.

آقای بری، معاون مدیر اطلاعات نیروی دریایی آمریکا، اذعان کرد که برخی از مشاهدات از پدیده‌های هوایی ناشناس را مقامات آمریکایی «نمی‌توانند توضیح دهند.» وی گفت در این موارد گزارش شده، داده‌های بسیار کمی برای توجیه معقولانه آنها، وجود داشت.

هرچند آقای بری افزود: «تعداد کمی از موارد وجود دارد که داده‌های بیشتری از آنها در اختیار داریم که تجزیه و تحلیل‌های ما به سادگی نتوانسته تصویر کاملی را از آنچه اتفاق افتاده را ترسیم کند.»

آقای بری گفت هیچ شواهد مادی در دست نیست که نشان دهد منشاء آنها چیزی «غیر زمینی» باشد.

رونالد مولتری، معاون وزیر دفاع در امور اطلاعات و امنیت، که اخیر بر روی تحقیقات پدیده‌های هوایی ناشناس در پنتاگون نظارت می کند، در این جلسه گفت: «ما می‌دانیم که اعضای نیروهای نظامی ما با پدیده‌های هوایی ناشناس مواجه شده‌اند و از آنجایی که پدیده‌های هوایی ناشناس خطرات بالقوه ایمنی پرواز و امنیت عمومی را به همراه دارد، متعهد به تلاش برای تعیین منشاء آنها هستیم.»

آقای بری در این جلسه دو کلیپ ویدیویی از پدیده‌های هوایی ناشناس پخش کردند که در یکی از آنها ویدیوی اشیای مثلثی شکل چشمک زن در آسمان شب بود. بعدها مشخص شد که این از مصنوعات بصری نوری هستند که از عینک‌های دید در شب عبور می‌کنند. ویدیوی دوم شیء براق و کروی شکلی را نشان می‌داد که از پشت پنجره کابین هواپیمای نظامی عبور می‌کرد.

آقای بری در مورد شیء دوم گفت که «هیچ توضیحی برای این که این شیء خاص چیست، ندارم.»

سال گذشته وزارت دفاع آمریکا گزارشی منتشر کرد که خاطرنشان می‌کند از سال ۲۰۰۴ به این سو ۱۴۴ گزارش در مورد مشاهده شیء ناشناس پرنده وجود دارد اما همه این موارد غیرقابل توضیح هستند. این نهاد تابستان سال گذشته گروه ویژه پدیده‌های هوایی ناشناس را تأسیس کرد تا گزارش‌های به دست آمده در این خصوص را بررسی کند.

به نوشته خبرگزاری سی‌ان‌ان، قانون‌گذاران و پرسنل اطلاعاتی و نظامی که روی پدیده‌های هوایی غیرقابل توضیح کار می‌کنند، بیش از آن که نگران بازدید بیگانگان فضایی یا فرازمینی‌ها از زمین باشند، از بابت احتمال آزمایش نوعی فناوری نسل بعدی ناشناخته در آمریکا توسط دشمن خارجی، بدون اطلاع ایالات متحده نگران هستند.

‍ مقام های بلندپایه اطلاعات دفاعی‌ ارتش‌ آمریکا پس از گذشت بیش از ۵۰ سال، توضیحاتی درباره اشیاء پرنده ناشناس "یوفو" در اختیار هیئتی از کنگره آمریکا قرار دادند. 

به گزارش رویترز؛ نشست کمیته فرعی اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، ۱۱ ماه پس از آماده شدن مجموعه ای از اطلاعات و اسناد مشاهدات خلبانان نیروی هوایی ارتش آمریکا از ۲۰۰۴ به این سو در باره بیش از ۱۴۰ مورد آنچه که دولت آمریکا به صورت رسمی پدیده های ناشناس پرنده " می‌نامد، برگزار شد.

رونالد مولتیر معاون وزارت دفاع در امور اطلاعات و امنیت و اسکات برای معاون سازمان اطلاعات نیروی دریایی امریکا، پس از شهادت علنی در این نشست به صورت محرمانه در این باره توضیح داد. 

این گزارش ژوئن گذشته (۲۰۲۱) بر پیامدهای احتمالی این پدیده برای امنیت ملی و ایمنی هوانوردی ایالات متحده متمرکز شده و به واژه مشهورتر و رایج تر آن به نام "یوفو" که از سالیان گذشته با ذهنیت فضاپیماها و سفینه های موجودات بیگانه همراه بوده، اشاره نکرده است. 

هر چند این مجموعه، برخی تصاویر ویدیویی از اشیاء مرموز پرنده را در بر می‌گیرد که پیش از این توسط پنتاگون انتشار یافته و بدون داشتن هرگونه ابزار و تجهیزات قابل مشاهده پیشرانه یا هوانوردی، سرعت و قابلیت تغییر مسیر فراتر از فناوری شناخته شده کنونی هوانوردی داشته اند. حاضران در نشست روز سه شنبه، یافته های گردآوری شده در دفتر مدیر سازمان اطلاعات ملی و یک کارگروه نیروی دریایی را که پنتاگون در ۲۰۲۰ تشکیل داد، دوباره بررسی کردند. 

آدام شیف رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان در هنگام اعلام برگزاری این نشست، گفت که شهروندان ایالات متحده، شایسته شفافیت کامل هستند. 

در تجزیه وتحلیل های دفاعی و اطلاعاتی گنجانده شده در این ارزیابی، هیچ گونه یافته ای در باره منشا هر یک از این ۱۴۴ مشاهده ارایه نشده به جز یک مورد که به یک بالن بزرگ در حال سقوط اشاره شده است. 

کارگروه نیروی دریایی تهیه کننده این گزارش، در ماه نوامبر با یک سازمان تازه در وزارت دفاع به نام گروه هماهنگ سازی شناسایی و مدیریت اشیاء پروازی، جایگزین شد که زیر نظر مولتیر فعالیت می‌کند. 

گزارش سال گذشته هیچ استنتاجی نکرده و تنها گفته است که شاید مشاهده این پدیده های پروازی، توضیح و علت های گوناگونی داشته باشند. برای تصمیم گیری و به نتیجه رسیدن در باره اینکه آیا این پدیده ها نوعی سامانه پروازی مرموز ساخت یک نهاد سری یا بازرگانی وابسته به دولت ایالات متحده باشد، یا یک قدرت بیگانه مانند چین یا روسیه، به داده ها اطلاعات و تجزیه و تحلیل بیشتری نیاز وجود دارد. 

حجم ویدیو: 7.48M | مدت زمان ویدیو: 00:00:27
منبع : سهند ایرانمهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • علی ارسالی در

      چرا فضایی‌ها همیشه طرف شهرهای آمریکا می رن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه