ارسال به دیگران پرینت

تنبلی

با انجام این ۱۰ کار از تنبلی دور‌ می‌شوید | راهکارهای ساده برای کنار گذاشتن تنبلی

اگه هیچکدوم از این کارها براتون جواب نداد، روی یک صندلی بشینید و برای مدتی سعی کنید هیچ کاری نکنید، به زودی میبینید که تحملش رو حتی برای نیم ساعت ندارید بلند میشوید تا کاری انجام بدهید

با انجام این ۱۰ کار  از تنبلی دور‌ می‌شوید | راهکارهای ساده برای کنار گذاشتن تنبلی

۱۰ راهکار برای کنار گذاشتن تنبلی:

۱- کارو از هر نقطه ای که براتون راحت تره شروع کنید، چون همین که قدم اولو بردارید نصف راهو رفتید. ادامه بدید، وقتی ذهن درگیر انجام کاری بشه براش سخته اونو نصف کاره رها کنه.

۲- مقدماتو اماده کنید مثلاً اگه می خواید درس بخونید کتابی که قراره بخونیدشو بذارید روی میزتون و محل انجام کارتونو مرتب کنید. اینطوری هرموقه نگاهتون به میزتون میوفته یادتون میاد باید اون درسو بخونید.

۳- موقعیت روانیتونو شناسایی کنید، قبل انجام هرکاری انرژی روانیتونو تقویت کنید، این کار می تونه یکم استراحت، خوردن غذای مورد علاقتون یا هرکاری که ازش انرژی می گیرید باشه.

۴- خودتونو مجبور نکنید، به جای استفاده از کلمه باید، به مزایای منطقی کاری که قراره انجام بشه فکر کنید، ضمیر ناخوداگاه شما از حس تحکم و اجبار بیزاره.

۵- افکار منفی رو از خودتون دور کنید، داشتن انتظارات بیش از حد از خودتون یا داشتن افکار مثبت غیر واقع بینانه می تونه تنبلی رو تشدید کنه، برنامه روزانتونو خیلی شلوغ نکنید، فهرست کارایی که باید بکنید رو بیشتر از ظرفیت جسمی خودتون در نظر نگیرید. اگه خیلی ظرفیتتون پایینه می تونید کم کم کارایی که باید بکنید رو به لیست اضافه کنید، مثلاً یه روز دوتا کار، و روز بعدی سه تا.

۶- به لذت پایان کار فکر‌کنید. به این فکر‌کنید که اگه کاریو که همش دارید به تعویق میندازید و باید دوماه دیگه انجام بدید، همین الان شروع کنید به انجام دادن ذهنتون تو این دو ماه راحت تره.

 ۷- کاری که شروع می کنید رو تموم کنید.اگه خسته میشید استراحت کوتاه داشته باشید، اما کار و نصف نیمه رها نکنید. هیچ چیز خسته کننده تر از ناتمام گذاشتن کارها نیست. اما وقتی تمومش می کنید موجی از انرژی و اعتماد به نفس به سراغتون میاد و ازش می تونید به عنوان انگیزه برای انجام دادن کارتی دیگتون استفاده کنید.

۸- بعد انجام دادن هرکاری به خودتون جایزه بدید، هرچیزی که بهتون حس خوب میده. در این صورت ذهن شما میدونه بعد تموم شدن هرکاری اتفاق خوب میوفته برای همین کارهارو با انگیزه انجام میده.

۹- هدف های کوچیک داشته باشید، اهداف بزرگ وقتی محقق می شن که به مجموعه ای از اهداف کوچیک تبدیل شن.

۱۰- اگه هیچکدوم از این کارها براتون جواب نداد، روی یک صندلی بشینید و برای مدتی سعی کنید هیچ کاری نکنید، به زودی میبینید که تحملش رو حتی برای نیم ساعت ندارید بلند میشوید تا کاری انجام بدهید

 

 

 

منبع : ژوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه