ارسال به دیگران پرینت

جدیدترین روش‌های درمان افتادگی پلک

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی امروزه در اکثر کشورهای جهان به جهت درمان و یا زیبایی انجام می‌گیرد. از مواردی که افراد به جراحی پلک روی می‌آورند شل شدن پوست و تجمع آن به صورت چین و چروک در پشت پلک می‌باشد.

جدیدترین روش‌های درمان افتادگی پلک

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی امروزه در اکثر کشورهای جهان به جهت درمان و یا زیبایی انجام می‌گیرد. از مواردی که افراد به جراحی پلک روی می‌آورند شل شدن پوست و تجمع آن به صورت چین و چروک در پشت پلک می‌باشد. هم چنین ممکن است در برخی افراد پوست اضافی پشت پلک، سبب سنگینی شده و در بینایی آن‌ها اختلال ایجاد کند. یکی از دیگر دلایل انجام جراحی بلفاروپلاستی، پف و ورم پشت چشم در برخی از خانم‌ها و آقایان می باشد که ممکن است به صورت مادر زادی باشد. جدید ترین روش‌ های جراحی زیبایی پلک، در دنیا و هم‌چنین کشور ما در حال انجام است تا زیبایی و راحتی هرچه بیشتر را برای شما رقم بزند.

ما در این مطلب سعی داریم تا شما را با انواع جراحی‌ها و روش‌های رفع افتادگی پلک آشنا کنیم تا اگر قصد انجام آن را دارید با آگاهی کامل به سوی زیبایی بیشتر گام بردارید.

مهم ترین دلایل افتادگی پلک چشم

افتادگی پلک چشم به عارضه‌ای گفته می شود که بنا به هر دلیلی پلک بالا به سمت پایین آمده و بخشی از عنبیه را می‌پوشاند و به این ترتیب بینایی با مشکل مواجه می‌شود. البته در برخی موارد تشخیص افتادگی پلک دشوار می‌شود.

این مسئله ممکن است به دلایل ژنتیکی و یا هشداری از یک بیماری جدی باشد. برای مثال در بیماری ام اس به دلیل اختلال در عصب‌ها و تحت تاثیر قرار گرفتن عضله، افتادگی پلک اتفاق می‌افتد و معمولا از اولین علامت‌های این بیماری می‌باشد.

اختلال در عملکرد اعصاب بدن و یا عضلات از دیگر دلایل افتادگی پلک چشم است اما علت آن در عمده افراد بالا رفتن سن آن ها می‌باشد. ضخامت پوست پلک این افراد به مرور کمتر می‌شود و به دلیل نیروی گرانش زمین و یا فشار پوست از بالا دچار افتادگی می‌شوند.

افتادگی پلک در خانم‌ها و آقایان جوان نیز دیده می‌شود و ممکن است به علت استفاده از لنز و یا گذاراندن یک دوره بیماری و ... رخ دهد. خوشبختانه می‌توان با روش جدید بلفاروپلاستی، این مشکل را حل کرد.

روش های درمانی کلینیکی افتادگی پلک چشم

پس از تشخیص افتادگی و تصمیم به جراحی آن، حال باید با یکی از روش‌های درمانی افتادگی پلک این مسئله را حل کنید. خوشبختانه شیوه‌های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد و تشخیص آن بسته به علت بروز افتادگی و تشخیص پزشک دارد. ما در ادامه به توضیح هر یک از این روش ها خواهیم پرداخت.

پلکسر – درمان افتادگی پلک چشم

پلکسر یکی از روش‌هایی است که برای رفع افتادگی پلک انجام می‌شود و بدون جراحی و ایجاد زخم است. در این روش به کمک دستگاهی که در انتها به سری سوزنی شکلی ختم می‌شود، ماده‌ای به نام پلاسما را به پوست پلک تزریق می‌کنند. که سوراخ‌هایی کوچک و دایره‌ای شکل در بخش‌هایی از پلک که لازم است به وجود می آورد.

 پلاسما موجب انقباض عضلات پلک می‌شود و در لایه‌های زیرین تولید کلاژن را تحریک می‌کند. به این ترتیب بدون اینکه سبب نازک شدن پوست پلک شود افتادگی آن را رفع و چشم را لیفت می‌کند.

پلکسر توسط پزشک متخصص در مدت زمان یک ساعته انجام می‌گیرد و در یک جلسه به پایان می‌رسد. پس از انجام آن تا دو روز پلک‌ها را خیس نکنید و از قرار گیری در برابر نور خورشید خودداری کنید. دارو و پماد تجویز شده توسط پزشک را به موقع استفاده کنید تا سرعت بهبودی افزایش یابد. به هیچ عنوان به زخم‌های ایجاد شده دست نزنید و اجازه دهید تا جوش‌ها خود به خود کنده شوند.

4-2

تزریق ژل به پلک

در این روش به تشخیص پزشک مقدار مشخصی از ژل که می تواند پلی ساکارید و یا اسید هیالورونیک باشد بر پشت پلک تزریق می شود. تزریق ژل مانند پلکسر بدون نیاز به جراحی و بخیه می باشد اما مدت زمان ماندگاری آن حداکثر تا 9 ماه است. پس از این زمان لازم است تا مجدد تمدید شود. در میان ژل هایی که توسط متخصصان تزریق می شود اسید هیالورونیک کمترین میزان حساسیت را برای افراد ایجاد می کند لذا مطلوب تر از سایر مواد می باشد.

مراقب های بعد از انجام تزریق به ماندگاری آن کمک می کند. به پلک های خود دست نزنید و اجازه دهید تا آثار کبودی تزریق کم کم از بین برود. برای تسریع این عمل می تواند از کمپرس یخ استفاده کنید. در چند روز ابتدایی در معرض نور خورشید قرار نگیرید و از نزدیک شدن به لوازم گرمایشی اجتناب کنید. در هنگام خوابیدن سبب فشار آمدن به محل تزریق ژل نشوید. در زمان نقاهت از بلند کردن کالای سنگین خودداری کنید.

رفع افتادگی پلک چشم با تزریق بوتاکس

یکی از روش های درمانی برای افتادگی پلک تزریق بوتاکس می باشد که در آن سمی را با دوز مشخص به قسمت هایی از پلک تزریق می کنند. این سم سبب فلج کوتاه مدت عضله مورد نظر شده و باعث ثابت شدن و کشیده شدن پوست می شود. البته اثر بوتاکس کوتاه مدت است و پس از گذشت 3 الی 4 ماه باید تمدید شود.

بلفاروپلاستی؛ تکنیک دائمی رفع افتادگی پلک

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک، فرایندی است که که طی آن پوست اضافی و گاها مقداری از ماهیچه اطراف پلک برداشته می‌شود و چشم حالت طبیعی و زیباتری را به خود می گیرد. بلفاروپلاستی جراحی سرپایی است و ظرف دو یا سه ساعت انجام می پذیرد و بسته به تشخیص پزشک و هم چنین مدت زمان جراحی، برای بیمار بیهوشی کامل و یا بی حسی موضعی به کار می رود.

همانطور که گفته شد گاهی به دلایل ژنتیکی و یا اکتسابی پوست بالایی چشم سنگین شده و حالت چروکیده به خود می گیرد. به همین دلیل فشاری به پلک وارد می شود که در دید افراد مشکل ایجاد می کند. در ادامه به چگونگی انجام این جراحی خواهیم پرداخت.

جراحی بلفاروپلاستی چگونه انجام می شود؟

 

هنگامی که پزشک قصد داشته باشد پلک بالا را جراحی کند در ابتدا قسمتی از چین طبیعی پلک را باز می‌کند. سپس پوست اضافی را برداشته و در صورت لزوم مقداری از چربی تجمع یافته را نیز بر می‌دارد. در مواردی ممکن است نیاز به اضافه کردن چربی باشد تا پلک حالت طبیعی خود را حفظ کند. در این جراحی به سبب برش در چین‌های طبیعی پوست بالا و پایین پلک، جای بخیه و برش مشخص نمی‌شود.

برای انجام این جراحی باید موارد مراقبتی را به خوبی رعایت کنید تا نتیجه بهتری حاصل شود. بهتر است از چند هفته قبل استعمال دخانیات و داروهای ضد التهاب و ضد انعقاد را قطع کنید. داروهایی که توسط پزشک توصیه شده را به صورت منظم مصرف کنید و رژیم غذایی را رعایت کنید.

پس از جراحی در صورت بروز کبودی از کمپرس یخ استفاده کنید. در زمان خواب کمی بالاتر از سطح زمین قرار بگیرید و از تماس چشم به اطراف خودداری کنید. به هیچ عنوان از لوازم آرایش و لنز استفاده نکنید و سعی کنید به کمک قطره رطوبت چشم‌هایتان حفظ شود.

4-3

بررسی نتایج نهایی و ماندگاری بلفاروپلاستی

پس از انجام جراحی ممکن است تا چند روز اول در اطراف چشم کبودی به همراه ورم مشاهده شود. با رعایت نکات گفته شده و مصرف دارو این عوارض در مدت زمان یک تا دو هفته بهبود می‌یابند. سوالی که برای بسیاری از متقاضیان این جراحی وجود دارد این است که آیا جای بخیه و زخم باقی می ماند؟

همان طور که گفته شد برش جراح در بخش داخلی و چین طبیعی پلک انجام می گیرد. در پلک پایین نیز برش درست در انتهای خط مژه داده می شود و به این ترتیب اثر بخیه مشخص نمی شود. اما پاسخ این سوال می تواند به پزشک جراحی که برمی گزینید و مهارت وی نیز بستگی داشته باشد. البته در صورت بر جای ماندن اثر بخیه و زخم می توانید با لیزر آن را رفع کنید.

از بلفاروپلاستی به عنوان جراحی درمانی پلک به صورت دائمی یاد می کنند چرا که در اغلب موارد نتیجه دلخواه حاصل شده و نیازی به درمان های دیگر نمی باشد.

اما در مواردی نیز ممکن است نتیجه مطلوب حاصل نشود. همانطور که گفته شد مراقبت های قبل و بعد از عمل باید جدی گرفته شود تا افراد مجبور به جراحی مجدد نشوند.علاوه بر آن افزایش سن و مشکلات ژنتیکی می‌تواند سبب افتادگی مجدد پلک شود که با تکرار جراحی می‌توان این مشکل را رفع نمود.

عمل های همزمان با بلفاروپلاستی در کلینیک هلیا

بسیاری از افراد تمایل دارند تا در صورت امکان دو عمل را در یک زمان انجام دهند تا مجبور به گذراندن دو دوره نقاهت نباشند. علاوه بر آن یک بار بی هوش می‌شوند و عوارض آن را از سر می‌گذرانند. یکی از این عمل‌ها کاشت ابرو طبیعی با تراکم بالا می‌باشد که جهت پر پشت کردن ابروی افرادی که دچار ریزش شده‌اند؛ در کلینیک پوست و مو هلیا انجام می‌گیرد. بنابراین افرادی که قصد انجام به بلفاروپلاستی در صورت تمایل می توانند به صورت همزمان با آن کاشت ابرو را نیز انجام دهند.

هزینه بلفاورپلاستی در کلینیک هلیا چقدر است؟

هزینه عمل زیبایی بلفاروپلاستی پلک چشم در مقایسه با سایر روش‌های درمان افتادگی پلک بیشتر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما از 7 تا 20 میلیون تومان متغیر می‌باشد. بسته به خدماتی که از کلینیک و یا جراح دریافت می کنید این هزینه تغییر می کند اما مزیت این جراحی دائمی بودن آن می باشد. برای اطلاع از هزینه جراحی افتادگی پلک و مشاهده نمونه کارها در این زمینه می توانید به سایت کلینیک پوست و مو هلیا مراجعه نموده و یا با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی های لازم را در این خصوص به شما ارائه نمایند.

تماس با ما

خط ویژه: 02179547

همراه: 09122502050

تهران – خیابان کامرانیه شمالی – خیابان تاجیکی – پلاک ۱

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه