ارسال به دیگران پرینت

خرید خودرو | سامانه فروش یکپارچه خودرو

نحوه خرید خودرو از سامانه فروش یکپارچه خودرو اعلام شد+ویدئو

◻ چطور می‌توان از سامانه فروش یکپارچه خودرو خرید؟

نحوه خرید خودرو از سامانه فروش یکپارچه خودرو اعلام شد+ویدئو

سامانه فروش یکپارچه خودرو به تازگی از سوی رضا فاطمی امین، وزیر صمت اعلام شده است. سامانه فروش یکپارچه خودرو به معنی پایان فروش خودرو از طریق خودروسازان است. با راه اندازی سامانه فروش یکپارچه خودرو ثبت نام خودروسازان باید از طریق این سامانه انجام شود. تاکنون و پیش از راه اندازی سامانه فروش یکپارچه خودرو هر خودروسازی از طریق آدرس اعلامی خود اقدام به ثبت نام خودرو می کرد. سامانه فروش یکپارچه خودرو به زودی فعال می شود.

 

 با اوج گیری قیمت خودرو در بازار از اوایل سال 98 به این سو، یک بار دیگر فروش خودرو توسط دو خودروساز بزرگ کشور از طریق قرعه کشی انجام می شود. هر چند که این روش فروش منتقدان زیادی دارد اما به دلیل افزایش روزافزون اختلاف قیمت خودرو در بازار و کارخانه عملا مدل جایگزینی در حال حاضر برای آن در دسترس نیست. سامانه فروش یکپارچه خودرو قرار است پس از آغاز به کار ثبت نام و قرعه کشی خودرو را به صورت متمرکز انجام دهد. به این معنی که خودروسازان هر مرحله از فروش خود را اعلام ظرفیت کرده و بقیه کارهای ثبت نام و قرعه کشی زیر نظر وزارت صمت و در آدرس اینترنتی سامانه فروش یکپارچه خودرو انجام می شود.

 

سامانه فروش یکپارچه خودرو فقط برای ایران خودرو و سایپا است؟

 

هر چند بخش قرعه کشی فروش خودرو در سامانه فروش یکپارچه خودرو به ایران خودرو و سایپا اشاره دارد و این دو خودروساز در حال حاضر فروش با قرعه کشی انجام می دهند، اما آنگونه که وزیر صمت می گوید، تمامی خودروسازان باید فروش خود را از طریق سامانه فروش یکپارچه خودرو انجام دهند.

 

رضا فاطمی امین در این خصوص به صراحت اعلام کرد : همه خودروسازها هرگونه عرضه خودرو را صرفا از طریق سامانه متمرکز قرعه‌کشی انجام دهند تا ضمن ایجاد شفافیت، امکان عرضه عادلانه‌تر برای همه خودروهای تولیدی فراهم شود.

 

با ارجاع به این جملات می توان اینگونه برداشت کرد که همه خودروسازان دولتی و خصوصی باید فروش خودرو را از طریق سامانه مذکور انجام دهند.

 

سامانه فروش یکپارچه خودرو از چه موقع فعال می شود؟

 

هنوز زمان دقیقی برای آغاز به کار فروش خودرو از طریق سامانه فروش یکپارچه خودرو اعلام نشده است. اما در دستور وزیر صمت آمده که فروش خودرو از روز 18 اردیبهشت 1401 باید از طریق سامانه فروش یکپارچه خودرو انجام شود. به این ترتیب انتظار می رود این سامانه پیش از این تاریخ که زمان زیادی هم به آن باقی نمانده رونمایی شود.

 

آدرس سایت سامانه فروش یکپارچه خودرو

 

آدرس سایت سامانه فروش یکپارچه خودرو هنوز اعلام نشده است و این سایت به طور رسمی از طریق وزارت صمت به طور گسترده و از طریق نشریات و رسانه های معتبر اطلاع رسانی خواهد شد. احتمال دارد در اوایل هفته آینده شاهد معرفی آدرس سایت سامانه فروش یکپارچه خودرو باشیم.

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه